Forbudt frugt
Fra : Kim

Dato : 07-06-04 19:48

JA så måtte det jo ske.

MAn har været sammen med den samme i +5 år og lige pludeslig byder dig sig
en anden til sex....

Hmmm... ja blev sgu grebet af det... har sgu skidt samvittighed nu...

Nå det var bare lige det ;) Hygge.

Fra : Insane

Dato : 07-06-04 19:58

"Kim" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> en anden til sex....
>
> Hmmm... ja blev sgu grebet af det... har sgu skidt samvittighed nu...

Dit store svin!

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 07-06-04 20:24

flot, så er vi sikkert mere end et ;)

Fra : Hans Houmøller

Dato : 10-06-04 21:44

Ikke fordi jeg tror jeg kan bidrage med noget nyt (det ser ud til at der er
en dek erfaringer der skal deles her!!!), men set fra min lile pind:
hvis man har behov for at dyrke 'en anden' end kæresten efter et stykke tid
(5 år i tråden!), så tror jeg man kan sige en del om fremtiden: så vil det
gentage sig i det uendelige!
Hvis man har det behov på et så tidligt (synes jeg er fte 5 år) tidspunkt,
så erkend, at du er en af dem, der ikke kan knytte dig til 1 (een!) person
og accepter det og forvent det af din partner, at sådan skal det bare være
(begge veje, forstås!).
God vind.
Kærlig hilsen,
Hans

Fra : vadmand

Dato : 07-06-04 23:06

"Insane" <Im_Not_Insane@Blå.Stue> skrev i en meddelelse
> "Kim" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Dit store svin!

Hej igen, "Ironi" - du ku nok ikke holde dig væk, hvad?

Per V.

Fra : A.Barney

Dato : 07-06-04 23:18

Kim wrote:
> [...]
> en anden til sex....
>
> Hmmm... ja blev sgu grebet af det... har sgu skidt samvittighed nu...

Hvis det kan forblive en hemmelighed mellem dig og den anden er der jo
ingen grund til at have skidt samvittighed. Så længe man kan leve sit
liv uden at gøre andre ondt bør man efter min mening ikke fornægte sig
selv lidt sjov.

Andreas

Fra : Insane

Dato : 07-06-04 23:24

"A.Barney" <p4751@netscape.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> ingen grund til at have skidt samvittighed. Så længe man kan leve sit
> liv uden at gøre andre ondt bør man efter min mening ikke fornægte sig

Føj!

Fra : GLS

Dato : 08-06-04 09:42

At Insane kommer med den form for udbrud kan vel skyldes vedkommende har en
lille fetisch som at forarges over andre, måske vedkommende opnår sexuel
ophidselse ved at skrive sådan. *lol*

Angående det egentlige emne:
Jeg har levet med at min ex var mig utro gennem 5 år, det er ikke
acceptabelt, hvis man ikke kan holde sig fra en anden, er der noget helt
galt i ens parforhold, eller man er usikker og skal bekræftes hele tiden, og
så kommer de moralske tømmermænd, og man bliver endnu mere usikker, så nej,
det er ikke i orden, og der er ikke noget med at Det måtte jo ske, det er og
bliver utilgiveligt, det sårer partneren og vid der er mange "gode venner"
der vil elske at se et forhold ødelagt.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-06-04 18:56

On Tue, 08 Jun 2004 10:41:42 +0200, GLS wrote:

> ske, det er og bliver utilgiveligt, det sårer partneren og vid der er
> mange "gode venner" der vil elske at se et forhold ødelagt.

Du mener ens venner til gå efter ens eks hvis man går fra hinanden?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : PerX ...

Dato : 09-06-04 21:45

In article <40c57a20$0$137$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, gls_46
@hotmail.com says...
> At Insane kommer med den form for udbrud kan vel skyldes vedkommende har en
> lille fetisch som at forarges over andre, måske vedkommende opnår sexuel
> ophidselse ved at skrive sådan. *lol*

Måske, men han kan finde ud af at citere ordentligt.

