MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP domæne logon uden profil?
Fra : Jan Jensen

Dato : 07-06-04 22:03

Hej,

Jeg arbejder i en fritidsklub med en stribe PC`er. De er alle
med domænelogon på en Samba filserver.

Ret hurtigt bliver de slammet til i "Document and settings", da alt
slæbes med rundt på ale PC`er når der logges på forskellige steder.
Ligeledes belastes netværket unødigt, når der hentes 50MB ned,
for at logge på!

Kan der begrænses i XP, således at at brugerfiler ikke hentes ved logon,
men kun skrivebord?
Det vil passe os fint, da der alligevel kun gemmes i hjemmemappen på
serveren,
og kun ved fejl eller misforståeler (dem er der mange af!) gemmes lokalt.

Er der nogle bud?

Venlig hilsen Jan Jensen

Fra : René Jensen

Dato : 07-06-04 22:17

Jan Jensen wrote:
> [...]
> serveren,
> og kun ved fejl eller misforståeler (dem er der mange af!) gemmes lokalt.

Nu kender jeg dog ikke noget til Samba, men i Windows 2000 Server og
Windows Server 2003 hedder dette "Roaming Profile". Endvidere er det i
Microsoft Windows netværk, således at de enkelte brugerprofiler også
gemmer cached data fra Internet Explorer, og den er sat som default til
10-15% af C: drevet, hvilket let kan blive et par hundrede megabytes,
derfor kan man med fordel ændre dette til f.eks. max. 16MB.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : M.Kay

Dato : 08-06-04 07:40

I know it's awful, but Jan Jensen wrote to everybody in dk.edb.system.ms-
windows saying:

> Hej,
>
> Jeg arbejder i en fritidsklub med en stribe PC`er. De er alle
> med domænelogon på en Samba filserver.

Tror du ikke at en linuxgruppe omhandlende SAMBA ville være bedre til at
svare på dit spørgsmål. Det vil jo være det groveste gætteri fra vores side,
hvilke profilfunktioner din SAMBA understøtter.

--
Kay

Fra : Jan Jensen

Dato : 08-06-04 20:31

> [...]
side,
> hvilke profilfunktioner din SAMBA understøtter.

Jeg har kontaktet sslug.novice som jer er medlem af, men tænkte at der måtte
være nogle XP indstillinger som jeg kunne skrue på.
Det første bud jeg fik i denne gruppe (tak for det) har allerede ledt mig
fint rundt
med Google, så næh - jeg tror som gruppen er OK valgt.

Jeg kender ikke meget til XP´s opførelse i forbindelse med domænelogon,
men har nu sporet mig frem til at profilen kan fravælges
Mit eneste behov er at der kan logges på hjemmemappen.

> I know it's awful, but Jan Jensen wrote to everybody in dk.edb.system.ms-
> windows saying:

Dette er ikke korrekt. Jeg har dette ene indlæg her, samt et parrallelt i
Novice gruppen
spørgende på samba serveren.

Venlig hilsen Jan Jensen

Fra : Kay

Dato : 09-06-04 03:15

> [...]
> mig fint rundt
> med Google, så næh - jeg tror som gruppen er OK valgt.

Du har ikke fået et svar der relaterer sig til client-styresystemet.
Derimod har du fået oplysninger om hvordan microsoft Domænet/Active
Directory servicen håndterer emnet. Igen er du på afveje, da den relevante
gruppe er dk.edb.system.ms-windows.server

Men jeg ville nu heller ikke smide dig ud af gruppen her, blot fortælle dig
at dit spørgsmål i virkeligheden drejer sig om din linuxserver og ikke
WinXP. Altså en svar du skulle kunne bruge til noget..

> Jeg kender ikke meget til XP´s opførelse i forbindelse med
> domænelogon, men har nu sporet mig frem til at profilen kan fravælges
> Mit eneste behov er at der kan logges på hjemmemappen.

Profilen fravælges som udgangspunkt ikke på clienten, men serveren (LINUX-
serveren i dit tilfælde).

> Dette er ikke korrekt. Jeg har dette ene indlæg her, samt et
> parrallelt i Novice gruppen
> spørgende på samba serveren.
>
> Venlig hilsen Jan Jensen

Jamen du har jo selv skrevet det afsnit?!

/Kay