Roskilde
Fra : Heidi Jensen

Dato : 07-06-04 09:22

Er der nogen der har været til DKK's udstilling i Roskilde? Jeg vil bare
lige beklage mig over de elendige forhold vi havde på grusbanen..... Men det
var alligevel en god weekend, for jeg kom hjem med en ny dansk champ og
BIR... DEJLIGT!

Venlig Hilsen/Best Regards
Heidi Jensen
beardie@mail.dk
www.hot-newlife.dk

Fra : Louise

Dato : 07-06-04 15:09

Hejsa

TILLYKKE med det, så blev det alligevel godt på trods af
utilfredsheden. Nej, jeg var ikke derovre, så jeg har ikke noget at
klage over. Hvad var der galt med ringene? Du skulle prøve at være i
Neumünster, Tyskland. Dér er ringene på størrelse med en bette
hesteboks uanset antallet af hunde. Sjovt med en klasse med en stak
dominante hanhunde

Fra : Ann Nielsen

Dato : 07-06-04 21:16

> [...]
det
> var alligevel en god weekend, for jeg kom hjem med en ny dansk champ og

Ja jeg har!

Jeg skulle se min aller aller første udstilling og se om det var noget for
mig - man kan jo ikke sige nogen mening om det, før at det er afprøvet :)

Jeg var VILD med at se alle de hunde og hundeting og at snakke med alle de
hundeejere - der ikke var for optaget af at spraye hårlak i de små's pels :)

Ja uha den grusbane var lys og støvet - men det er da godt at det gik jer
godt :)

Med venlig hilsen

Ann Nielsen

Fra : Heidi Jensen

Dato : 08-06-04 05:10

"Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mig - man kan jo ikke sige nogen mening om det, før at det er afprøvet :)

Det er altid spændenen, du skal komme til en endnu, da den i Roskilde var et
stort kaos!

> Jeg var VILD med at se alle de hunde og hundeting og at snakke med alle de
> hundeejere - der ikke var for optaget af at spraye hårlak i de små's pels
:)

Ja hvad skal alt det stads i hundens pels for??? :0)

> Ja uha den grusbane var lys og støvet - men det er da godt at det gik jer
> godt :)

Grusbane? Jeg vil nu hellere kalde det en stenbane. Stenene var op til 2 cm
i diameter og så kun på halvdelen af ringen, for den anden halvdel var
stenene væk og man sank ret langt ned i jorden! Forestil jer først løb på
storesten og så en tur i sandet..... det er hårdt for både ejer og hund!

Heidi

Fra : Louise

Dato : 08-06-04 10:37

Det lyder da ikke særligt smart. Men regn nu ikke med at DKK sidder og
læser google debatfora; skriv eller ring ind til dem og gør opmærksom
på problemet så det er klar over det til en anden gang. Hvis de ingen
klager får har det jo været en succes :o/ anderledes kan de ikke
vurdere det.

Louise

(som iøvrigt er GLAD for at have en naturrace der hverken skal have
glitter, pelsglans, røde sløjfer eller dyr klipning for at gøre sig i
ringen )

www.malinoise.dk

Fra : René Kofoed

Dato : 08-06-04 07:21

"Heidi Jensen" <beardie@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> var alligevel en god weekend, for jeg kom hjem med en ny dansk champ og

Hejsa.
Ja vi var også afsted med vores hund, og fy for fan... en bane. Lavet af
stabilgrus med kantede sten !! Kunne de ikke have flytte de store landbrugs
maskiner derom, og så os om på græsset ?? Synes ikke det var helt
gennemtænkt !!

Mvh Susanne.

Fra : Tjinca

Dato : 08-06-04 09:02

"Heidi Jensen" <beardie@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har været til DKK's udstilling i Roskilde? Jeg vil bare
> lige beklage mig over de elendige forhold vi havde på grusbanen.....

Ikke nok med, at det var på grusbane, ringene var også alt for små for de
store hunde. Hvilket resulterede i at jeg bl.a. skulle løbe rundt med en
Tervueren en 5-6 gange fordi dommeren ikke kunne nå at bedømme hendes
bevægelser på de 5-6 skridt, hun nåede at tage før vi skulle vende om igen.

