problem med email med sonofon gprs
Fra : quake

Dato : 06-06-04 00:06

jeg kan ikke sende email med min nokia 6600 selv om jeg har hentet de
forskellige opsætninger hos sonofon så jeg ved ikke rigtigt hvad jeg så skal
gører.

min email konto er hos tdc .

håber der er nogle der kan hjælpe

Quake

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-04 06:50

> jeg kan ikke sende email med min nokia 6600 selv om jeg har hentet de
> forskellige opsætninger hos sonofon så jeg ved ikke rigtigt hvad jeg så
skal
> gører.

Kan du godt modtage?

> min email konto er hos tdc .

Står din udgående server til mail.sonofon.dk (det skal den nemlig)?

Virker almindeligt WAP via GPRS? I så fald er det selve forbindelsen er der
er problemer med.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Claus E Beyer

Dato : 06-06-04 07:11

"Jeppe Vestergaard" <Jeppe(a)dailyrush.dk> skrev i en meddelelse

> Virker almindeligt WAP via GPRS? I så fald er det selve forbindelsen er der
> er problemer med.

Man kan ikke sende og modtage e-mails via wap-kontoen. Det skal være en
datakonto, hvor APN="internet" i stedet for "wap" (den gåseøjne).

Jeg har oplevet at "wap" var nede, mens "internet" fungerede - og (vistnok også)
omvendt.

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-04 07:39

> Man kan ikke sende og modtage e-mails via wap-kontoen. Det skal være en
> datakonto, hvor APN="internet" i stedet for "wap" (den gåseøjne).

Den konto du bruger hedder WAP GPRS.

> Jeg har oplevet at "wap" var nede, mens "internet" fungerede - og (vistnok
også)
> omvendt.

Ja - både og. Du kommer på WAP via GPRS (som rigtigt nok kører via
APN=internet i HLR'en), og WAP kan sagtens være nede, men selve APN'en
stadig aktiv - men man bruger nu engang sin WAP GPRS profil på telefonen til
at tjekke mail med.

Fra : Jens B

Dato : 06-06-04 11:27

"Jeppe Vestergaard" <Jeppe hos dailyrush.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> APN=internet i HLR'en), og WAP kan sagtens være nede, men selve APN'en
> stadig aktiv - men man bruger nu engang sin WAP GPRS profil på telefonen

Det er fordi det er forskelligt hos Sonofon og TDC. Hos Sonofon bruger man
samme GPRS forbindelse til både WAP og mail/internet. Hvorimod man hos TDC
når man bestiller GPRS opsætningen, modtager en opsætning som "kun" kan
bruges til WAP, og IKKE mail/internet. Så hos TDC skal man rigtig nok ændre
GPRS opsætningen så APN bliver "internet" istedet for"wap", men dette er
ikke tilfældet hos Sonofon.

Jens

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-04 21:55

> [...]
ændre
> GPRS opsætningen så APN bliver "internet" istedet for"wap", men dette er

Okay, jeg arbejder kun med SONOFON tli hverdag - tak for info.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 06-06-04 07:07

"quake" <lotusvej@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forskellige opsætninger hos sonofon så jeg ved ikke rigtigt hvad jeg så skal

Når du er opkoblet med Sonofon kan du ikke sende e-mails via TDC's SMTP-server.
Du skal sende e-mails via "mail.sonofon.dk". Du kan sagtens indsætte din
TDC-mailadresse som afsenderadresse, selv om du sender via Sonofon.

Claus

Fra : quake

Dato : 06-06-04 08:39

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Du skal sende e-mails via "mail.sonofon.dk". Du kan sagtens indsætte din
> TDC-mailadresse som afsenderadresse, selv om du sender via Sonofon.

tak alle sammen det hjalp jeg satte mail.sonofon.dk ind i stedet for.

Quake