USB bluetooth: mobiltelefon
Fra : Bach|DK|

Dato : 05-06-04 19:16

Er der nogen, der har investeret i sådan en "USB til Bluetooth adapter"
og som evt kan anbefale et bestemt mærke eller model (aner intet om
blåtand forbindelser).

Skal udelukkende bruge det til at tilslutte mobilen (Nokia 6600)

Tak :)

--
Michael Bach

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-04 21:23

"Bach|DK|" <m_bach_f@INGENSPAMTAKhotmail.com> wrote in message
> [...]
> blåtand forbindelser).
> Skal udelukkende bruge det til at tilslutte mobilen (Nokia 6600)

Jeg har linksys's adapter med antenne (usbbt100).. virker fint.. dog finder
jeg det underligt at jeg har fået en "netværkskabel ikke tilsluttet" besked,
selvom jeg komunikere med min telefon :) det jeg mangler nu er et GRATIS
program der kan bruges til og gemme og editere min telefon bog.. (har en s-e
T630) har prøvet TDK mobilo men det koster 17$ eller 30 dages fri prøve som
jeg fik ødelagt allerde 1 dag pga jeg prøvede flere versioner.. det
medfølgende soft er skodagtigt..

nå men det jo vist et mobil spørgsmål

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 06-06-04 12:02

<http://fma.sourceforge.net/> virker fint med min S-E T39m..

> nå men det jo vist et mobil spørgsmål

Jep, så jeg sætter lige fut på til dk.teknik.telefoni.mobil

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 05-06-04 21:37

Bach|DK| wrote:

> Er der nogen, der har investeret i sådan en "USB til Bluetooth adapter"
> og som evt kan anbefale et bestemt mærke eller model (aner intet om
> blåtand forbindelser).

Der er nok mere held ved at stille spørgsmålet i
dk.teknik.telefoni.mobil, evt. først bruge google til at skimme
gruppen igennem for tidligere spørgsmål og svar om emnet..

Min eneste erfaring med emnet er fra en indkøbt Billionton
Bluetooth USB Adapter, der fungerede fint, men havde den ulempe at
driverne til den brugte en masse ram og en forskellig mængde hver
gang maskinen blev startet (ufedt). Idag bruger jeg et kabel i
stedet..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Bach|DK|

Dato : 05-06-04 22:22

> [...]
> driverne til den brugte en masse ram og en forskellig mængde hver
> gang maskinen blev startet (ufedt). Idag bruger jeg et kabel i

Man kan vidst ikke få datakabel til 6600.

--
Michael Bach

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 06-06-04 16:42

"Bach|DK|" <m_bach_f@INGENSPAMTAKhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen, der har investeret i sådan en "USB til Bluetooth adapter"
> og som evt kan anbefale et bestemt mærke eller model (aner intet om
> blåtand forbindelser).

Har benyttet en alm. billig Bluetooth (ca. Kr. 250) som fungerede uden
problemer med både T68i og PDA. Den bruges nu på fruens PC til hendes PDA -
da den fint rækker til udestuen

Skiftede den senere til et Logitech Bluetooth keyboard + mus (MX). Fungerede
også uden problemer (men lidt nemmere instrallation af sw).

Du burde kunne benytte alle Bluetooth dongler - men er bundet til den
software der følger med, da den ikke er freeware.
Typisk har de lidt dyrere modeller en noget bedre software - det er om ikke
andet min erfaring.

--
MVH Anders (8900)
Det er fordi det er nemmere at læse - vi læser jo ikke nedfra og op.