Printer og fildeling i Win2K
Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 07-06-04 22:28

Har 2 maskiner begge tilsluttet en switch. En printer sidder på maskine 1
via usb.

Jeg kan se begge maskiner hos hinanden, men fra maskine 1 har jeg ikke
adgang til drevene på maskine 2 selv om de står som delt.

Fra maskine 2 til 1 bliver jeg mødt af et logon med adgangskode(?). Blandt
andet af samme grund kan jeg ikke lave printerdeling. Printeren står som
delt på maskine 1.

Jeg har lidt svært ved at finde logikken i hvordan jeg får lov at dele filer
og printer. Jeg har dog kommet så langt på egen hånd at maskinerne kan se
hinanden, udelukkende fordi jeg aktiverede en gæstekonto på begge maskiner,
men hvordan kommer jeg videre? Gerne skåret ud i pap.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

35mmfilm.dk
Tim Lerche Sørensen

Fra : Jens

Dato : 07-06-04 23:43

"Tim Lerche Sørensen" <35mm@fjerndettefilm.dk> skrev i en

> Fra maskine 2 til 1 bliver jeg mødt af et logon med adgangskode(?).

Brugernavn og password til maskine 1 kan bruges her.

Mvh Jens

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 08-06-04 08:29

"> Brugernavn og password til maskine 1 kan bruges her.

ok. Men hvordan kan jeg fjerne logon?

Fra : Søren J. Madsen

Dato : 08-06-04 12:16

"Tim Lerche Sørensen" <35mm@fjerndettefilm.dk> skrev i en meddelelse

> "> Brugernavn og password til maskine 1 kan bruges her.
>
> ok. Men hvordan kan jeg fjerne logon?

Ved at oprette en bruger på maskine 1, som den du logger på maskine 2. DVS.
samme username og password.

Mvh.
Søren

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-06-04 21:23

Søren J. Madsen wrote:

> Ved at oprette en bruger på maskine 1, som den du logger på maskine
> 2. DVS. samme username og password.

Har lige været samme procedure igennem - dog med den modifikation, at min
comp. A kører W2K, mens B og C kører W98SE. B og C kan kommunikere med A og
læse filer på denne. Men de kan ikke få adgang til den printer, der er
tilsluttet A.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 08-06-04 21:39

" Men de kan ikke få adgang til den printer, der er
> tilsluttet A.

Ja, det er faktisk det største problem, for jeg har nogle regnskaber jeg
gerne vil have printet ud, men det lader sig ikke gøre. Er der ikke en der
kan skære det ud i pap for mig, jeg kludrer altid rundt i det
netværkshalløj.

Fra : Jens

Dato : 08-06-04 22:58

"Erik Ginnerskov" <egin@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
og
> læse filer på denne. Men de kan ikke få adgang til den printer, der er

Tilføj gruppen "alle" til gruppen "printoperatorer" på A maskinen..... og
brug login og pass fra a maskinen når der spørges efter det.
Det kan være nødvendigt at tilføje yderligere printerdrivere på w2kèn for
w98print, og aktivere printspoolerem på w2k.

Mvh Jens