Ferie / Pensionat
Fra : Tommy

Dato : 07-06-04 12:01

Hej med jer
Nu nærmer ferietiden sig, men i år har vi en fræk lille gråstribet (1
år).
Vi har planlagt den skal i pensionat en uges tid, men har svært ved
det da den ikke kan lide fremmede mennesker og VI helt sikkert vil
have svært ved at undvære hende.
Spørgsmål:Er det synd for en kat der er vant til at løbe frit ude og
inde døgnet rundt pludseligt at blive lukket inde i et lille bur eller
hvad pensionaterne bruger?? (vi påtænker et anbefalet af vores
dyrlæge)
Er der dårlige/grimme erfaringer med pensionater generelt og tager
missen skade af en sådanne ophold??
Der må intet overgå vores Baby.
Hvad siger de erfarne.

Venlig hilsen
Tommy

Fra : Jette Nielsen

Dato : 07-06-04 18:04

> Spørgsmål:Er det synd for en kat der er vant til at løbe frit ude og
> inde døgnet rundt pludseligt at blive lukket inde i et lille bur eller
> hvad pensionaterne bruger??

Jeg har kun gode erfaringer med at bruge kattepension. Iøvrigt er der
mange kattepensioner hvor misserne har masser af plads at bevæge sig på.
Nogle af dem er rene luksushoteller

Man må heller ikke glemme at sådan en pension er fyldt med nye lyde og
lugte... og masser af andre katte, der skal holdes øje med. Så jeg tror
ikke at misserne keder sig.

Søg på Google og de gule sider, så finder du masser af kattepensioner.
De fleste steder er du velkommen til at besigtige etablissementet på
forhånd, for at sikre dig det er det rigtige sted for din mis

Her et eksempel http://www.vestskovens-kattepension.dk/ (klik på
"Indretning")

Med venlig hilsen
Jette Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar
- Sommerlejr for nørder i uge 30, www.thecamp.dk

Fra : Mette B

Dato : 08-06-04 15:57

> [...]
> dyrlæge)
> Er der dårlige/grimme erfaringer med pensionater generelt og tager

Hey Tommy

Er der slet ingen mulighed for at en ven/familie kommer forbi og fodrer
og snakker med Baby? Vi har haft katte i 15 år nu, og de er hver sommer
blevet fodret og nusset af venner og familie, når vi ikke har været
hjemme. På den måde skal de ikke opleve både at savne Jer men også at
være et nyt og utrygt sted.

Vi har kattelem, så det gør det selvfølgelig endnu bedre - for så kan de
gå ud og ind uanset om der er nogen hjemme. Håber I finder en bedre
løsning end et pensionat

Med venlig hilsen
Mette B

Fra : Denise

Dato : 08-06-04 16:58

Tommy wrote:
> [...]
> dyrlæge)
> Er der dårlige/grimme erfaringer med pensionater generelt og tager

Hej
Jeg må nok tilstå, at jeg har hørt flere dårlige historier end gode. Ville
aldrig selv få passet mine i en pension, og skal jeg på ferie får jeg
kattene passet i hjemmet. Det er det absolut bedste valg. Hvis man ikke har
mulighed for en pålidelig person eller familie, kan man prøve dem, der tager
ud og passer katte for fremmede. Hvis de stadig eksisterer. - nogle der ved
det og hvad var det de hed ?

--
Hilsen Denise

Fra : Allan

Dato : 08-06-04 17:21

"Tommy" <td@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dyrlæge)
> Er der dårlige/grimme erfaringer med pensionater generelt og tager

Hej Tommy
Jeg er en af `De onde`der bruger kattepension.

Det gør jeg fordi jeg har fundet en pension jeg stoler på,

Og fordi jeg er bange for hvad der kan ske med mine katte,
som ikke vil bliver opdaget, iløbet af dagen, hvis de kun bliver set til en
gang i døgnet.

Men det er en dyr pension jeg har valgt.
100 dkk for første kat og 60 for nr 2. / dag.

Men find en pension nær dig og tag ud og kig på den.
Du kan se på de katte, der er der, om de tager skade.

Og hvis du ikke må komme og kigge så er det nok ikke en god pension.

Mvh Allan

Fra : Denise

Dato : 09-06-04 10:30

"Allan" <allan_roskilde@hotmail.REMOVEcom> wrote in message

> Jeg er en af `De onde`der bruger kattepension.

