Norton Firewal hindrer netværket adgang???
Fra : Kurt

Dato : 03-05-01 21:41

Hej.
Har nu fundet årsagen til at jeg ikke kan pinge mig selv eller at de andre
computere på netværket har adgang til min computer (Win2000 med Norton
Firewal), det skyldes NF, for når jeg deaktiverer denne er forbindelsen fra
dé andre computere iorden til de mapper jeg har givet dem adgang til, og jeg
kan pinge mig selv, men når jeg aktiverer NF igen er adgangen lukket.
Nu kommer så spørgsmålet, hvilken regel i NF skal jeg åbne for at give
adgang fra de andre computere til min?????? De andre skulle gerne kunne
komme i kontakt med f.eks. printeren. Har du et bud?
Hilsen Kurt

Fra : Henrik Jensen

Dato : 03-05-01 21:58

Kurt <pagels@xxxpagels.dk> wrote in message
> [...]
> adgang fra de andre computere til min?????? De andre skulle gerne kunne
> komme i kontakt med f.eks. printeren. Har du et bud?

hej,
nu kender jeg ikke lige nortons firewall specifikt, men det skal ikke
forhindre mig i at orøge at hjælpe dig alligevel.

Prøv først at tjekke dokumentationen til firewall´en.
Der er sikkert en metode til at se en slags grafisk repræsentation af loggen
hvor du kan se at den har nægtet adgang for nogle af de forsøg du har gjort
på at komme ind på maskinen.
Prøv så at højreklikke på et af disse forsøg og se om ikke du får mulighed
for at åbne for lige præcis den ip-adresse, eller det computernavn på den
pågældende port.

Blot et forslag

--
/Henrik
- Stay in the rhythm!

Fra : Lars

Dato : 03-05-01 22:33

On Thu, 3 May 2001 22:40:53 +0200, "Kurt" <pagels@xxxpagels.dk>
wrote:

> [...]
>adgang fra de andre computere til min?????? De andre skulle gerne kunne
>komme i kontakt med f.eks. printeren. Har du et bud?

Min er sat op på følgende måde (og jeg stoler 100% på intern
trafik på mit netværk):

(Advanced options | Firewall | Add...)

Name: LAN
Action: Permit
Direction: Either
Protocol: TCP or UDP
Category: General

[Application]
Any application

[Service]
Remote Service: Any Service
Local Service: Any Service

[Address]
Remote Address: Address Range
First Address: 192.168.17.1
Last Address: 192.168.17.5
Local Address: Any Address

Og sørg for at reglen står øverst.

vh
--
Lars,
<http://home3.inet.tele.dk/hgaarde/>

Fra : Kurt

Dato : 05-05-01 09:37

Takker for svaret, dette har jeg gjort nu, men når jeg flytter reglen op
øverst, og trykker på anvend, så ryger den automatisk et stykke ned i
rækken, den vil ikke blive stående øverst, står den helt øverst hos dig.???
Hilsen Kurt og tak for hjæpen