Endnu værre var det for de små Pommeranier der trissede rundt i ringen
vedsiden af. Jeg havde frygtelig ondt af dem med alt det støv og skidt de
fik virlet op i hovedet.

Nok bør vi glæde os over, at DKK fik mulighed for at være en del af dette
arrangement, men de ringe forhold er knap æren værd.

Fra : Heidi Jensen

Dato : 08-06-04 16:29

"Tjinca" <tjinca10@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Nok bør vi glæde os over, at DKK fik mulighed for at være en del af dette
> arrangement, men de ringe forhold er knap æren værd.

Ja det kan der være noget om, de afholdt udstillingen derude, for at
tilskuere skulle kunne se hvad der foregår på sådan en udstilling! Og der
kom da også godt nok mange forbi!

Dommeren fra ring 12, skrev i samtlige kritikker, at det ikke var muligt at
dømme hundene ordenligt pga. det dårlige underlag... Og folk med røde jakke
m.m. fik det skam også at vide hele dagen!

Ringstørelsen var nok som de plejer at være, der er jo nogen standard mål de
skal følge, når de sætter ringene op, dog var båndene bare hævet fra jorden,
hvilket bevirkede at ringene virkede mindre! Når de lægger dem på
græsset/grusset el. lign. så har mange tedens til lige at overtræde båndet,
når de løber rundt- og det kan man ikke sige vi havde mulighed for der!

DKK er helt sikkert blevet opmærksomme på forholdene!

Heidi

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 12-06-04 09:51

> Ja det kan der være noget om, de afholdt udstillingen derude, for at
> tilskuere skulle kunne se hvad der foregår på sådan en udstilling! Og der
> kom da også godt nok mange forbi!

Ja, det var dejligt at se... Også så åbne folk var for at snakke med de
forbipaserende!

> [...]
jakke
> m.m. fik det skam også at vide hele dagen!

Det må ha' været ring 12 Søndag? Vi var der Lørdag og dommeren blev ved at
råbe "Speed up!!"

> [...]
båndet,
> når de løber rundt- og det kan man ikke sige vi havde mulighed for der!

Nej, de _var_ mindre... Eksempelvis i Odense havde vi ringe der var ca. ½
gang så stor på hver led! Det er rigtigt de kan synes mindre når båndet er
hævet, men man kan mærke størrelsen når man løber med hundene!

> DKK er helt sikkert blevet opmærksomme på forholdene!

Det må man da håbe! Som skrevet i et andet indlæg ved jeg at flere havde til
hensigt at skrive ind og klage.

Rinnie

Fra : Heidi Jensen

Dato : 13-06-04 15:30

"Rinnie Ilsøe" <gimze@flatcoated-retriever.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jakke
>
> Det må ha' været ring 12 Søndag? Vi var der Lørdag og dommeren blev ved at

Ja det var søndag!!!!

> [...]
> gang så stor på hver led! Det er rigtigt de kan synes mindre når båndet er
> hævet, men man kan mærke størrelsen når man løber med hundene!

Ja de var godt nok store i Odense- så meget plads plejer man nu ikke at få!
Men der er min. mål man skal gå efter (sidder selv og skal til at sætte
ringe på Bornholm). Så I Odense, har de bare været flinke- men det plejer de
nu også at være :0)

> Det må man da håbe! Som skrevet i et andet indlæg ved jeg at flere havde
til
> hensigt at skrive ind og klage.

Forståeligt! Men man kan ikke ændre hvad der er sket, og jeg tror nu heller
ikke at DKK vil stille sig tilfreds med grusbanen til næste år (hvis vi skal
være der igen). Jeg kommer ihvertfald ikke "hvis det skal være på den
måde"............

Ja men så selv tillykke med de gode resultater! Hvilke hunde har du? (måske
spørger jeg dumt- men jeg ved det ikke)... Og TAK TAK- jeg er også lidt
stolt, han er jo kun 2,5....

Heidi

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 13-06-04 16:17

> Ja de var godt nok store i Odense- så meget plads plejer man nu ikke at
få!

