Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket fotopapir til en Canon i560?
Fra : Landberg

Dato : 05-06-04 19:43

Printeret printer fantastiske fotos ud på det medleverede Canon-papir som så
desværre koster en million eller deromkring for en pakke. Hvilket andet
papir kan anbefales, hvis det stadig skal være høj kvalitet og være til at
betale? Det skal være blankt fotopapir.

MVH

Thomas Landberg

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-06-04 19:51

Landberg skrev i et indlæg på usenet:
> [...]

Hvis du bruger originalblæk, så er Canonpapir nok bedst, da de er
tilpasset hinanden ?

Men ellers har jeg rigtigt gode erfaringer med Verbatimpapir+kopiblæk -
det bliver rigtigt godt også !

Ilford og HP Papir er også OK - derimod har jeg lidt dårlige erfaringer
med Kodak- og Agfa papir - og det er så på en Canon i850 !

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Landberg

Dato : 05-06-04 20:08

> [...]
>
> Ilford og HP Papir er også OK - derimod har jeg lidt dårlige erfaringer
> med Kodak- og Agfa papir - og det er så på en Canon i850 !

Pt. bruger jeg originalblæk. Har ellers genfyldt en del, men specielt sort
kommer til at stå rigtigt ringe. Det bliver meget uskarpt i kanten og mere
brunt end rigtigt sort. Desværre. M.h.t. kvaliteten af farverne som genfyld
er jeg ikke helt så sikker.

MVH

Thomas Landberg

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 06-06-04 08:54

Jan Vestergaard skrev:

> ... derimod har jeg lidt dårlige erfaringer
> med Kodak- og Agfa papir - og det er så på en Canon i850 !

Hvilke dårlige erfaringer har du med især Kodaks papir?

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-06-04 20:06

Svend Erik Bertelsen wrote:

> Hvilke dårlige erfaringer har du med især Kodaks papir?

Det kan jeg dårligt huske - men det var vist noget med at blækket var længe
om at tørre ?

Samme blæk på Verbatim papir fungerede fint.

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 06-06-04 18:38

"Landberg" <thomaslandberg(fjern)@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> papir kan anbefales, hvis det stadig skal være høj kvalitet og være til at

Hej

Der er vel en grund til at Canon medleverer en lille pakke godt papir, for
så kan man nemlig se forskellen på det discount papir man forsøger sig med,
og det originale Canon.
Jeg har været en del igennem, men har nu valgt originalt Canon i blæk og
papir.
Du kan nok få noget der er næsten lige så godt, men ikke noget der er bedre.
Jeg giver 199,- kr. for 60 stk. Canon PP-101 papir, hvor billigt vil du have
det, og vil du have det godt med at vide at du kunne have fået et flottere
billede ved ikke at have sparet 1 kr. og 50 øre på en A4 ?

Hvad har du givet for kameraet ?

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Frederik Thorup

Dato : 06-06-04 19:25

> Jeg har været en del igennem, men har nu valgt originalt Canon i
> blæk og papir.

Jeg bruger ligeledes også kun originalt blæk+papir. Der er for stor forskel.

Hvor køber du det til den pris?

MVH
Frederik

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 07-06-04 11:10

"Frederik Thorup" <frederik@odense.kollegienet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor køber du det til den pris?

Hej

Computer City sælger tre pakker A4 a 20 stk PP 101 for 199,-

Spørg efter dem i forretningen.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Landberg

Dato : 06-06-04 23:08

> [...]
> det, og vil du have det godt med at vide at du kunne have fået et flottere
> billede ved ikke at have sparet 1 kr. og 50 øre på en A4 ?

Hvis jeg vidste hvor jeg kunne købe Canon-papir til den pris, så havde jeg
nok ikke sparet...

> Hvad har du givet for kameraet ?

Det er et Canon S50 som jeg sidste år gav 5.600kr for.

MVH

Thomas Landberg

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 07-06-04 11:16

> have
>
> Hvis jeg vidste hvor jeg kunne købe Canon-papir til den pris, så havde jeg
> nok ikke sparet...

> Det er et Canon S50 som jeg sidste år gav 5.600kr for.

Typisk, købe kamera til over 5000,- og så vil man ikke købe noget ordentligt
papir så man og andre kan se at man har et godt kamera

Men jeg kender det godt, jeg vil også spare hvor jeg kan, men helst hvor det
ikke kan ses.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Landberg

Dato : 11-06-04 07:56

> have
>
> Hvis jeg vidste hvor jeg kunne købe Canon-papir til den pris, så havde jeg
> nok ikke sparet...

Var i Computer City i Aalborg i går. De ville have 129kr for 20 stk Canon
PP-101. Hvor kan jeg så finde det til 199kr for 60 stk?

MVH

Thomas Landberg

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 11-06-04 09:28

> Var i Computer City i Aalborg i går. De ville have 129kr for 20 stk Canon
> PP-101. Hvor kan jeg så finde det til 199kr for 60 stk?

Hej

Jeg købte det i COMPUTER CITY Aalborg (Skalborg) d..17.03.04 kl 13:17 af
Anders Melchiorsen.

3x20 stk var pakket i plast til 199,- kr.

Jeg sender dig et lille billede af pakken !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 11-06-04 10:00

> [...]
>
> Var i Computer City i Aalborg i går. De ville have 129kr for 20 stk Canon
> PP-101. Hvor kan jeg så finde det til 199kr for 60 stk?

Jeg får mails sendt til dig retur, så send mig en mail hvis du vil se bon og
billede af pakken

--
Venlig hilsen / Best regards