Rollo er begyndt at bide ????
Fra : Thomas

Dato : 07-06-04 09:05

Hejsa allesammen

Vores 2 årige labrador har altid haft et roligt sind, har aldrig bidt nogen
somhelst..

For nogen tid siden gik vi så i haven og avismanden kom forbi og rakte
avisen ind over hegnet.

haps sagde det.

Det kunne jeg forklare med at han bare ville lege.

men nu har han 2 gange når vi går tur med ham præsteret at fare lige i
flæsket på fremmede hunde når vi møder dem, for det meste store hvalpe som
bare vil snakke med ham som de plejer..

hvad sker der med vores hund ???

thomas

Fra : Thomas

Dato : 07-06-04 09:13

jeg glemte at skrive at for 1 uge siden var rollo i kennel i 3 dage mens vi
afholdte vores bryllup.

han har dog været i denne kennel før uden problemer (AA hundecenter i
toksværd)

Thomas

Fra : Heidi Jensen

Dato : 07-06-04 09:25

"Thomas" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nogen
> somhelst..
>

> For nogen tid siden gik vi så i haven og avismanden kom forbi og rakte

Mærkeligt.....

> [...]
>
> men nu har han 2 gange når vi går tur med ham præsteret at fare lige i
> flæsket på fremmede hunde når vi møder dem, for det meste store hvalpe som

Den er svær at forklare! Prøv at tage kontakt til en hunde psykolog!!! Han
er jo egentlig for gammel til at komme i lømmel alderen, så det kan jo
næsten ikke være derfor!

Men det kan godt have påvirket ham at være på pension....

Fra : Michelle..!

Dato : 07-06-04 21:44

> [...]
>
> men nu har han 2 gange når vi går tur med ham præsteret at fare lige i
> flæsket på fremmede hunde når vi møder dem, for det meste store hvalpe som

Hej Thomas,
Jeg tror det med avis drengen, der går bare hans indre jagt indstinkt op i
ham og
det er nok også fordi det er en fremmed der kommer ind på hans territuium.
Det med de andre hunde!! Er det kun han-hunde eller hvad?? For hvis det er

er det nok fordi han selv er en han-hund. Jeg har selv en han-hund og han
kan heller
ikke være sammen med andre han-hunde. Det skulle være meget normalt.

Hilsen Michelle..!

Fra : René Kofoed

Dato : 08-06-04 07:18

> men nu har han 2 gange når vi går tur med ham præsteret at fare lige i
> flæsket på fremmede hunde når vi møder dem, for det meste store hvalpe som
> [...]

Hej Thomas.
Har ikke noget bud, til det med avisdrengen.
Med hensyn til de andre hunde, kan det være at de på lang afstand begynder
en magtkamp, og når de så er så tæt på at han kan nå, ja så får de en tur.
Der var en der skrev at lømmelalderen er ovre, det er den ikke helt. Hundene
kommer i den sidste psykiske kønsmodningsfase fra de er ca 18-24mdr. Dette
tidpunkt svinger jo så også alt efter hund og hund, men også størrelse.
Det kan være, at han er i denne periode, og ikke længere er en "lille"
legesyg hvalp, men er ved at være voksen !!
Mvh Susanne, som kan mærke at schæferen også er ved at være voksen (2år
d.31/7)