Pædofile i gabestok - skriver bl.a. Politi~
Fra : White Rabbit

Dato : 05-06-04 14:16

---

Pædofile sættes i gabestok på nettet.
Politiken, d. 3. juni 2004, af Sisse K. Ibsen.

Den private forening Stop Pædofili Nu har offentliggjort fem gadenavne
i Danmark. Her bor ifølge foreningen folk, der er dømt for pædofili.
En retsekspert bryder sig ikke om gabestoksmetoden.

-

Navn og adresse fås ikke.

Men gadenavnet og bynavnet på fem veje i Danmark kan nu findes på
internettet. Fælles for de fem er, at her bor - ifølge den private
forening Stop Pædofili Nu - folk, der gentagne gange er dømt for
pædofili.

Når hverken navn eller den nøjagtige adresse er med, skyldes det,
at en fuldstændig offentliggørelse af navn og adresse strider mod
dansk lovgivning.

"...igen er det overgrebsmanden, man beskytter og ikke ofrene...", som
foreningen skriver på sin hjemmeside om dét spørgsmål.

Juraprofessor Peter Blume, der arbejder med beskyttelse af privatlivet
i datasamfundet, bryder sig ikke om, at den private organisation har
offentliggjort gadenavnene. Heller ikke selv om der kun optræder
forholdsvis store gader, hvor det kan være vanskeligt at vide præcis,
hvem foreningen hentyder til.

"Det er næppe ulovligt, når oplysningerne ikke er mere præcise. Men
det er en kedelig tendens û en gabestokstendens. Det burde være en sag,
som politiet eller de sociale myndigheder tager sig af. De kan også
tage sig af at iværksætte den nødvendige overvågning", siger
Peter Blume, der i øvrigt hæfter sig ved, at det er brud på dansk
retstradition, når folk, der har afsonet deres straf, fortsat bliver
holdt ansvarlige for fortidens synder.

Professoren påpeger, at fremvæksten af internettet har givet nye
muligheder for, at borgerne tager sagen i egen hånd.

"Internettet er ikke bare en ny markedsplads, men også et nyt torv,
hvor alle kan kommunikere û og sætte andre i gabestok - uden som før
at være afhængige af jer (medierne, red.)", siger Peter Blume, der
samtidig erkender, at kriminalitet mod børn er et emne, der sætter
de store følelser i kog.

Foreningen giver selv tre forklaringer på, at man har taget det
usædvanlige skridt.

[slettet. PSW]

---

Red Barnet kritiserer pædofil gabestok.
Politiken, d. 4. juni 2004, af Inge Methling og Sisse K. Ibsen.

Red Barnet, der arbejder mod pædofili, tager skrapt afstand fra, at
organisationen Stop Pædofili Nu har offentliggjort gadenavne, hvor
pædofile bor. Politiet vil ikke ind i sagen.

-

Selv om Red Barnet er meget optaget af kampen mod seksuelle overgreb
mod børn, tager organisationen stærkt afstand fra, at den lille
organisation Stop Pædofili Nu på nettet har offentliggjort gadenavne,
hvor pædofile bor.

"Vi lever i et retssamfund, der gælder for både ofre og gerningsmænd",
siger Mimi Jakobsen, generalsekretær i Red Barnet. Hun mener, at
offentliggørelsen kan minde om middelalderlige straffemetoder, og at
den indirekte opfordrer til selvtægt mod pædofilidømte.

Red Barnet foreslår, at man i stedet for at advare nabolaget, tager
fat i problemets rod og opprioriterer behandlingen af potentielle
krænkere.

Politiet har ikke i første omgang tænkt sig at gøre noget for at
stoppe den nye internetside. Politiet i [slettet. PSW], hvis [...]
er nævnt på hjemmesiden, siger, at afgørelsen om politiets holdning
vil blive truffet centralt i Københavns Politi.

Her oplyser kriminalinspektør Ove Dahl, at sagen har været drøftet.

"Vi har trukket materialet ud for at vurdere, om der er tale om en
overtrædelse af noget som helst. Og det mener vi ikke på det nuværende
grundlag", siger Ove Dahl.

---

PSW
--
http://danpedo.no-ip.info

Fra : vadmand

Dato : 05-06-04 19:52

Det er kort sagt noget forbandet svineri. Hvis nogen lider overlast (hvad
enten det er de pædofile eller uskyldige, som pøbelen blot har mistanke til)
håber jeg, den forening bliver straffet strengt.

Det er ren opfordring til lynchjustits.

Per V.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 06-06-04 06:56

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
til)
> håber jeg, den forening bliver straffet strengt.

Jeg tror højest, deres kampagne går ud over deres troværdighed. Er det mon
en streng straf?

> Det er ren opfordring til lynchjustits.

Netop. Spørgsmålet er så, om befolkningen er indstillet på det, eller
omvendt tager afstand fra det. I virkeligheden kan det fremme de pædofiles
sag at få deres særpræg udstillet i det offentlige rum sammen med
oplysninger om medlemstallet. De pædofile kunne knap gøre det bedre selv.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Look

Dato : 06-06-04 19:03

On Sat, 5 Jun 2004 20:51:31 +0200, "vadmand"
<perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote:

> [...]
>enten det er de pædofile eller uskyldige, som pøbelen blot har mistanke til)
>håber jeg, den forening bliver straffet strengt.

Det er den selvudnævnte *"pornokonge" og "provokatør" Michael Zile der
er formand for SPN.
På hans pornowebsite babesline (sæt selv www foran og dk bagefter)
provomerer han foreningen. Der er også et debatforum, hvor
diskussionen kører.
Jeg har på ingen måde ondt af dømte pædofile - men jeg kan ikke forstå
hvorfor en hel gades mænd skal mistænkeliggøres. MZ kan ikke se
problemet, Han skal være glad for at den gade jeg bor på ikke er
nævnt. Omend det kunne være interessant for så ville jeg gå rettens
vej for at se, hvad man egentlig kan tillade sig.
Det skal lige bemærkes at MZ ikke er nogel engel selv. Han har 2 domme
hhv. for trusler og noget bogsalg på en rasteplads. Ifg ham selv er
disse domme helt urimelige.

Fra : White Rabbit

Dato : 09-06-04 07:13

Per V. skrev:

> [...]
> (hvad enten det er de pædofile eller uskyldige, som pøbelen blot
> har mistanke til) håber jeg, den forening bliver straffet strengt.

Og beviser endnu engang, hvordan der kommunikeres sandheder ud herfra.
I dette tilfælde, at pædofile er jaget vildt. Hvad den store kærlighed
angår, at disse følelser i høj grad er gensidige, kunne du måske slå
vejen forbi Valby til øko-boller, te og en længere snak. Min lille
veninde støtter så hjertens gerne op omkring, hvordan det er frihed,
mere end (misforstået) hjælp, din pædofile ven her behøver.

tick-tock
msd

--
Imperial Project (Schweiz), " Serpent Rider " -
http://mp3.openmusicsource.net/artists/41590/Serpent_Rider.mp3