GPS, adresser og l-b-grad
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 06-06-04 06:18

Hejsa

Jeg er aktiv kajakroer, og har netop investeret i en Garmin Forerunner
201. Den skal fortrinsvis bruges som træningsredskab, men måske også
lidt som legetøj. Da det i øvrigt også sker, at jeg tager på ture på
ukendte vande, kunne det være fedt, om man kunne indtaste
destinationer på forhånd.

I Garmin'en kan man markere et punkt og rette i længde- og
breddegrader.

Mit spørgsmål er så: Findes der et website, hvor man kan indtaste en
adresse (vej og vejnummer) og få spyttet længde- og breddegrad ud ud
fra dette?

Det kunne nemlig være cool, hvis jeg nu vidste, at jeg skulle
overnatte på et bestemt campingplads, at jeg så havde destinationen
liggende.

Anyone?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Alvin A. Bang

Dato : 06-06-04 07:48

"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudek.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det kunne nemlig være cool, hvis jeg nu vidste, at jeg skulle
> overnatte på et bestemt campingplads, at jeg så havde destinationen

Spørgsmålet har været stillet i gruppen "dk.teknik.satellit.navigation". Så
vidt jeg husker er det ikke så ligetil men der var en løsning!!! Prøv at
søge i den gruppe.

MVH
Alvin

Fra : Calle.

Dato : 06-06-04 21:39

Alvin A. Bang wrote:

> Spørgsmålet har været stillet i gruppen
> "dk.teknik.satellit.navigation". Så vidt jeg husker er det ikke så
> ligetil men der var en løsning!!! Prøv at søge i den gruppe.

Jeg ved der er en side hvor man kan det, men har desværre selv mistet linket
efter en omformatering hvor jeg glemte at backup'e foretrukne

--
Calle.

Fra : Fly

Dato : 06-06-04 12:51

Findes der et website, hvor man kan indtaste en adresse (vej og vejnummer)
og få spyttet længde- og breddegrad ud ud fra dette?

-----------------------

Hej Bo!

Jamen det gør der da, og enda en der er rimelig præcis i hvert fald de 5-10
steder jeg har haft brug for det:
http://www.maporama.com/share/

Der kommer godt nok et par pop-up reklamer, men det kan jeg godt leve med
hvis jeg skal bruge en position.

En kæmpe fordel ved denne er at du egentlig bare kan søge en by og et
vejnavn. Så kommer der et kort hvor der er en markør typisk midt på den vej
du søger, og den kan du så flytte rundt med som du vil.

Positionen står under kortet og er som sagt rimelig præcis - typisk 50-75
meter fra den "rigtige" position, og det er da rimelig godt gået af et
verdensomspændende kortmateriale?!?!

--
-Fly
doktor_flyMONKEY@hotmail.com

Fra : Tobester

Dato : 06-06-04 13:41

Kanon link!!!

Tip: Vælg "Normal Display Style", ellers kan det være svært at orientere sig
på kortet...

Fra : Carsten Holck

Dato : 06-06-04 14:35

Heldigvis faldt Tobester <ttbdk@hotmail.com> over tastaturet og skrev i
> Kanon link!!!
>
> Tip: Vælg "Normal Display Style", ellers kan det være svært at
> orientere sig på kortet...

Ellers prøv http://www.gpsinfo.dk

/carsten

Fra : Sven Fafner

Dato : 08-06-04 06:42

>"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudek.dk> skrev i en meddelelse
>
>Findes der et website, hvor man kan indtaste en adresse (vej og vejnummer)
>og få spyttet længde- og breddegrad ud ud fra dette?

www.heavens-above.com har en database med l/b-grader (WGS84) for
alverdens byer og steder - men dog ikke lige på adresseniveau.

--
Venlig hilsen
Sven Fafner