Roaming med Telmore i New York
Fra : Kasper Hyllested

Dato : 05-06-04 13:07

Skal til New York og vil gerne på forhånd finde ud af, hvilken operatør,
der er billigst, når man Telmore.

Primært for at modtage opkald samt sende SMS'er samt en smule GPRS

http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/priser/udland/med_abonnement/verdenskort/index.jsp

virker en smule uoverskuelig - nogen erfaringer?

Mange hilsner

Kasper Hyllested

Fra : Fischer

Dato : 05-06-04 14:35

> Skal til New York og vil gerne på forhånd finde ud af,
> hvilken operatør, der er billigst, når man Telmore.
> virker en smule uoverskuelig - nogen erfaringer?

Tjae. Der er meget godt at sige om liberalisering på teleområdet, men i USA
får du så også bagsiden at se. Det er nemlig ret uoverskueligt.
Så vidt jeg kan se, dækker alle 10 operatører i New York området, så der er
ingen vej uden om den totale prisliste:
http://mailkalender.tdcmobil.dk/roamingdata/output/postpaid_roaming/country/pdf/310.pdf

Hvis det er fordi du vil ringe hjem, ser det ud til at du skal undgå 'AT&T
Wireless', 'Cingular Wireless' og til dels 'Cincinnati Bell'.
Resten er nogenlunde på niveau med hinanden.

Bemærk at ved de fleste af de amerikanske operatører er SMS til/fra Danmark
ikke muligt.

*Fischer

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-04 14:57

> Bemærk at ved de fleste af de amerikanske operatører er SMS til/fra
Danmark
> ikke muligt.

Blev det ikke netop ændret for et par måneder siden? Er ret sikker på at jeg
læste en artikel om det - tror det var på Mobilsiden.dk.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Fischer

Dato : 06-06-04 08:05

> Blev det ikke netop ændret for et par måneder siden?
> Er ret sikker på at jeg
> læste en artikel om det - tror det var på Mobilsiden.dk.

http://www.mobilsiden.dk/nyheder/news.php?visSide=1331

Så det er først blevet muligt overhovedet for nyligt.

*Fischer

Fra : JMo.

Dato : 05-06-04 15:08

Fischer wrote:

> Hvis det er fordi du vil ringe hjem, ser det ud til at du skal undgå
> 'AT&T Wireless', 'Cingular Wireless' og til dels 'Cincinnati Bell'.
> Resten er nogenlunde på niveau med hinanden.

Men er der ikke også blevet købt godt op de sidste par år?

Svjh. er det i praksis kun AT&T, Cingular og T-Mobile der er tilbage, (ud
over Nextel der kører på iDen), hvis du vil have muliged for at bruge et
dansk SIM-kort.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 06-06-04 05:52

On Sat, 05 Jun 2004 14:07:52 GMT, "JMo." <ns_sf012@mohr.cx.invalid>
wrote:

> [...]
>over Nextel der kører på iDen), hvis du vil have muliged for at bruge et

AT&T Wireless er blevet købt op af Cingular, så der er færre og færre
udbydere tilbage. De er i fuld gang med at sammenlægge deres netværk,
min telefon er skiftevis på AT&T Wireless og Cingular netværk (jeg er
kunde hos AT&T).

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Fischer

Dato : 06-06-04 08:02

> [...]
> over Nextel der kører på iDen), hvis du vil have muliged for at bruge et

Det forklarer jo hvorfor priserne er totalt ens for 6 af selskaberne.

*Fischer

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 05-06-04 20:48

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev....

> Bemærk at ved de fleste af de amerikanske operatører er SMS
> til/fra Danmark ikke muligt.

Har netop været i Florida. Her virkede SMS fint med både T-Mobile og
AT&T. Endvidere fungerede GPRS nogenlunde med AT&T.

--
Kent Oldhøj

Fra : Fischer

Dato : 06-06-04 08:00

> Har netop været i Florida. Her virkede SMS fint med både T-Mobile og
> AT&T. Endvidere fungerede GPRS nogenlunde med AT&T.

Ifølge TDC's prisliste er det også AT&T og nogle af T-Mobile
underselskaberne hvor dette er muligt.

Men netop AT&T har et hæslig høj minutpris!

*Fischer

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-06-04 10:30

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev....

> Ifølge TDC's prisliste er det også AT&T og nogle af T-Mobile
> underselskaberne hvor dette er muligt.
>
> Men netop AT&T har et hæslig høj minutpris!

Jeps. Jeg brugte T-Mobile til SMS og samtaler, og AT&T til GPRS(e-
mail og lidt info søgning)

SMS er fabelagtigt til at holde kontakten hjemme. Ikke vanvittigt
dyrt, og tidsforskellen er pludselig ligegyldig.

--
Kent Oldhøj