Alien Director's Cut (spoiler)
Fra : Niels Søndergaard

Dato : 05-06-04 14:47

Jeg så Director's Cut-udgaven af den oprindelige Alien i går (på DVD -
quadro-boxen). Det er stadig en fantastisk film alle disse år efter.

Denne udgave er sjovt nok en anelse kortere end biografudgaven. Den
eneste forskel, jeg bemærkede, var den scene, hvor Ripley ser Brett og
Dallas hængende i en slags spind, og Dallas beder hende dræbe sig. Den
var da ikke med i biografudgaven, vel?

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Kim2000

Dato : 05-06-04 15:13

> [...]
> eneste forskel, jeg bemærkede, var den scene, hvor Ripley ser Brett og
> Dallas hængende i en slags spind, og Dallas beder hende dræbe sig. Den

Nej, i den oprindelige udgave forsvandt Dallas bare og så måtte vi gætte os
til resten.

Brett er det ikke ham mekanikeren? Jeg mindes da han bliver dræbt af alienen
der hvor de leder efter katten, husker jeg forkert?

mvh
Kim

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 05-06-04 15:23

On Sat, 5 Jun 2004 16:13:08 +0200, "Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Brett er det ikke ham mekanikeren? Jeg mindes da han bliver dræbt af alienen
>der hvor de leder efter katten, husker jeg forkert?

Det er korrekt. Man ser dog hverken ham eller Dallas blive dræbt. Ved
kun, at uhyret har gjort et eller andet ved dem.

Brett hænger også i spindet, men han ser temmelig død ud. Dallas
derimod er stadig i live, men IKKE ved godt helbred.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Mr. K

Dato : 05-06-04 18:21

Jeg var så heldig, hvis man kan kalde det det, at jeg her for et stykke tid
siden så den i biografen "cinemaxx" (altså director's cut) - og jeg må sige,
at jeg blev lidt skuffet, og jeg har altid været fuldstændig vild med
alien-filmene.

For det første havde de skruet alt for højt op for lyden i biografen - men
det kan filmen jo ikke gøre for, men for det andet synes jeg, at der var alt
for mange og for synelige klip af "uhyret" så filmen mistede meget af sin
uhygge...

Alien 2 i derictor's cut synes jeg bedst om ... og jeg har desværre ikke
fået set 3 og 4'eren i directors cut. Jeg skal sgu også have fået taget mig
sammen til at købe box sættet. Synes bare at det er lidt surt at betale en
gang til for filmene.

mvh Kent

Fra : Erik

Dato : 05-06-04 21:20

Mr. K wrote:

> [...]
> stykke tid siden så den i biografen "cinemaxx" (altså director's cut)
> - og jeg må sige, at jeg blev lidt skuffet, og jeg har altid været

Er der ikke også noget med, at Alien - Director's Cut slet ikke er et
rigtigt "Director's Cut"?

Jeg ved heller ikke med del nummer 4, men Alien 3 er i hvert fald næppe et
"Director's Cut". Jeg har et interview liggende et sted, hvor instruktøren
siger, at han alddrig mere vil have noget at gøre med filmen.

/E

Fra : Thomas

Dato : 06-06-04 10:59

"Erik" <xxx@xxx.dk> skrev i en meddelelse

> Er der ikke også noget med, at Alien - Director's Cut slet ikke er et
> rigtigt "Director's Cut"?

Så vidt jeg ved, er det da Ridley Scott der har klippet den sammen...
Så det må vel være et directors cut

> Jeg ved heller ikke med del nummer 4, men Alien 3 er i hvert fald næppe et
> "Director's Cut". Jeg har et interview liggende et sted, hvor instruktøren
> siger, at han alddrig mere vil have noget at gøre med filmen.

De bliver vist heller ikke omtalt som Directurs Cut nogen steder... Gør de
det??
På boxen står der bare 'Speciel Edition'... Directors Cut er ikke nævnt
nogen steder.

Mvh. Thomas

Fra : Mr. K

Dato : 06-06-04 11:21

Ja det er korrekt .......f.eks. hed biografversionen af Director's Cut:
"Alien Extended version".
Og dem, som man kan leje i BlockBuster hedder bare "special edition"

Fra : Erik

Dato : 06-06-04 12:24

Thomas wrote:

> Så vidt jeg ved, er det da Ridley Scott der har klippet den sammen...
> Så det må vel være et directors cut

Men vel ikke i den forstand vi normalt forstår som instruktørens vision? Jeg
mener bare at have læst et sted, at Scott i den nye Alien-boks tager lidt
afstand fra titlen, fordi den oprindelige udgave stadigvæk er hans
foretrukne. Den nye skulle mere være et marketingspåfund.