Fra : Lauridsen

Dato : 08-06-04 07:12

> [...]
> ingen grund til at have skidt samvittighed. Så længe man kan leve sit
> liv uden at gøre andre ondt bør man efter min mening ikke fornægte sig

Og så længe den samme regel gælder for kæresten er det vel ikke noget
problem? Eller?

/Lars

Fra : A. Barney

Dato : 08-06-04 08:21

Lauridsen wrote:

> Og så længe den samme regel gælder for kæresten er det vel ikke noget
> problem? Eller?

Selvfølgelig. Men jeg forventer også at hun er lige så diskret som jeg,
ellers falder den udmærkede leveregel jo ligesom lidt til jorden.

Andreas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-06-04 18:58

On Tue, 08 Jun 2004 09:20:30 +0200, A. Barney wrote:

> Selvfølgelig. Men jeg forventer også at hun er lige så diskret som jeg,
> ellers falder den udmærkede leveregel jo ligesom lidt til jorden.

Det kunne jeg satme ikke... hun kommer hjem og smiler og grunden til hun
smiler er ikke fordi hun har hørt en vits men fordi hun har fået lagt 2"
rør ind istedet for de 1" rør der plejer.....

Den tanke ville altid snærre og drive mig til vanvid.

Respekt til dem der kan leve med at man får pik og fisse andre steder
fra.. jeg kan bare ikke

Troskab er vejen frem hvis du spørger mig

Fra : Samsara

Dato : 08-06-04 22:06

> [...]
> ingen grund til at have skidt samvittighed. Så længe man kan leve sit
> liv uden at gøre andre ondt bør man efter min mening ikke fornægte sig

Mener du det virkeligt alvorligt ??

At have dårlig samvittighed hænger ikke sammen med, om man bliver
opdaget. Det hænger sammen med, at man har gjort noget, som man
godt ved er forkert !!

Man kan ikke have en kæreste og være utro uden det vil gøre ondt
på den svigtede. Med mindre man altså har et åbent forhold.

Det er bare min mening !

Samsara

Fra : A. Barney

Dato : 09-06-04 14:59

Samsara wrote:

> Mener du det virkeligt alvorligt ??

Ja, det gør jeg!

> At have dårlig samvittighed hænger ikke sammen med, om man bliver
> opdaget. Det hænger sammen med, at man har gjort noget, som man
> godt ved er forkert !!

Ja, men det forudsætter jo, at man selv mener, at det man har gjort er
forkert! At det er forkert i forhold til religiøse normer - i hvert fald
vores - er uomtvisteligt, men om det er forkert i forhold moralske og
etiske normer er straks mere flydende. De fleste her i gruppen mener
klart ja - nogle et fnysende ja - mens (få) andre har et mere nuanceret
syn på sagen. Mit syn er - som jeg var inde på i sidste indlæg - at hvis
man kan leve sit liv unden at gøre nogen ondt, så har man levet godt og
hensynsfuldt. Hvis der indenfor disse rammer er plads til lidt sjov, så
fred være med det.

