Links uden browser [VB6]
Fra : Jens Vestergaard

Dato : 06-06-04 16:47

Hejsa,

Hvordan skaffer jeg via VB6 collection links fra et HTML-dokument uden at
indlæse det i en browser?

Document.All.tags("A") indeholder denne samling, når dokumentet er indlæst.

Jeg har prøvet med MSHTML object lib., men så snart man sætter en URL,
starter pc'ens standard-browser alligevel, og så er jeg lige vidt.

Målet er altså at parse en HTML-fil og udlede alle links uden at bruge
browser.

Anyone?

Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
www.railsoft.dk
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : terje

Dato : 06-06-04 19:43

On Sun, 6 Jun 2004 17:47:04 +0200, Jens Vestergaard <j@railsoft.dk> wrote:

> [...]
> starter pc'ens standard-browser alligevel, og så er jeg lige vidt.
>
> Målet er altså at parse en HTML-fil og udlede alle links uden at bruge

Hva med noe sånt som dette:
----------------------------

Private oMSHTML As New MSHTML.HTMLDocument
Dim WithEvents oDocument As MSHTML.HTMLDocument

Private oLink As HTMLLinkElement
Private oImage As HTMLImg
Private oCss As HTMLStyleSheet
Private oScript As HTMLScriptElement
Private oForm As HTMLFormElement

Set oMSHTML = New MSHTML.HTMLDocument
Set oDocument = New MSHTML.HTMLDocument

Set oDocument = oMSHTML.createDocumentFromUrl(sFullPath, vbNullString)

Do While oDocument.readyState <> "complete"
DoEvents
Loop

For Each oLink In oDocument.links
Debug.Print oLink.ToString & vbCrLf
Next

osv...

Private Sub oDocument_onreadystatechange()

If oDocument.readyState = "completed" Then
End If

End Sub

--------------------------------------

Noen som vet hvordan man kan sette oDocument til en fil på egen maskin og
ikke internett?

terje

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 06-06-04 20:22

I newsr86rl9szsi027u@superdup-ehwbve,
skrev terje <nidaros2001@hotmail.com>:

> Private oMSHTML As New MSHTML.HTMLDocument
> Dim WithEvents oDocument As MSHTML.HTMLDocument

[snip kode]

Ser absolut ud til at kunne lykkes (Tak!), men hvad stiller man op med
dialogboxe genereret af Explorer under indlæsningen af oDocument? Lige nu
får jeg f.eks. en meddelelse om en 'Uspecificeret sikkerhedsrisiko' (uanset
hvilken URL, jeg bruger) - kan man sætte noget op til at 'kvittere'
automatisk....?

Fra : terje

Dato : 06-06-04 20:42

On Sun, 6 Jun 2004 21:21:46 +0200, Jens Vestergaard <j@railsoft.dk> wrote:

> [...]
> (uanset
> hvilken URL, jeg bruger) - kan man sætte noget op til at 'kvittere'

Skjer det med koden jeg sendte deg? Jeg har selv bare prøvd koden i en dll
jeg holder på med. Uten problemer. Og du har satt referanser til
MSHTML.TLB?

terje

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 06-06-04 21:16

I newsr86uccivsi027u@superdup-ehwbve,
skrev terje <nidaros2001@hotmail.com>:

> Skjer det med koden jeg sendte deg? Jeg har selv bare prøvd koden i
> en dll jeg holder på med. Uten problemer. Og du har satt referanser
> til MSHTML.TLB?

Koden kører fint! Jeg får min links collection og kan løbe den igennem.
Perfekt.

Men 9 ud af 10 URLs genererer en dialog/messagebox fra Internet Explorer med
teksten: "Denne side indeholder en uspecificeret sikkerhedsrisiko. Vil du
fortsætte? <Ja> <Nej>"

Jeg vil tro, at det har noget med mine IE sikkerhedsindstillinger at gøre,
men jeg kan ikke gennemskue, hvor det mon er... Jeg kører på Win2000 pro.