Killing - vægtkurve....
Fra : Sabina Hertzum

Dato : 07-06-04 17:45

jeg er jo stadig lidt bekymret for min cremefarvede pige....
hun virker til at trives fint, og linda er blevet væsentligt bedre til det
her med at være mor..... er oftere og oftere at finde i kassen med
lillepigen....

nu er mit spørgsmål så hvad der er normalt for vægtmæssigt....
hun er født den 3. klokken 8 om morgenen... fødselsvægt på 71 g.
dagen efter vejede hun så 75 g, og her til morgen var hun oppe på 80 g.....
er det normalt, jeg synes jo det er forholdsvis lidt.... men er det ok?

hun er frisk og tykmavet, men indimellem bliver jeg bekymret for om hun
kommer af med det hun skal, så jeg hjælper til med en vaskeklud på maven og
i enden..... så kommer linda somregel og overtager....
jeg er bare mere obs på om jeg måske bør supplere lidt med lidt KMR......
vil jo ikke risikere at hun også dør :/

--
Knus, Sabina
Bemærk: vi holder oprydnings salg:

Fra : goofy

Dato : 07-06-04 22:11

Hej Sabrine

> [...]
på 80 g.....
> er det normalt, jeg synes jo det er forholdsvis lidt.... men er
Efter min bedste overbevisning er det OK - de gange vi har haft
killinger har nogle kun taget få gram på andre lidt mere.
hovedsagen er at de tager på.

Jeg har fået oplyst at de som 8 uger gamle gerne skulle have
fordoblet sin fødselsvægtvægt, hvilket jeg persomligt syntes er
lige i underkanten, men det hænger også sammen med race.
Er det en spinkel race eller en af de store, der er mange ting at
tage hensyn til.
En bekendt af os som bor i Holland mener at vores race , Ocicat,
gerne skulle veje f. eks. 1200 gr. ved 12 uger.
Så jeg kan ikke give dig noget nøjagtigt bortset fra at de skal
tage på fra dag til dag.
Men som du skriver at de er tykmavet ( rundmavet)- det er et
GODT tegn

> hun er frisk og tykmavet, men indimellem bliver jeg bekymret
for om hun
> kommer af med det hun skal, så jeg hjælper til med en vaskeklud
på maven og
Det er helt fint
> i enden..... så kommer linda somregel og overtager....
> jeg er bare mere obs på om jeg måske bør supplere lidt med lidt
KMR......

Hvis mormisser ellers har mælk nok og passer sine børn så tag det
roligt, men vær på vagt og hold godt øje men killengen.
Vej den hver dag minimum de første 14 dage.

Og til sidst vær opmærksom på evt. ændringer og HOLD øje med
vægten

PØJ PØJ fra
Sonja & Steen Vinbæk

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-04 04:53

> Jeg har fået oplyst at de som 8 uger gamle gerne skulle have
> fordoblet sin fødselsvægtvægt, hvilket jeg persomligt syntes er
> lige i underkanten, men det hænger også sammen med race.

Hej

Der skulle vist have stået én uge )))

1200 gr. ved 12 uger er meget passende !!!!!

MVH

Tina
DK Heart & Soul

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 08-06-04 08:03

goofy wrote:

hey.....

> [...]

> Efter min bedste overbevisning er det OK - de gange vi har haft
> killinger har nogle kun taget få gram på andre lidt mere.

ok, så er jeg mere rolig ;)

> Men som du skriver at de er tykmavet ( rundmavet)- det er et
> GODT tegn

;)

> for om hun
> på maven og

> Det er helt fint

;)

> KMR......
>
> Hvis mormisser ellers har mælk nok og passer sine børn så tag det
> roligt, men vær på vagt og hold godt øje men killengen.
> Vej den hver dag minimum de første 14 dage.

lige nu er der rigeligt med mælk, for der er kun en enkelt killing
tilbage.... desværre....
Linda er også blevet MEGET mere "mor" end hun var de første to døgn.... der
havde hun mere travlt med at fortælle os at hun manglede opmærksomhed, men
nu ligger hun læææænge i kassen og nusser med lillepigen......
jeg var blot mere bekymret for om hun tog ordentligt på, og om det evt kunne
være nødvendigt at supplere med lidt KMR.... ellers må jeg jo bruge det når
hun skal til at vænnes fra ;) eller forære det væk.....
tog hul på dåsen for at smøre lidt på vorterne for at se om jeg kunne lokke
lidt gang i patteriet.....
og ja, jeg vejer hende hver dag.....

> Og til sidst vær opmærksom på evt. ændringer og HOLD øje med
> vægten

skal jeg nok, noterer det ned dagligt, og skriver en lille notits ;)

> PØJ PØJ fra
> Sonja & Steen Vinbæk

tak skal i have ;)

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-04 08:05

> [...]
> evt kunne være nødvendigt at supplere med lidt KMR.... ellers må jeg
> jo bruge det når hun skal til at vænnes fra ;) eller forære det

Hej Sabina

Linda kan også sagtens drikke KMR mælken, hvis killingen ikke har brug for
det, så får hun selv den næring, som hun så kan give videre

MVH

Tina
DK Heart & Soul

Fra : Tournesol

Dato : 08-06-04 09:44

Hejsa

du kan fryse resten af kmr mælken i en isterning pose/bakke så kan du tø en
terning op af gangen efter behov.
Men husk det ikke må blive for varmt når du tør den op.Tø det gerne i et
varmt vandbad.

MVH
Henriette.
www.dktournesol.dk