Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
kameraer med usbkey understøttelse direkte
Fra : Kim Schulz

Dato : 06-06-04 08:38

hejsa
Sad lige og kiggede på et Fuji Finepix s5000 tilbud hvor man fik en
128bm usbkey (eller usbstick som nogen kalder dem) med som ekstra
tilbehør.
Derfor kom jeg til at tænke på om det er fordi man kan sætte den direkte
til kameraet eller om man stadig skal ind over en computer?

--
Kim Schulz | Need a Content Management System for your website? Go
Geek by nature | get Fundanemt at : http://www.fundanemt.com New

Fra : Per F Andersen

Dato : 06-06-04 09:49

Kim Schulz wrote:
> [...]
> Derfor kom jeg til at tænke på om det er fordi man kan sætte den
> direkte til kameraet eller om man stadig skal ind over en computer?

Bortset fra de ældste digikameraer (ældre end 5 år) har vist elle
usb-tilslurning inc. s5000, og det betyder, at de kan tilsluttes direkte til
mcomputerens usb-stik. Og hvis du har Windows XP vil systemet genkende
kamraet eller usbkeyen, som en ekstra harddisk.

mvh per

-----------------------
http://javist.smartlog.dk - min weblog , også med fotos
www.grafolog.dk

Fra : Kim Schulz

Dato : 06-06-04 09:59

On Sun, 6 Jun 2004 10:49:04 +0200
"Per F Andersen" <Per_newsdropdette@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
> direkte til mcomputerens usb-stik. Og hvis du har Windows XP vil
> systemet genkende kamraet eller usbkeyen, som en ekstra harddisk.

jeg mente nu at sætte usbkey direkte ind i kameraet (evt. via kabel).
Det andet vidste jeg godt da det jo er den normale måde.

--
Kim Schulz | Linux - Your Choice! Your Opinion! Your life!
Geek by nature |

Fra : Kim Schulz

Dato : 06-06-04 10:29

[snip]
> jeg mente nu at sætte usbkey direkte ind i kameraet (evt. via
kabel).
> Det andet vidste jeg godt da det jo er den normale måde.

fandt lidt mere data på usbkeyen og det viste sig at det er fordi den
har en kortlæser til XD kort i siden så man på den måde kan udvide
udbkeyen yderlige med kameraets kort (eller overføre billederne på den
måde (dog stadig med en computer tilsluttet).