Jeg skylder måske at uddybe lidt: Jeg giftede mig med en dejlig pige,
der elskede - og stadig elsker - mig overalt på jorden. Før vi mødte
hinanden, havde vi dog haft vidt forskellig ungdom. Hun kom i kredse,
hvor det var helt almindeligt at score, og gerne hver lørdag aften. Man
beholdt så erobringen indtil midt på ugen, fyrede ham og scorede så en
ny næste lørdag. Og hvis der var en af vennerne i kliken der var lidt
ensom ind imellem, så var der intet mere naturligt end at trøste ham
lidt. For pigerne i kliken - og drengene med for den sags skyld - var
sex fuldkommen naturligt, og en helt naturlig afslutning, hvis man havde
været i byen sammen. At sige farvel ved gadedøren blev nærmest anset for
unaturligt. Og det var også sådan vi mødte hinanden. Jeg havde bekendte
der levede på den måde, og jeg misundte dem. Jeg ville gerne leve som
dem, men kunne ikke. Dertil var jeg alt for genert og kejtet. Som ung
mand med hormonerne rasende i kroppen kunne jeg kun se på, at hvad der
var uopnåeligt for mig, kunne andre få i rå mængder. Jeg var 19 år
første gang jeg prøvede at holde en pige i hånden og kysse, og jeg var
20 inden jeg blev lagt ned første gang. Hende jeg blev gift med var kun
nr. 2. Selv om hun på ingen måde havde antydet, at hun kunne tænke sig
at være utro, var jeg fuldstændig klar over, at hun godt kunne falde i.
Og da hun var bortrejst et stykke tid på et længerevarende kursus,
frygtede jeg det værste. Jeg opdagede dog ingenting, før jeg pludselig
stod med en gonorré - og det var ikke mig der havde været i byen. Vi fik
snakket ud om sagen, og hun forsikrede mig, at hun ikke var forelsket i
nogen andre, og at jeg ikke behøvede at frygte for vores liv sammen.
Halvt i sjov sagde jeg, at jeg jo havde "en til gode", og til det
svarede hun, at hvis jeg tog chancen ville hun bare ikke vide noget om
det. Og siden har utroskab ikke været diskuteret her i huset. Jeg ved
ikke om hun har været utro siden, og jeg ønsker heller ikke at vide det.
Selv har jeg fundet ud af, at nu da jeg er blevet lidt ældre, og
genertheden og kejtetheden forsvundet, kan selv jeg godt få en god
oplevelse ind imellem, og hvis jeg kan gøre det uden at gøre nogen ondt,
hvorfor skulle jeg så ikke? Og livet er da i hvert fald for kort til at
gå og have dårlig samvittighed over noget, som andre alligevel ikke får
kendskab til.

> Man kan ikke have en kæreste og være utro uden det vil gøre ondt
> på den svigtede. Med mindre man altså har et åbent forhold.

Jamen, min "livsfilosofi", hvis man ellers kan kalde den det, er jo
netop, at den svigtede ikke får noget at vide.

> Det er bare min mening !

Og flertallets mening, så fint nok. Ovenstående er altså bare min mening.

Andreas
--
Your favorite stores, helpful shopping tools and great gift ideas.
Experience the convenience of buying online with Shop@Netscape!

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 09-06-04 17:20

A. Barney wrote:

> [...]
> man kan leve sit liv unden at gøre nogen ondt, så har man levet godt og
> hensynsfuldt. Hvis der indenfor disse rammer er plads til lidt sjov, så

[snip] En fantastisk ærlig beretning.

Jeg sidder her med et stort smil på og klapper i hænderne.
Jeg troede at jeg var den eneste der havde det sådan.

Men pyt, andre må tænke og føle som de vil, hvis jeg så til gengæld må
have lov til at gøre det samme.

Marianne Feddersen

Fra : Mette

Dato : 09-06-04 23:16

"A. Barney" <p4751@netscape.net> skrev i en

> Jamen, min "livsfilosofi", hvis man ellers kan kalde den det, er jo
> netop, at den svigtede ikke får noget at vide.

Men jeg mener til gengæld at hvis man bevidst gør noget som man ved ville
såre den anden, hvis vedkommende fik kendskab til det, så har man begået en
uret mod den person. Det handler for mig ikke bare om at undgå at den anden
ved det, men bevidstheden om, at man har gjort noget, der er uacceptabelt i
den andens øjne.
Det er ikke kærlighed at gøre noget, der med sikkerhed vil såre den anden,
hvis vedk. vidste det. Det er egoisme.

Hvis man i forholdet har aftalt anderledes er det en anden sag. Men
hemmeligheder fordi man er bange for konsekvenserne er et tegn på, at
forholdet er i fare - mener jeg.
Når man elsker, så ærer og respekterer man også den anden. Og man
respekterer netop ikke den anden ved at være utro, når man ved, at det vil
såre.Det er totalt mangel på respekt for den andens værdier, grænser og
ønsker.

Fra : PerX ...

Dato : 14-06-04 14:36

In article <40c78c43$0$296$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, m@nospam.dk
says...
> Det er ikke kærlighed at gøre noget, der med sikkerhed vil såre den anden,
> hvis vedk. vidste det. Det er egoisme.