Ja, jeg var helt forpustet efter vi havde været inde!

> Men der er min. mål man skal gå efter (sidder selv og skal til at sætte
> ringe på Bornholm). Så I Odense, har de bare været flinke- men det plejer
de
> nu også at være :0)

Ja, det mente jeg nok, men ville ikke skrive noget om det da jeg ikke kunne
finde noget på det. Hvad er det minimumsmålene er? Synes i øvrigt også at
størrelsen i Helsingør var fin!

> [...]
skal
> være der igen). Jeg kommer ihvertfald ikke "hvis det skal være på den

Nej, men vi kan håbe på at forebygge at det sker igen... Og på trods af støv
alle vegne, irriterende sten og små ringe så var det nu rigtig hyggeligt!

> Ja men så selv tillykke med de gode resultater! Hvilke hunde har du?
(måske
> spørger jeg dumt- men jeg ved det ikke)... Og TAK TAK- jeg er også lidt
> stolt, han er jo kun 2,5....

Nej, du spørger ikke dumt. Jeg har 3xFlatcoated Retriever og 1x Golden. Du
kan se linket til dem i min signatur.
2½!! Det var hurtigt!! Super flot, så må han være noget specielt!

--
Rinnie

http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : Heidi Jensen

Dato : 13-06-04 19:16

> [...]
> kan se linket til dem i min signatur.
> 2½!! Det var hurtigt!! Super flot, så må han være noget specielt!

Ja det er han da- han er en af de dejligste på jorden! Ej sidste år,
udstillede jeg ham kun 3 gange, fordi jeg synes at han var pinlig grim! Men
så i år- tog jeg springet og tog ham med til special klub i karlslunde, der
fik også et cert og blev BIR, så har vi været i Häsleholm, da opførte han
sig som en hvalp, og løb fuldstændig af med mig (pinligt, med en ellers
opdraget hund) blev BIK 4, den næste har så været Roskilde, hvor han tog det
sidste og BIR- så man må da sige, at det kører for ham i Danmark ind til
videre! Jeg var dog ikke i Helsingør, man kan godt blive mættet af alt det
hunde grej. Nu skal jeg bare have min tæve i gang- hun er kun 1 år, så hun
har masser af tid foran sig! Nu skal vi jo så til Ballerup med special dagen
før- og så kunne jeg så godt tænke mig at komme til Herning, men det er sgu
så langt væk fra Bornholm- dog kan man hente NORDV. titlen...... Må lige se
tiden an!!!

Flatterne er nu nogle skønne hunde, men jeg vil dog ikke eje en selv- en
rigtig hund har nemlig MASSER af pels :0)

Kommer du til Bornholm d. 4 Juli med dine hunde???

Heidi

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 13-06-04 20:18

> [...]
det
> sidste og BIR- så man må da sige, at det kører for ham i Danmark ind til

_Wow!!!_ Så er det da endnu flottere!! Ham skal du ikke gemme af vejen igen
da!!

> Jeg var dog ikke i Helsingør, man kan godt blive mættet af alt det
> hunde grej.

Kan man? Hihi... Her er det kun pengepungen der siger stop! De få gange jeg
ikke har været afsted har jeg vadet rundt og tænkt "hvad mon den dommer
havde sagt til Jenna" - "Hvad er jeg gået glip af" osv.

> [...]
sgu
> så langt væk fra Bornholm- dog kan man hente NORDV. titlen...... Må lige

Ja, med den succes han har så synes jeg klart i skal ta' til Herning!

> Flatterne er nu nogle skønne hunde, men jeg vil dog ikke eje en selv- en
> rigtig hund har nemlig MASSER af pels :0)

Jeg er bange for at jeg ikke ville bestille andet end at lede efter mine
børn i hundens pels hvis jeg havde en med meget, så jeg "nøjdes" med flatten
der har lige tilpas! Haha.

> Kommer du til Bornholm d. 4 Juli med dine hunde???

