Hvordan laver man et billede der tilpasser~
Fra : Colzen

Dato : 07-06-04 20:36

Hejsa.

Jeg er ved at lege lidt og kunne godt tænke mig et billede der tilpasser sig
vinduet som på www.mohaa.dk
Jeg tænker på billedet i toppen af siden. Mohaa.dk er programmeret i PHP,
men kan man ikke lave det samme med html? Hvis man kan, hvordan gør man så?

Mvh
Colzen
--
Ved direkte svar, skyd koen i min mail.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-06-04 20:54

Colzen skrev:

> Jeg er ved at lege lidt og kunne godt tænke mig et billede der
> tilpasser sig vinduet som på www.mohaa.dk

Det ser også lækkert ud. Fidusen er at toppen af siden er en tabel
med tre felter. Yderfelterne har en fast bredde og hver deres
baggrundsbillede som udgør hhv. venstre og højre del af det samlede
billede. Midtercellen har variabel bredde og en fast baggrundsfarve
der mikser med begge de andre billeder, så det ser ud som et stort
billede.

> Mohaa.dk er programmeret i PHP, men kan man ikke lave det samme
> med html?

Bestemt - php har kun betydning for hvordan html og evt. css-kode
frembringes på sitet. Selve layoutet kan sagtens laves uden php.

> Hvis man kan, hvordan gør man så?

Du kan se koden på siden (men spørg hvis du gerne vil bruge præcis
den samme opbygning).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Colzen

Dato : 07-06-04 21:18

> [...]
> billede. Midtercellen har variabel bredde og en fast baggrundsfarve
> der mikser med begge de andre billeder, så det ser ud som et stort

Tak for svaret.

Det siger jo egentligt sig selv (Det burde jeg selv have tænkt på)

Men hvad så hvis jeg gerne vil bruge et billede som på www.escortinfo.dk der
er det jo ikke kun en farve der ligger i midterste felt. Hvordan gør jeg så
det?

Mvh
Colzen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-06-04 22:11

Colzen skrev:

> Men hvad så hvis jeg gerne vil bruge et billede som på
> www.escortinfo.dk der er det jo ikke kun en farve der ligger i
> midterste felt.

Her er der kun to felter.

Det venstre indeholder det svungne billede:
<http://www.escortinfo.dk/images/header(without-title).jpg>)

Højre felt indholder et baggrundsbillede der er sat til at gentage
vandret: <http://www.escortinfo.dk/images/headsliver.jpg>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Colzen

Dato : 07-06-04 23:00

> [...]
> <http://www.escortinfo.dk/images/header(without-title).jpg>)
>
> Højre felt indholder et baggrundsbillede der er sat til at gentage
Mange tak.

Hvor er det egentlig nemt at se logikken i, når man lige bliver hjulpet lidt
på vej og nærstuderer koden

Endnu engang, tak for hjælpen.

Mvh
Colzen