"JMo." <ns_sf012@mohr.cx.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns9501BE080BDC7JMoUsenetPost@212.54.64.134...
> Jan wrote:
>
> > Overvejer at købe en Nokia 6230 uden abonnement hos en af de forskellige
> > netbutikker jeg finder via mobilpriser.dk, men hvordan er det nu med
> > garantien på sådan en tlf hvis den pgl. butik lukker inden for
> > garantiperioden.
>
> Nokia har en producent-garanti, som du kan finde her:
>
http://www.nokia.dk/support/phones/warranty.php
>
> Dvs. hvis butikken lukker, kan du gå direkte til Nokia - i praksis en af
> deres service-butikker, som du finder her:
>
http://www.nokia.dk/support/phones/service.php
>
> Bemærk dog, at rent juridisk, er Nokia udelukkende forpligtet af den
> garanti de giver, hvor forhandleren udelukkende er forpligtet af
købelovens
> mangelbestemmelser (samt evt. garantier han herudover giver dig - men det
> gør de nu sjældent!)
>
> Den største forskel er her, at Nokias producentgaranti gælder i 12
måneder,
> hvor købelovens mangeludbedringsbestemmelser gælder i 6 + 18 måneder.
>
> Hvordan serviceværkstederne i praksis stiller sig til denne begrænsning
ved
> jeg ikke - Nogen der har prøvet det i praksis??
Jeg har prøvet med Ericsson, og de er meget firkantet mht de 12 måneder!
Jeg aner ikke hvordan det er med Nokia.
-Men af samme grund har jeg tænkt mig om en ekstra gang før jeg købte
(bestilte) min nye 6230. -Jeg vil hellere give 300kr mere, og så vide at jeg
kan stole på stedet. -Men det er jo op til dig...
Med venlig hilsen
LER