Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gammel optik - kan det sælges i dagens Dan~
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 06-06-04 10:36

Hej gruppe,

Efter at købt digitalkamera, kom jeg til at tænke på min gamle spejlreflex
udrustning - kan noget sådant sælges i dag ?
Det jeg har, er fra 80'erne - det drejer sig om en Tamron Adaptall 2 80 -
210 mm zoom (3.8) og en Tamron 28 mm vidvinkel (2.5) - begge med
Contax/Yasica adapterring.
Tror i at noget sådant kan sælges brugt ? - hvilket prisniveau ? - og hvor
skal jeg i givet fald sætte det til salg ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Gert Medom

Dato : 06-06-04 11:19

Hej.

Det er da forsøget værd. Prøv at indrykke en besked ovre i
dk.marked.privat.foto

Hilsen Gert

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-04 12:30

> Hej gruppe,
>
> Efter at købt digitalkamera, kom jeg til at tænke på min gamle spejlreflex
> udrustning - kan noget sådant sælges i dag ?

Alt kan sælges, afhænger af prisen.

> [...]
> 210 mm zoom (3.8) og en Tamron 28 mm vidvinkel (2.5) - begge med
> Contax/Yasica adapterring.
> Tror i at noget sådant kan sælges brugt ?

Du kan forsøge i Den blå avis, men forvent ikke for meget, max 3 - 500-.
Analogkameraer er ikke eftertragtede, selv Nikon, Canon skal være meget
billige.

>- og hvor skal jeg i givet fald sætte det til salg ?

Jeg prøvede at sælge min Contax med objektiver i DBA og her. Normalen og en
flash gik i DBA, men resten kunne ikke sælges (til min pris!)
Her på Ebay kan du sælge til højestbydende, sikkert omkring Eur 50- 100 for
objektiverne. Kameraet er sikkert værdiløst.
Kik her:
http://foto.listings.ebay.de/Objektive-manueller-Fokus_Contax-Yashica_W0QQfromZR4QQlopgZ2QQsacategoryZ21965QQsocmdZListingItemList

Det gjorde jeg, og det går forrygende. Men det er også top Zeiss linser.
Højeste bud, jeg modtog i DK, var 2500-
På Ebay forventer jeg nu omkring 5000-! for resten. Men det er noget mere
besværligt. (Mit salgsID er gn_abf)

Gert