Nej! Ville rigtig gerne, men synes ikke jeg havde "tid" ($$$) til det! Vi
måtte også melde fra 4-dages-udstillingen i Rönneby hvor opdrætteren ellers
ville ha' taget Jenna med op! Men stort set alt andet her hjemme kommrer vi
til!

Det kan jo være vi støder ind i hinanden i Herning eller Ballerup til
Kbh.V.!

Har dine hunde ikke en hjemmeside?

Fra : Heidi Jensen

Dato : 14-06-04 07:29

> [...]
> ikke har været afsted har jeg vadet rundt og tænkt "hvad mon den dommer
> havde sagt til Jenna" - "Hvad er jeg gået glip af" osv.

Jeg synes nu godt nok, at det kan blive for meget- vi er også på de fleste
sydsvenske..... så der er pludselig mange på et år!

> dagen
> sgu
> se
>
> Ja, med den succes han har så synes jeg klart i skal ta' til Herning!

Ja. men det er fanme dyrt! Du kan nok se- 666 kr. (billigste billet med
bornholms trafikken), 200 kr. over broen, benzin ca. 500 kr. bro igen (jeg
ved ikke hvor meget- men ret dyr). Og så lige 2 gange bro på tilbage vejen!
JA og lige tilm. 2 hunde! PUHA- man skal slet ikke regne på sådan nogle
ting!

> [...]
ellers
> ville ha' taget Jenna med op! Men stort set alt andet her hjemme kommrer

Rønneby havde jeg nu også gerne kommet til, men det der med 4 dages..... det
ved jeg nu ikke- de havde for mange problemer sidste år, med døde hunde og
andre der blev alvorlig syge! Og så ja, det koster jo også, at skulle være
på udstilling i 4 dage!

> Det kan jo være vi støder ind i hinanden i Herning eller Ballerup til
> Kbh.V.!

Det kunne jo være! Dejligt at andre her fra gruppen, er lige så
udstillingstosset som jeg!

> Har dine hunde ikke en hjemmeside?

Jo den er www.hot-newlife.dk Du skal ikke tage dig af designet, jeg har bare
klasket tingene ind, da jeg alligevel er ved at få lavet mig en ny! Men
hundene kan du da se! :0)

Heidi

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 14-06-04 09:38

> Jeg synes nu godt nok, at det kan blive for meget- vi er også på de fleste
> sydsvenske..... så der er pludselig mange på et år!

Ja det er så fordelen ved at bo på Bornholm!

> [...]
vejen!
> JA og lige tilm. 2 hunde! PUHA- man skal slet ikke regne på sådan nogle

Ja, fy for den, så løber det op!! Måsk jeg spør' dumt, men er det ikke
muligt at ta' turen syd-over eller er det meget dyrere/længere og sejler der
overhovedet færger den vej??

> [...]
> andre der blev alvorlig syge! Og så ja, det koster jo også, at skulle være

Ja, det var vist også skrækkelige forhold sidste år! Lidt a'la Roskilde med
støvede grusbaner og oven i var varmen der også i rigt mål!

Jeg tror nu vi satser på at komme på næste års 4-dages udstilling alligevel.
Jeg er også ved at finde ud af mulighederne for at ta' til Cruft, men synes
et eller andet sted at det er mange penge for en tur i ringen i Birmingham,
så jeg regner stærkt med at vi ikke tager afsted!

> Det kunne jo være! Dejligt at andre her fra gruppen, er lige så
> udstillingstosset som jeg!

Ja, jeg følte mig også som palle alene i verden før i tiden så det er skønt
du er kommet til!

> Jo den er www.hot-newlife.dk Du skal ikke tage dig af designet, jeg har
bare
> klasket tingene ind, da jeg alligevel er ved at få lavet mig en ny! Men
> hundene kan du da se! :0)

Sikke dejlige de ser' ud begge 2!!! Jeg kan se du også har gode erfaringer
med Ole Staunskjær! Han gjorde Jenna til 1.pr.1.v. m/ck - BIK4 i
Helsingør... Jenna var kun lige knapt 13 mdr. der, så det var ved ham hun
kvalificerede sig til Cruft! Utrolig behagelig dommer i øvrigt!!