Hihi, nu synes jeg jo ikke, at folk der bruger kattepensioner er onde. Så er
der mange onde mennesker, for kattepensionerne har skam tit udsolgt. Nu er
det jo mere hvordan man selv er og især hvordan kattene er. Og så er der jo
historierne, min svigermors tidligere kat havde bare ligget i en hjørne og
tabt sig og ville ikke spise. En her fra gruppen fortalte, hvordan deres kat
også havde tabt sig, og havde ligget i sit tis så de næsten ikke kunne få
vasket katten ren og iøvrigt var den meget ked af det (som jeg husker det -
historien kan sikkert findes i Google). Og ja, jeg ved godt man altid hører
de grimme historier, der er selvfølgelig flere gode historier. Men en faktum
er nu, at alle der har forstand på det anbefaler, at 1. prioritet er pasning
i eget hjem. Men det er jo ikke alle der har muligheden for det. Jeg er jo
så heldig at svigerfamilien kan bo hos os, de har selv kat der ikke kommer
ud, så dem kan man stole 100% på. Det kan jo ikke nytte, man ikke ved om
kattene er rendt hjemmefra, hvis man holder ferie, det er jo langt værre.
Og så er der mig, jeg er jo sådan indrettet, at jeg er overpylret for mine
katte (ifølge manden) . Jeg ville absolut _ikke_ få noget ud af en ferie,
hvis jeg havde kattene på pension, jeg ville ikke bestille andet end at
tænke på hvordan de havde det. Jeg ville slet ikke tage på ferie. I forvejen
bruger jeg ret mange penge på at ringe hjem fra udlandet for at sikre mig,
at kattene har det godt, selvom jeg ved de har det. Og så selve kattene, jeg
tror nok den ene af vores ville have det fint, den anden er mere
tilbageholdende og morsyg, den tror jeg ikke ville have det godt. Og vores
gamle kat, det ville være direkte synd, hun ville højst sandsynligt ligge
bange i et hjørne.
Så som skrevet, det har jo både noget med hvor pylret man selv er og hvor
"robuste" kattene er. Og _selvfølgelig_ hvordan pensionen er, det skal jo
undersøges rigtig grundigt. Og så skal man huske at kattene skal være
vaccineret hvis de skal i pension. Og kan man få kattene passet i eget hjem,
er det en god ide at holde dem inde, mens man er på ferie, det tager de ikke
skade af. Ellers kan de finde på at stikke af, for at lede efter "mor" og
"far". Og så er der noget med at have en radio kørende på P4 med blandet
musik og snak, det elsker katte der er alene hjemme.

--
Hilsen Denise

Fra : Allan

Dato : 09-06-04 19:17

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
er
> der mange onde mennesker, for kattepensionerne har skam tit udsolgt.

Klip en masse Godt

Jeg startede også med at få mine katte passet hjemme.

Men efter en oplevelse med en kat der var blevet kørt ned, Og som selv fandt
hjem.
Og ind gennem kattelemmen, for at finde mig. Så var det slut.

Heldigvis var jeg hjemme så jeg kunne kører ham på dyrehospital.
Det var selvfølgelig under stormen i 98 ? Og der fløj barnevogne, Cykler og
teglsten rundt om bilen på turen.

Men efter det, så tør jeg ikke tage afsted unden jeg ved at de er spærret
inde og bliver set efter.

Så mine katte skal på pension. Ellers er der ingen ferie for mig.

Mvh Allan

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 09-06-04 19:41

Denise skrev i en meddelelse...

> [...]
> også havde tabt sig, og havde ligget i sit tis så de næsten ikke kunne få
> vasket katten ren og iøvrigt var den meget ked af det (som jeg husker

Ja, det er vist mig der er skyldig i den historie - og den er skam
ganske sand. Gizmo havde det absolut ikke sjovt første gang han var i
pension.

Men det har da heldigvis ændret sig til det bedre. På den pension han var på
den ene gang havde han et dejligt stort indebur hvor man kunne slæbe alskens
klatreting, legesager og senge med, der var mulighed for at bevæge sig, se
på katten i buret overfor og så videre. Men han endte altså med at sove i
sit eget tis og tabe sig et halvt kilo på fem dage (bare han kunne tabe sig
nu hvor han havde brug for det). Efterfølgende tror jeg faktisk ikke så
meget det har været pensionens skyld, men det faktum at det var første gang
siden han flyttede ind hos os at han skulle væk fra os. Det er jo ikke godt
at vide hvad der kører igennem sådan et lille kattehoved. Det var kun to
måneder tidligere at vi mistede min mor, og det kunne da godt tænkes at han
var overbevist om, at han aldrig skulle se os igen og at vi ikke ville have
ham.

Når vi tager på ferie nu, kommer misserne i pension hos min dyrlæge. Og det
er altså små forhold. Pensionærerne opholder sig i de grønne bure som
patienter og internatkatte også bruger - der er dog mulighed for udgang til
udendørsløbegård i løbet af dagen. Men det pudsige er at alle tre katte
elsker at komme derned. Hos dyrlægen føres der journal på hver kat, det
noteres hvor meget der bliver spist, om katten virker trist eller utilpas og
hvad der er foregået i kattebakken. Og de lider i hvert fald ikke nød.

Og mine nerver er altså ikke til at have misserne til at gå hjemme med en
veninde eller lignende til at kigge efter dem. Jeg ville have mareridt om at
det lykkedes en af kattene at smutte ud af altandøren på trods af
insektnettet, eller at veninden ville glemme at lukke "luftslusen" så
kattene fræsede ud i opgangen og forsvandt. Hos dyrlægen ved jeg hvor de er
og at de har det godt.

Men sådan er vi jo allesammen så forskellige

Mvh Tina (der overvejer om hun skal tilbyde kattepasning i sommerferien -
det er jo ikke alle der kan lide pensioner
--
www.1001kat.dk
- kom og besøg os i Randers

Fra : Stine

Dato : 08-06-04 21:57

Hej :)

Jeg har prøvet et par gange at få en nabo til at passe mine katte, der også
er vant til at gå ind/ud som de vil gennem kattelem. Desværre med det
resultat at min hankat 2 gange er gået hjemmefra og først er blevet fundet
3-4 mdr senere takket være han tatto.

Så mine katte vil altid komme i pension fremover - så er jeg sikker på de er
der når jeg kommer hjem igen :)))

Og min hankat som sidst var i pension - tja, han havde da ikke travlt med at
sige goddag - han lå da for godt oppe på hylden i "buret" :))

Det var i hvertfald pengene værd at vide hvor han var mens jeg var på ferie
:)

Stine