Krav om stopklodser
Fra : Kim Jensen

Dato : 07-06-04 17:44

Et hurtigt spørgsmål. Er der nogen krav i udlandet, om at man skal have
stopklodser med til campingvognen.
v.h Kim

Fra : Carsten Stage

Dato : 07-06-04 21:09

Kim Jensen wrote:

> Et hurtigt spørgsmål. Er der nogen krav i udlandet, om at man skal
> have stopklodser med til campingvognen.

Et hurtigt svar...

Jeg er sikker på at det er et krav i Tyskland - men har ikke lige kunnet
finde noget på tryk om det.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Harry

Dato : 09-06-04 15:49

> Jeg er sikker på at det er et krav i Tyskland - men har ikke lige kunnet
> finde noget på tryk om det.

Jeg er heller ikke helt sikker, men tror det også. Hobby´s vogne er da
i hvert fald standardforsynet med bremseklodser.
Under alle omstændigheder, har jeg altid haft dem tilgængelig på
vognen. Det er en stor hjælp, når man kommer lidt i knibe og skal/kan
forankre vognen på en skråning, en skæv plads el.lign.
Husk de færreste campingvognsbremser er særlig effektive når det går
baglæns. Og har man koblet fra, er det ikke sjældent at vogne begynder
at rulle lidt. Så jeg sætter altid klodser ud i skrånende terræn - om
ikke så for en sikkerheds skyld.
1 gang var jeg ude for at skulle vende vogntrækket på en stejl og
smal asfaltvej. Der var kun een ting at gøre: spænde fra og vende
CV´en i hånden. I sådant tilfælde er klodser et must.
De er en billig forsikring, vejer meget lidt og er en stor hjælp i en
situation, hvor man som regel selv har klodset i det.