Det Svenske HP hvad er det i øvrigt???

Fra : Heidi Jensen

Dato : 14-06-04 15:53

> "Heidi Jensen" <beardie@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det er så fordelen ved at bo på Bornholm!'

Ja, og det var så det.... :0) Ej det er en dejlig, flot og stille Ø- men
noget så upraktisk for os hundefolk!

> [...]
>
> Ja, fy for den, så løber det op!! Måsk jeg spør' dumt, men er det ikke
> muligt at ta' turen syd-over eller er det meget dyrere/længere og sejler

Jo men det er ikke altid færgen sejler som vi vil, den sejler vel kun 1
eller 2 gange om ugen til Polen, og jooo det havde nok været billigere- men
så skal der bare så meget andet til!
Så hvis nogen læser med her- så søger vi overnatnings muligheder i Herning,
da min mor har afghaner og jeg Bearded Collie, og vi skal på hver sin dag!

> [...]
Birmingham,
> så jeg regner stærkt med at vi ikke tager afsted!

Ja Cruft- det er nok mange udstillers mål! Vores tid skal nok komme......
:0)

> Ja, jeg følte mig også som palle alene i verden før i tiden så det er
skønt
> du er kommet til!

Ja ikke??? :0)

> [...]
> Helsingør... Jenna var kun lige knapt 13 mdr. der, så det var ved ham hun
> kvalificerede sig til Cruft! Utrolig behagelig dommer i øvrigt!!

Nej puha da- jeg synes ikke om ham! Det er der ikke mange der kan- du kan se
på de forskellige ringlister til de forskellige udstillinger, at hvis
Labberne skal have ham, så er de ca. 10 tilmeldte (hvor de plejer at være
pver 50), det samme gælder new.'erne, beaglerne osv. Da vi sidste sommer på
Bornholm havde Staunskjær på min race, så var der 2 tilmeldte en han og en
tæve, så vi fik et billigt cert må man sige, for min hund var absolut ikke
kvalificeret til det! Nej, men i år, hvor vi ikke skal have ham- kommer der
16! Folk vil ikke dømmes under ham!

> Det Svenske HP hvad er det i øvrigt???

Hæderspris! jeg ved ikke rigtig hvad man skal bruge det til- men det er nu
meget fint!

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 14-06-04 20:15

> [...]
Herning,
> da min mor har afghaner og jeg Bearded Collie, og vi skal på hver sin dag!

Hmmm... Altså i må gerne slå et telt op i min have. Vi har desværre ikke
plads nok til at i kan være i huset. Vi bor' godt nok ikke i Herning, men
ca. 1 times kørsel der fra (6600 Vejen, så kan du selv se afstanden på
Krak.). Jeg skal selv på Lørdag der oppe, så hvis i ikke finder noget
nærmere må i sige til.

> Ja Cruft- det er nok mange udstillers mål! Vores tid skal nok komme......
> :0)

Ja, helt sikkert med den lille guld-bamse i har!! Bare det at kvalificere
sig... Om man så tager der over er en anden sag! ($$$)

> [...]

> kvalificeret til det! Nej, men i år, hvor vi ikke skal have ham- kommer

Hold da op!!! Vi er rigtig glade for ham og jeg synes han dømmer flatten
godt! I Roskilde var der mange afmeldinger på Cocker da de fik
dommer-skifte. Noget med en dommer der dømte snor osv.!

> Hæderspris! jeg ved ikke rigtig hvad man skal bruge det til- men det er nu
> meget fint!

Okay, så lidt som at få CK her hjemme?

Fra : Heidi Jensen

Dato : 15-06-04 09:32

> [...]
> ca. 1 times kørsel der fra (6600 Vejen, så kan du selv se afstanden på
> Krak.). Jeg skal selv på Lørdag der oppe, så hvis i ikke finder noget

Det bliver skam for koldt! Men det er også lige gyldigt, for jeg har lige
tjekket efter en ekstra gang, og gruppe 1 og 10 skal på samme dag! Men
ellers tak for tilbudet! Det kan være vi vil benytte os af det en anden gang
:0)

> Ja, helt sikkert med den lille guld-bamse i har!! Bare det at
kvalificere
> sig... Om man så tager der over er en anden sag! ($$$)

Ja det er det jo! Penge har vi ikke nok af......

