Blæser larmer helt vildt!!!!
Fra : Kim

Dato : 05-06-04 21:23

Jeg har lige købt en intel 3,4 (ikke prescott) in a box og den larmer meget
en del ved almindelig brug.

Men når jeg render video, så er det helt ekstremt, hvor den larmer.
CPU'en kører ikke mere end 60%, så jeg tør slet ikke tænke på hvormeget den
ville larme hvis cpu'en arbejdede 100% i længere tid.

Findes der lydløse blæsere?
Ville en kabinetblæser kunn hjælpe?

eller har i andre gode råd

Kim

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 05-06-04 21:29

On 2004-06-05, Kim <Hallo@kmi.dk> wrote:

> Findes der lydløse blæsere?

Ja. studiedata.dk

> Ville en kabinetblæser kunn hjælpe?

Ikke på din nuværende blæser.

Thomas

Fra : Torben Andresen

Dato : 05-06-04 21:41

> Findes der lydløse blæsere?
> Ville en kabinetblæser kunn hjælpe?

Jeg har en 3GHz P4 der sagde som en Boeing 747. Men så købte jeg følgende
hos http://www.webconsult.dk

Noisecontrol P4 cooler med PAPST blæser
Fortron strømforsyning med 120mm PAPST blæser.

Resultatet er, at jeg kun kan høre støj fra grafikkortblæseren nu! (og
harddisken, - men den monterede jeg i en skuffe m. elastikker) Så alt i alt
er støjen nede på et acceptabelt niveau.

/Torben

Fra : Palle S.

Dato : 06-06-04 14:13

> Jeg har en 3GHz P4 der sagde som en Boeing 747. Men så købte jeg følgende
> hos http://www.webconsult.dk

Ja de er dygtige hos webconsult

Jeg købte også nogle dele som virker efter forventning sidste år

Nu kommer så den dygtige del

Her for 8 dage siden trak de så et ny beløb fra mit Dankort det var ikke
identisk med det oprindelige men tæt på

Da jeg så ringede til deres bogholderi fik jeg et næbbet svar du har vel en
faktura, ØØh Dooh Jeg har ikke købt noget !!

Efter at være kommet forbi den første tosse i telefon kæden hjalp det dog og
de lovede at tilbage føre beløbet da det måtte være en fejl

Men en undskyldnig rakte det desværre ikke til

Så det er ikke et ste jeg handler mere

Venligst Palle

Fra : Dr.Ralph

Dato : 07-06-04 10:22

> eller har i andre gode råd

Drop den medfølgende cpu køler og køb Thermal Rigt Sp-94 køleprofil, arctic
silver 5 kølepasta og n god lydløs 92 mm blæser (f.eks Enermax vario 92mm)

Regn med at bruge 650 kr på det - men så er dit lydproblem mht. din CPU
køling forsvundet helt.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-06-04 17:48

Dr.Ralph skrev:

> Drop den medfølgende cpu køler og køb Thermal Rigt Sp-94 køleprofil,

Det er iøvrigt et generelt godt råd - at droppe den medfølgende høler,
hvis man vil have en støjfri maskine; både til AMD og til Intel.

Jesper G. Poulsen

Fra : Dr.Ralph

Dato : 07-06-04 19:28

> Det er iøvrigt et generelt godt råd - at droppe den medfølgende høler,
> hvis man vil have en støjfri maskine; både til AMD og til Intel.

Jep - har du forresten læst/hørt om de nye cpu kølere til Intel Prescot ?
De ser helt vildt store ud - tror næsten vandkøling kommer på tale for at
kunne afkøle bedre - for de nye kølerprofiler ser for store ud.

Afløseren for min nuværende Thermal Right Sp-94 bliver kaldt SP-120 og
bliver dobbelt så stor, som min SP-94.

Folk der kender str. på SP-94 vil vide HVOR stor SP-120 så bliver.

Asus, Tharmal Take, Zalman m.fl gav også deres bud - og de var alle KÆMPE
store.

Det der er mystisk er at alle sammen er fastgjort med bøjle/spænde metoden
- ikke med skruer i bundkortet, hvilket gør transport og stabilitet af
køleren meget mere skrøbelig og udsat.

Min SP94 er fastgjort med skruer, og det er jeg tryg ved.

Jeg overvejer meget at gå over til vand køling, selvom jeg er TOTAL novice
på området.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-06-04 19:52

Dr.Ralph skrev:

> Jep - har du forresten læst/hørt om de nye cpu kølere til Intel
> Prescot ? De ser helt vildt store ud - tror næsten vandkøling kommer

Nej. Jeg har hørt spøgefulde rygter, men ikke set noget i virkeligheden.

> Afløseren for min nuværende Thermal Right Sp-94 bliver kaldt SP-120 og
> bliver dobbelt så stor, som min SP-94.

Er det heatpipe?

For SP97 ser da interessant ud, var det ikke lige fordi at Spire
WhisperRock IV er så tavs som den er.

Jesper G. Poulsen

Fra : Dr.Ralph

Dato : 08-06-04 06:22

> Nej. Jeg har hørt spøgefulde rygter, men ikke set noget i virkeligheden.

Se her:
http://legitreviews.com/reviews/775hsf/

Zalman'en er ikke så stor ud - den ligner de gamle - men tro mig den ER
stor.
Ligesådan med de andre.

> Er det heatpipe?
>
> For SP97 ser da interessant ud, var det ikke lige fordi at Spire
> WhisperRock IV er så tavs som den er.

SP97 er blot AMD udgaven af SP94 - de er nøjagtigt ens i str.

SP120 er afløseren for dem begge (SP120 sidder fast med bøjler og der
medfølger bøjler, så den kan avnendes på både AMD og Intel sokler)
SP120 er lavet i ALU og har kun kobber nederst ved cpu kernen.
Den er GIGANTISK stor:

http://www.systemcooling.com/thermalright_xp120-01.html

SP120 er med 6 heatpipes istedet for 3.

Faktisk er SP120 så stor - og det gælder alle de nye kølepofiler, at det er
et problem med plads til chipset kølerne ved siden af - derfor overvejer
jeg at gå over til vandkøling.
Jeg er blot usikker på det der med at hælde vand i ens computer :)
Sæt nu man ikke har lukket slangerne helt tæt eller en pakning ryger - så
kortslutter hele lortet :(

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-06-04 08:42

Dr.Ralph skrev:

> SP97 er blot AMD udgaven af SP94 - de er nøjagtigt ens i str.

Og jeg har AMD

> Den er GIGANTISK stor:
> http://www.systemcooling.com/thermalright_xp120-01.html

Jotak, det ses...

> Sæt nu man ikke har lukket slangerne helt tæt eller en pakning ryger
> - så kortslutter hele lortet :(

Sørg for udelukkende at anvende demineraliseret vand. Det er ikke
elektrisk ledende.

Jesper G. Poulsen