Float fra SQL til Java
Fra : Michael

Dato : 06-06-04 06:26

Jeg læste en tråd her i gruppen om problematikken omkring float i java eller
måske mangel m.h.t. overholdelse af IEEE 754/854-standarten.

Jeg har så læst at JDBC oversætter SQL Float til Java Double og så er mit
spørgsmål så :
Er det fordi Sun´s Java FLOAT ikke overholder IEEE-standarten ?
Eller har jeg misforstået noget ?
Jeg kan ikke lige se hvorfor man ikke må hente floats ud af en db.

Med venlig hilsen
Michael

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 07-06-04 13:48

> [...]
> Eller har jeg misforstået noget ?
> Jeg kan ikke lige se hvorfor man ikke må hente floats ud af en db.

Det er muligvis fordi beregninger på floats og doubles afvikles i den
numeriske processor, hvor floats alligevel udvides, så ofte er der ikke
meget vundet ved at bruge float fremfor double. Ved lagring sparer man
selvfølgelig 50% af pladsen, så der kan der være et argument for at bruge
float. Men hvis der ikke er de store pladsproblemer, så brug double hele
vejen.

Niels Dybdahl

Fra : Michael

Dato : 08-06-04 21:16

"Niels Dybdahl" <ndy@fjern.detteesko-graphics.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> float. Men hvis der ikke er de store pladsproblemer, så brug double hele

Lyder som en fornuftig forklaring.
Jeg vidste ikke lige at floats udvides i den numeriske processer.

Med venlig hilsen
Michael