Enig her.

Fra : Samsara

Dato : 09-06-04 23:39

>KLIP<
>
> Jamen, min "livsfilosofi", hvis man ellers kan kalde den det, er jo
> netop, at den svigtede ikke får noget at vide.

Hej'sa

Det kan godt være at jeg misforstår dig, men for mig lyder det
som om du finder utroskab i orden, så længe din partner ikke
VED noget om det og det er den holdning jeg ikke bryder mig om.

Den der med "hvad man ikke ved, kan man ikke have ondt af"
holder ikke hos mig.

Hvis din partner derimod er indforstået med utroskab i jeres
forhold, ja så er det jo noget helt andet.

Jeg tror ikke, at jeg kunne være i et sådant forhold, men vi
vælger jo heldigvis selv hvordan vi vil leve vores liv

Venligst
Samsara

Fra : PerX ...

Dato : 14-06-04 14:36

In article <40C717B1.6030504@netscape.net>, p4751@netscape.net says...

> [...]
> etiske normer er straks mere flydende. De fleste her i gruppen mener
> klart ja - nogle et fnysende ja - mens (få) andre har et mere nuanceret

Så det kan kun være "nuanceret" hvis man ikke mener ja. Tak til en der
har brug for at efterrationalisere.

> Jeg skylder måske at uddybe lidt: Jeg giftede mig med en dejlig pige,
> der elskede - og stadig elsker - mig overalt på jorden.

Det tror jeg ikke på, ikke efter hvad der står der. Det er endnu et
"godnok" forhold.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 08-06-04 16:16

Kim <jadahva@hotmail.com> skrev:

Hej,

>JA så måtte det jo ske.

> [...]

Var sex'en bedre?

mange hilsner
nusle

Fra : John Sahl

Dato : 08-06-04 16:21

nusle nuslesen (slet IJ3BO) wrote:
> Var sex'en bedre?

Ja.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : nusle nuslesen

Dato : 08-06-04 17:36

John Sahl <spamtrap7@mandezonen.dk> skrev:

Hej,

>Ja.

Alser, jeg spurgte Kim *fnys*

mange hilsner

Fra : John Sahl

Dato : 08-06-04 18:46

nusle nuslesen (slet 4IGKW) wrote:

> Alser, jeg spurgte Kim *fnys*

I en tråd om utroskab skal vi vel ikke tage så meget
hensyn til hvem der svarer? ,-)

Hvad er dine egne erfaringer med den forbudne frugt.? Har
græsset været grønnere på den anden side i de tilfælde du
eventuelt har erfaring med?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-06-04 19:00

On Tue, 08 Jun 2004 19:45:34 +0200, John Sahl wrote:

> Hvad er dine egne erfaringer med den forbudne frugt.? Har græsset været
> grønnere på den anden side i de tilfælde du eventuelt har erfaring med?

Mine erfaringer med andre kvinder (har ikke været utro) siger mig, at et
hul er et hul (!)... der er derimod kvinden bag roret som udgør hele
fornøjelsen...

Fra : John Sahl

Dato : 09-06-04 09:44

Martin Johansen [6000] wrote:
> Mine erfaringer med andre kvinder (har ikke været utro) siger mig, at
> et hul er et hul (!)... der er derimod kvinden bag roret som udgør
> hele fornøjelsen...

Behøver man være utro med en kvinde?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-06-04 20:36

On Wed, 09 Jun 2004 10:44:13 +0200, John Sahl wrote:

> Behøver man være utro med en kvinde?

For nogle nej For mig ja

Fra : nusle nuslesen

Dato : 09-06-04 09:19

John Sahl <spamtrap7@mandezonen.dk> skrev:

Hej,

>I en tråd om utroskab skal vi vel ikke tage så meget
>hensyn til hvem der svarer? ,-)

Nå, nej

>Hvad er dine egne erfaringer med den forbudne frugt.?

Jeg har aldrig været utro, når jeg har været i forhold.

> Har
>græsset været grønnere på den anden side i de tilfælde du
>eventuelt har erfaring med?

