Læder- eller stof-sofa??
Fra : Thomas Rokamp

Dato : 08-06-04 08:29

Hejsa!

Da vi snart skal købe ny sofa, ville vi høre lidt anbefalinger, gående på
hvorvidt det bør være stof eller læder...
Vi har to katte, og det hænder at vi griber dem i at ordne kløer på
sofaen... Vores nuværende sofa er blevet ret grim af det, men det er også
noget kopi-læder (kunstlæder?), som ikke holder ret godt.

Men hvad holder bedst? Stof eller læder?

Mvh.
Thomas Rokamp

Fra : Melanie

Dato : 08-06-04 09:04

"Thomas Rokamp" <nospam@crax.dk> wrote in message
> [...]
> noget kopi-læder (kunstlæder?), som ikke holder ret godt.
>
> Men hvad holder bedst? Stof eller læder?

Tja, alt vil jo gå i stykker med den behandlig, det er bare et spørgsmål om
tid!
Jeg vil ikke anbefale noget, men kender du det der hedder Alfatex /
Alcantare eller lign. produkter? Det er noget super slidstærk og meget
pletfjerne-venligt stof. Har det på sofaen selv, og den holder både til,
hund, kat og os med alt hvad dertil hører. Hår der sætter sig i stoffet kan
tages med en fnugbørste eller støvsugeren.
Jeg ved at Ilva sælger sofaer mm i Alfatex, måske du kan finde noget der.
Prøv evt. at kigge her: www.ilva.dk
Held og lykke med det.

Mvh Melanie

PS. Har været sælger i Ilva for længe siden, men har i dag ingen økonomisk
interesse deri.

Fra : Kate

Dato : 08-06-04 21:42

"Melanie" <melanie@dinven.dk> wrote in

> [...]
> holder både til, hund, kat og os med alt hvad dertil hører. Hår
> der sætter sig i stoffet kan tages med en fnugbørste eller

Jeg har også to sofaer i det stof, Alcantare. Desværre synes jeg de er
ulideligt elektriske og de suger al kattenes pels til sig. Jeg vaskede
betrækket da Doughnut syntes hun skulle fortælle mig noget til
kronprinsebrylluppet og derfor tissede i den ene sofa. I ca 1 uge til
1½ var de ikke elektiske, men er nu blevet det igen. Det er så kattene
og jeg får stød på hinanden når vi bare har rørt sofaen. _Jeg_ ærgrer
mig over købet

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Melanie

Dato : 09-06-04 07:00

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote in message
> [...]
> 1½ var de ikke elektiske, men er nu blevet det igen. Det er så kattene
> og jeg får stød på hinanden når vi bare har rørt sofaen. _Jeg_ ærgrer

Det har jeg _aldrig_ hørt om før, eller oplevet!

Undskyld jeg spørger, men er det en billig efterligning af alfatex/
alcantara du har? Hvis det er, er det måske derfor den er elektrisk.
Jeg er så glad for min sofa, og den ser stadig ny ud efter mere end 1 år og
meget opkast fra hunden har der været på den.
Den er så nem at renholde. En støvsuger og et fugtig klud (kun vand) så er
den ren igen.

> --
> Kate

Mvh Melanie

Fra : Kate

Dato : 09-06-04 22:13

> Undskyld jeg spørger, men er det en billig efterligning af alfatex/
> alcantara du har?

Det må jeg indrømme at jeg ikke ved. Nu har jeg ikke meget forstand på
stof, men min veninde som har, sagde at det hed alcantare da jeg talte
om at vaske det. Men det er det måske, sofaerne er købt i Bilka så det
er jo ikke dyre kvalitetsmøbler.

Fra : Melanie

Dato : 10-06-04 08:17

> [...]
> stof, men min veninde som har, sagde at det hed alcantare da jeg talte
> om at vaske det. Men det er det måske, sofaerne er købt i Bilka så det

Bilka sælger ikke Alkantara / alfatex, det er alt for dyrt for dem, men
derfor kan deres ting nu godt være gode. Undre mig stadig over den er
statisk elektrisk, for det har jeg aldrig set / hørt før.
Mon ikke man kan gøre noget ved det??

> --
> Kate

Mvh Melanie

Fra : Kate

Dato : 10-06-04 17:20

> Mon ikke man kan gøre noget ved det??

Jeg har endnu ikke fundet ud af hvad man kan gøre ved det, men jeg
håber på at finde en løsning en dag. Dog har jeg ikke været meget
ihærdig pga sygdom i familien som jo kom først frem for alt andet.

Fra : TomCK

Dato : 11-06-04 06:59

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote in message
> "Melanie" <melanie@dinven.dk> wrote in

Måske... Et trick fra bilernes verden er at sprøjte stofsæderne med en
blanding af vand og skyllemiddel (50/50) i en forstøverflaske. Det siges at
hjælpe, men jeg har ikke selv prøvet det. Har i stedet gjort det til en vane
at holde fast i døren, når jeg stiger ud, men det kan jo ikke bruges hjemme
i divanen

mvh
Tom

Fra : Denise

Dato : 08-06-04 10:27

> [...]
> noget kopi-læder (kunstlæder?), som ikke holder ret godt.
>
> Men hvad holder bedst? Stof eller læder?

Hej Thomas

Der har lige været en tråd om emnet, se evt.

http://shor.ter.dk/333760845 der er 9 svar samt

http://shor.ter.dk/313672850

--
Hilsen Denise

Fra : Thomas Rokamp

Dato : 09-06-04 17:01

Tak for alle råd vi har fået...

Vi har nu bestilt en dejlig lædersofa, som vi glæder os til at få. Jeg havde
ellers engang sat mig for at jeg aldrig ville ha' læder, som det lyder som
om det er det absolut mest optimale når man har kat(te)...

Mvh.
Thomas Rokamp