MS Windows
briani 27239
Virus i svchost.exe
Fra : Steen

Dato : 07-06-04 07:55

Hey

Jeg har forsøgt at fjerne virus fra en win98 maskine, men virusprogrammet
bliver ved med at melde om backdoors i svchost.
Kan svchost fjernes uden problemer for maskinen - eller kan jeg hente en
ren svchost et sted, og bytte ud med?

--
Steen

MailMinus2

Fra : Martin Schultz

Dato : 07-06-04 09:06

On 07 Jun 2004 06:55:00 GMT, Steen wrote:

> [...]
> bliver ved med at melde om backdoors i svchost.
> Kan svchost fjernes uden problemer for maskinen - eller kan jeg hente en

Jeg ville hellere anbefale dig at formatere og geninstallere. Det er den
eneste måde du kan være sikker på at du er sluppet af med virusen.

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Steen

Dato : 07-06-04 10:59

Martin Schultz <news2004@adsltips.invalid> wrote in

> Jeg ville hellere anbefale dig at formatere og geninstallere. Det er den
> eneste måde du kan være sikker på at du er sluppet af med virusen.

Det er ikke min egen maskine, så jeg gider ikke rigtigt rode med
formatering og geninstallationer - det ville være noget nemmere, hvis man
'bare' kunne hente en virusfri svchost.exe, på smide den gamle ud...

--
Steen

MailMinus2

Fra : hcma

Dato : 07-06-04 09:18

Fra : hcma

Dato : 07-06-04 09:22

> [...]
> bliver ved med at melde om backdoors i svchost.
> Kan svchost fjernes uden problemer for maskinen - eller kan jeg hente en

du skal ikke fjerne svchost. se hvorfor her:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#svc
Hvid du kigger på din jobliste (ctrl + alt + del) kan du temmelig nok se at
den kører flere gange, og hvis du sletter en af dem, kan du f.eks. ikke
benytte Copy/paste (Ctrl+c / ctrl+v)
Jeg ville selv hoppe over i http://www.spywarefri.dk og få dem til at kigge
på det. De er eksperter.
m v h
hcma

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-06-04 15:16

hcma skrev:

> [...]
>den kører flere gange, og hvis du sletter en af dem, kan du f.eks. ikke

svchost findes da ikke i win 98...

--
Knud

Fra : Gevaldi

Dato : 07-06-04 16:42

Knud Gert Ellentoft skriblede:

> svchost findes da ikke i win 98...

No, og heller ikke i ME

--
/Gevaldi

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-06-04 17:31

Gevaldi skrev:

>No, og heller ikke i ME

....og derfor undrede jeg mig over svarene.
--
Knud

Fra : Steen

Dato : 08-06-04 08:35

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote in

> svchost findes da ikke i win 98...

Tak for tippet. Jeg ringede til Microsoft for at være sikker, og ifølge dem
skal svchost IKKE findes i win98...gør den det, er det sansynligvis en
virus i sig selv.

--
Steen

MailMinus2

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-06-04 15:14

Steen skrev:

> Jeg har forsøgt at fjerne virus fra en win98 maskine, men
> virusprogrammet bliver ved med at melde om backdoors i svchost.

Er du sikker på at den ikke hedder *scvhost*.exe ?

Jesper G. Poulsen

Fra : M.Kay

Dato : 08-06-04 07:41

I know it's awful, but Steen wrote to everybody in
dk.edb.system.ms-windows saying:

> [...]
> Kan svchost fjernes uden problemer for maskinen - eller kan jeg hente
> en ren svchost et sted, og bytte ud med?

Slet den.. og kig ikke tilbage. Men installer dog et grundigt AV-program.

--
Kay

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 08-06-04 16:28

M.Kay wrote:

> Slet den.. og kig ikke tilbage. Men installer dog et grundigt AV-
> program.

Til orintering.
Der er en test af gratis AV-programmer i dk.sikkerhed.virus idag.

mvh
Henning