God sex med en man er tæt forbundet med, slår i mine øjne altid
sex med en "fremmed". Man lærer jo hinanden at kende, også
seksuelt - og ved hvad der er godt og hvad der er _rigtigt_ godt
*S*.

mange hilsner

Fra : John Sahl

Dato : 09-06-04 09:51

nusle nuslesen (slet 9M5OE) wrote:
> Hej,

Hey..

> Jeg har aldrig været utro, når jeg har været i forhold.

Kan man være utro når man ikke er i et forhold?

> [...]
> sex med en "fremmed". Man lærer jo hinanden at kende, også
> seksuelt - og ved hvad der er godt og hvad der er _rigtigt_ godt

Man kan jo som i mit tidligere ægteskab være endt i en
situation hvor ens partner slet ikke har den samme interesse
for sex som en selv. Folk udvikler sig jo. Nogen gange i hver
sin retning.

Og jeg har da oplevet fænomenal sex med "fremmede" uanset at
man ikke kendte hinanden, men jeg er helt enig med at sex med
ens partner i de fleste tilfælde vil være det bedste, netop fordi man
kender alle knapper. Men dette tror jeg mest gælder i de tilfælde
hvor man er ligeværdige sexuelt. Jeg kender mange par der ikke
er ligeværdige sexuelt, og der forstår jeg til dels godt hvordan
tanken eller endda handlingen "utroskab" kan opstå...

> mange hilsner

Likewise...

Fra : nusle nuslesen

Dato : 09-06-04 11:00

> [...]

>situation hvor ens partner slet ikke har den samme interesse
>for sex som en selv. Folk udvikler sig jo. Nogen gange i hver

Enig. Så må man finde en løsning eller gå hver til sit (synes jeg).

>Og jeg har da oplevet fænomenal sex med "fremmede" uanset at
>man ikke kendte hinanden,

Enig.

Nogle gange "klikker" man bare og det er helt vildt godt - men jeg
synes mere jeg har oplevet, at når man har været sammen nogle
gange, så begynder det virkelig sjove

> [...]
>er ligeværdige sexuelt, og der forstår jeg til dels godt hvordan
>tanken eller endda handlingen "utroskab" kan opstå...

Jeg kan til fulde forstå tanken, tror ikke der findes mange for
hvem tanken ikke er opstået på et tidspunkt. Jeg forstår nok ikke
rigtigt handlingen, men det er jo fordi jeg altid har valgt at
afslutte et forhold, hvor jeg ikke følte mig tilfreds - inden jeg
gav mig i lag med endnu et menneske.

Rent følelsesmæssigt kan jeg ikke forholde mig så intimt til flere
på en gang. Så jeg har tolket en evt. spirende forelskelse i
en "ny", som tegn på at noget var galt og skulle rettes op - eller
som tegn på at jeg ikke ønskede at være i det nuværende forhold
(og så har jeg afsluttet det).

Måske er jeg bare ikke så "rummelig" følelsesmæssigt, og derfor
falder monogami mig ret naturligt. Nogle gange har man lov at være
heldig

mange hilsner

Fra : John Sahl

Dato : 09-06-04 12:05

nusle nuslesen (slet MQYJ5) wrote:
> Enig. Så må man finde en løsning eller gå hver til sit (synes jeg).

Nogen vælger jo utroskaben som løsningen. Jeg har tidligere
selv gjort det, men gør det ikke mere.

> Nogle gange "klikker" man bare og det er helt vildt godt - men jeg
> synes mere jeg har oplevet, at når man har været sammen nogle
> gange, så begynder det virkelig sjove

Ingen tvivl om at de mest intense oplevelser oftest sker med
sexpartnere man kender.

> [...]
> rigtigt handlingen, men det er jo fordi jeg altid har valgt at
> afslutte et forhold, hvor jeg ikke følte mig tilfreds - inden jeg

Hvordan så med "elskerindens" rolle, har du befundet dig i
den eller er den lige så fjern for dig som den utro rolle?