> De bliver vist heller ikke omtalt som Directurs Cut nogen steder...
> Gør de det??
> På boxen står der bare 'Speciel Edition'... Directors Cut er ikke
> nævnt nogen steder.

Jeg ved det ikke. Jeg har ikke den nye udgave. Jeg henviste kun til, at der
var en længere oppe i tråden som omtalte alle fire film som Director's Cut.

/E

Fra : Thomas

Dato : 06-06-04 16:01

> Jeg ved det ikke. Jeg har ikke den nye udgave. Jeg henviste kun til, at
der
> var en længere oppe i tråden som omtalte alle fire film som Director's
Cut.

OK.. Men på min box står ordene 'Directors Cut' ingen steder. De er omtalt
som special edition... Alle fire film.

Mvh. Thomas

Fra : Mr. K

Dato : 06-06-04 18:24

Jeg kom i tanker om, at 'Alien' SE, som er ude på dvd nu og som næsten lige
er blevet vist herhjemme i nogle få udvalgte biografer, blev (da den havde
repremiere i de amerikanske biografer) lanceret som "Alien The Director's
cut" . - ..... Herhjemme blev den lanceret som 'Alien Extended version'.
Og den 'alien SE' du har på DVD er den samme som den, der havde repremiere i
bio....ergo er det ' Director's Cut'.

http://www.apple.com/trailers/fox/alien_25/

Mvh Kent

Fra : ML-78

Dato : 06-06-04 23:01

Thomas skrev:

> Så vidt jeg ved, er det da Ridley Scott der har klippet den sammen...
> Så det må vel være et directors cut

Han har klippet den sammen på bestilling fra filmselskabet. Og nej, det
er ikke et director's cut. Det gør Ridley Scott klart i det trykte
"forord" som findes i DVD-æsken. Director's cut er biografudgaven.

ML-78

Fra : Insane

Dato : 05-06-04 20:55

> [...]
> eneste forskel, jeg bemærkede, var den scene, hvor Ripley ser Brett og
> Dallas hængende i en slags spind, og Dallas beder hende dræbe sig. Den

Korrekt og netop derfor synes jeg, at biografversionen af Alien er bedst.
Den bedste måde at se filmserien på er følgende:

Alien (biografudgaven)
Aliens (directors cut)
Alien 3 (directors cut)
Alien 4 (directors cut)

Alien 4 hænger ikke rigtig sammen med Alien 3, hvis man ser biografudgaven
af Alien 3. For at de to film skal passe sammen, er det nødvendigt, at se
directors cut udgaven af Alien 3!

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 06-06-04 01:57

Hej!

Insane wrote:

> Korrekt og netop derfor synes jeg, at biografversionen af Alien er bedst.
> Den bedste måde at se filmserien på er følgende:

> Alien 4 (directors cut)

Dvs. biografudgaven? Alien 4 S.E. i den nye 9-disc box er ikke DC. Det er
derimod den originale biografudgivelse.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Insane

Dato : 06-06-04 02:10

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!

> Dvs. biografudgaven? Alien 4 S.E. i den nye 9-disc box er ikke DC. Det er
> derimod den originale biografudgivelse.

Ja, Alien 4 S.E hvis det er den, der har slutscenen i Paris med.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 06-06-04 09:59

On Sun, 06 Jun 2004 02:57:16 +0200, Kim Voss Schrader
<teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote:

>Hej!

>Dvs. biografudgaven? Alien 4 S.E. i den nye 9-disc box er ikke DC. Det er
>derimod den originale biografudgivelse.

Ja, det gør Jeunet et stort nummer ud af at sige på dvd'en. Men ikke
desto mindre har han altså brugt tid og kræfter på at ændre nogle
scener og lave en ny slutning.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 06-06-04 10:39

Hej!

"Niels Søndergaard" wrote:

> Ja, det gør Jeunet et stort nummer ud af at sige på dvd'en. Men ikke
> desto mindre har han altså brugt tid og kræfter på at ændre nogle
> scener og lave en ny slutning.

Jeps. Mon ikke han er blevet "overbevist" (med en pose penge) om at lave en
forlænget udgave? Umiddelbart tror jeg han mener, at biografudgaven er lavet som
filmen skulle være.

--
Mvh, Kim Voss Schrader