> [...]
> godt! I Roskilde var der mange afmeldinger på Cocker da de fik
> dommer-skifte. Noget med en dommer der dømte snor osv.!

Ja, men det er da dejligt at høre, at nogen kan lide hans måde at dømme på!
Han kunne da også vældig godt lide min hund, og jeg fik en god kritik! Men
han var slet ikke den kritik værdig- og det kunne jeg som hans ejer selv se!
Men derfor kan jeg nu alligevel ikke lide hans måde at dømme på- nu kender
man efterhånden mange forskellig mennesker, med mange forskellige racer, og
man følger da med i, hvordan det går dem, og jeg synes nu ofte, at ham
Staunskær burde tage sin dommer uddannelse om- og lære lidt bedre om race
standarden på de forskellige hunde! :0) Men dommere skal man ikke
diskuterer- man kan ikke forvente at de skal dømme ens, og Ole er sikkert en
eftertragtet dommer i udlandet (dog ikke Sverige).

> Okay, så lidt som at få CK her hjemme?

Nej det er ikke helt så godt! Men man kan få sig en meget flot STOR lilla
roset for HP'et! :0)
Det kunne være, at jeg skulle prøve at sætte mig lidt ind i det! Kan jo lige
forhøre med min opdrætter- hun er også svensk!

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 15-06-04 11:50

> [...]
> tjekket efter en ekstra gang, og gruppe 1 og 10 skal på samme dag! Men
> ellers tak for tilbudet! Det kan være vi vil benytte os af det en anden

Hov, haha, tænkte ikke lige på det var i november!

> Ja det er det jo! Penge har vi ikke nok af......

Nej, hvis bare fældet pels var gyldigt betalingsmiddel!!!

Ja, så hører jeg lige min ad!

Rinnie

Fra : Battlefield´s

Dato : 14-06-04 09:38

"Heidi Jensen" <beardie@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Rønneby havde jeg nu også gerne kommet til, men det der med 4 dages..... >
> --

Hej
Bare lige et spørgsmål. Hvornår er der udstilling i Rönneby? Vi skal til
Rönneby for at se på en kat (avlskat) på lørdag så det kunne jo være sjovt
hvis det var samme week-end så vi også kunne se et par hunde.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 14-06-04 09:45

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Rönneby for at se på en kat (avlskat) på lørdag så det kunne jo være sjovt
> hvis det var samme week-end så vi også kunne se et par hunde.

Hej Vibeke.

Rönneby er de sidste dage i Juli hen over de første dage i August ca.

Fra : Battlefield´s

Dato : 14-06-04 09:48

> Hej Vibeke.
>
> Rönneby er de sidste dage i Juli hen over de første dage i August ca.
>

> --
> Rinnie

Hej
Nå, så bliver det ikke hunde vi får set denne gang.
Men tak for oplysningen.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 12-06-04 09:39

> [...]
det
> var alligevel en god weekend, for jeg kom hjem med en ny dansk champ og

Tillykke med det, Heidi!!

Ja, vi var i Roskilde begge dage, også på grusbanen begge dage!! Som du selv
skriver var det dårlige forhold... Og så er det vist pænt sagt! Lørdag var
vi i ring 12 der var lige ned til traktor-træk, så oven i gruset havde vi en
øredøvende larm fra traktortrækket!! Ud over det var ringene så små at vi
ikke kunne nå op i passende tempo med vores hunde uden at skride i
svingene!!

Tillykke med den nye DKCH!! Vi var også yderst tilfredse med resultaterne!
Lørdag besatte Jenna og hendes kennel-bande tævernes BIK 1-2-3 og 4 og
Søndag blev det til en BIS-3 på en af Helle's (der hvor Jenna kommer fra)
hunde!!

Jeg ved der er flere der har til hensigt at klage til DKK over forholdene,
så vi kan jo håbe det ikke gentager sig!!

Rinnie