> [...]
> en "ny", som tegn på at noget var galt og skulle rettes op - eller
> som tegn på at jeg ikke ønskede at være i det nuværende forhold

Kan jeg kun være fuld af beundring overfor, hvis det altså
er det du har brug for. Ikke alle har jo samme behov

> Måske er jeg bare ikke så "rummelig" følelsesmæssigt, og derfor
> falder monogami mig ret naturligt. Nogle gange har man lov at være
> heldig

Jeg er så heldig. Jeg har endda afvist at udnytte en opfordring
fra min kæreste, til at få dækket mit sexuelle behov andetsteds
på et tidspunkt hvor hun pga sygdom ikke så sig i stand til at
gøre det.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 09-06-04 13:17

John Sahl <spamtrap7@mandezonen.dk> skrev:

Hej,

>Hvordan så med "elskerindens" rolle, har du befundet dig i
>den eller er den lige så fjern for dig som den utro rolle?

Hmmm... det er sket, at jeg har dyrket sex med en involveret mand.

Til det er to ting at tilføje.

1. jeg ville aldrig vælge elskerinde-rollen (det er som at spise
rester, ikk'? *G*) bevidst.
2. i et sådant tilfælde har jeg ikke lovet nogle noget, og bryder
derfor ingen løfter.

>Kan jeg kun være fuld af beundring overfor, hvis det altså
>er det du har brug for. Ikke alle har jo samme behov

Jeg har brug for rene linjer i et parforhold - jeg kan slet ikke
trives med andet

mange hilsner

Fra : PerX ...

Dato : 14-06-04 14:32

In article <10867835370.40225864852362@dtext.news.tele.dk>,
nusle@EERWYmail.dk says...
> 2. i et sådant tilfælde har jeg ikke lovet nogle noget, og bryder
> derfor ingen løfter.

Så hvis nogle bankrøvere har røvet en bank, og kommer til at tabe nogle
sedler mens de løber fordi dig på gade, så er det ok at samle dem op? De
ligger er jo bare? ;)

Fra : nusle nuslesen

Dato : 16-06-04 10:48

PerX . . . <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev:

Hej,

>Så hvis nogle bankrøvere har røvet
>en bank, og kommer til at tabe nogle
>sedler mens de løber fordi dig på
>gade, så er det ok at samle dem op? De
>ligger er jo bare? ;)

Nej

Men hvis der bare ligger penge og flyder, og man ikke har nogen
anelse om hvor de kommer fra/hører til - så samler man dem vel op.
Det er jo synd, hvis de "går til spilde".

Eller hvis man er stander-stiv, så gør man det måske, selvom man
ikke burde.

Og endelig kan det jo ske, at man tror, at pengene er næsten
frigjorte midler *LOL*. Du ved, pengene stadig er i banken, men de
er til rådighed, da bankens involveren kun er en formsag under
afvikling (bla..bla..). Så retter man nok fejlen, når/hvis man
erfarer, at pengene alligevel ikke er "likvide"

mange hilsner

Fra : PerX ...

Dato : 16-06-04 13:33

In article <10873793970.908370484655752@dtext.news.tele.dk>,
nusle@LO4V8mail.dk says...
> [...]
> afvikling (bla..bla..). Så retter man nok fejlen, når/hvis man
> erfarer, at pengene alligevel ikke er "likvide"

Hm... var det politiker du var? :)

Fra : White Rabbit

Dato : 09-06-04 06:53

Det er noget skidt, at du sidder med dårlig samvittighed, mand, og
meget uheldigt, hvis du ender med at såre din kæreste. Men endnu værre
er det dog, synes jeg, at vores kultur (også sind, måske) er sådan
indrettet, at vi ikke tillades at have mange forskellige partnere.
For selvfølgelig tænder vi også på andre end partneren, og hvorfor
skulle det være helt umuligt at føle sig forelsket i flere mennesker
på een gang. Jeg kender selv to, jeg sådan set elsker lige meget, og
kunne man ellers finde en praktisk løsning, på hvad der her synes at
være et lille problem, skulle der ikke være noget i vejen for, at vi
delte disse smukke relationer på kryds og tværs af hinanden.

tick-tock
PSW

--
You want to know how it will be
Me & him or you & me

You are afraid, embarrassed, too
No one has ever said such a thing to you
Your mother's ghost stands at your shoulder
Face like ice, a little bit colder
Saying to you,
"You can not do that, it breaks all the rules, you learned in school"
I don't really see - "Why can't we go on as three?"

We love each other, it's plain to see
There's just one answer, that comes to me
Sister lovers, water brothers
And in time, maybe others
So, you see,
"What we can do, is to try something new, if you're crazy, too"
I don't really see - "Why can't we go on as three?"

"Triad" [Crown of Creation] 1968, Jefferson Airplane (David Crosby).

Fra : nusle nuslesen

Dato : 09-06-04 09:28

White Rabbit <whiterabbit@blackhole.riot.eu.org> skrev:

Hej,

> Men endnu værre
> [...]

Hvordan vil det så være, når den du elsker, elsker en anden end
dig også - og derfor deler sig selv mellem jer, og ikke
nødvendigvis kan være "din" når du har behov for det?

Det virker jo begge veje, det er nogle gange det man glemmer.

Hvis man ønsker sig fri til at prioritere sin tid mellem flere, så
skal partneren også have denne frihed - og så må man se i øjnene,
at man ikke kan forvente at kunne få tilfredsstillet sine
umiddelbare behov (hverken seksuelle eller følelsesmæssige) hos
partneren. Han/hun kan jo i netop den periode prioritere den anden
elskede højere.

Og det er her problemerne opstår, for i mange tilfælde handler et
forhold netop om behovsopfyldelse, og hvis det fjernes - fjernes
incitamentet for overhovedet at indgå i et gensidigt forpligtende
forhold (eller fundamentet hvorpå det skulle bygge, når det er
indgået).

mange hilsner

Fra : PerX ...

Dato : 09-06-04 21:43

In article <40c4b858$1$275$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
jadahva@hotmail.com says...
> [...]
> en anden til sex....
>
> Hmmm... ja blev sgu grebet af det... har sgu skidt samvittighed nu...

Uhda, dette forhold har nok ikke høje værdier i Robert Sternbergs tre
kategorier ;)

Fra : Miks

Dato : 09-06-04 22:05

Hmm Kim,

Dårlig samvittighed........ Spørg dig selv:
"Hvorfor glæde én, når man kan glæde mange..?"

Men hold lige din mund overfor hende +5 - ikk

/Miks

Fra : Mette

Dato : 09-06-04 23:20

"Miks" <no@way.dk> skrev i en meddelelse
> Hmm Kim,
>
> Dårlig samvittighed........ Spørg dig selv:
> "Hvorfor glæde én, når man kan glæde mange..?"
>

> Men hold lige din mund overfor hende +5 - ikk

Bedrag kan altså undskyldes? Det handler jo ikke bare om sex, men om løgnen.
Og et menneske, der ikke får dårlig samvittighed over løgnen, er et menneske
med seriøs ubalance i sine værdier.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-06-04 20:09

On Thu, 10 Jun 2004 00:19:34 +0200, Mette wrote:

> Bedrag kan altså undskyldes? Det handler jo ikke bare om sex, men om
> løgnen. Og et menneske, der ikke får dårlig samvittighed over løgnen,
> er et menneske med seriøs ubalance i sine værdier.

So true so true... "Hvad man ikke ved har man ikke ondt af"... yak jeg
hader det ordsprog - det er lige netop det man ikke ved, men som er sket
som man har rigtig meget ondt af

Løgn i et forhold, herunder fortielse dur bare ikke.

Fra : PerX ...

Dato : 14-06-04 14:38

In article <pan.2004.06.10.19.08.32.433908@website.invalid>,
visit_my@website.invalid says...

> [...]
> som man har rigtig meget ondt af
>
> Løgn i et forhold, herunder fortielse dur bare ikke.

"Det ikke de du lyver, det er mere løgnen i sig selv" ;)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-06-04 18:38

On Mon, 14 Jun 2004 15:37:38 +0200, PerX wrote:

> "Det ikke de du lyver, det er mere løgnen i sig selv" ;)

True