Sløv kattekilling
Fra : Mendoza

Dato : 05-06-04 17:56

Hej alle....

Min 11 uger gamle kattekilling var frisk og legesyg i går aftes, men siden
kl. 0600 i morges har den bare ligget sløv hen... den vil ikke spise og
drikke eller noget.den liiger bare og stirrer med halvt lukkede øjne, og
piber lidt hvis man tager den op... hvad kan der dog pludseligt være i vejen
med den? Det er som om den bare har opgivet.....

--
Mendoza

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 05-06-04 18:22

> [...]
vejen
> med den? Det er som om den bare har opgivet.....

Ud fra din beskrivelse, tror jeg det er tid til et dyrlægevisit. Det er
umuligt at sige om den har slået sig eller fået en infektion af en art, men
en kat er et usædvanligt sejt dyr, og der skal en hel del til før den bliver
passiv som du beskriver.
En kats organer kan ikke tåle at være uden væske i særlig lang tid, så tager
de skade.
Så mit bedste råd ... ved godt det er surt her til weekendtakst ... find en
dyrlæge.

Held og lykke
Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Lene Hansen

Dato : 05-06-04 18:29

Absolut også min vurdering ud fra hvad du beskriver. Den skal tilses af en
dyrlæge.

Med venlig hilsen

Lene Hansen

Fra : Louise Viborg

Dato : 05-06-04 20:38

On Sat, 5 Jun 2004 18:55:50 +0200, "Mendoza" <mendoza@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>piber lidt hvis man tager den op... hvad kan der dog pludseligt være i vejen
>med den? Det er som om den bare har opgivet.....

Jeg vil i en frygtelig fart få fat på dyrlægevagten! Jo længere du
venter, jo mindre chance er der for at den ikke kan reddes!

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger til salg!

Fra : Andreas Holt

Dato : 06-06-04 00:01

Louise Viborg wrote:
> Jeg vil i en frygtelig fart få fat på dyrlægevagten! Jo længere du
> venter, jo mindre chance er der for at den ikke kan reddes!

Heh, mon ikke du mener det omvendt? :)

Jeg håber den lille misling kommer ovenpå igen.

Andreas Holt

Fra : Mendoza

Dato : 06-06-04 08:58

Hej alle...

Tak for svarene... Jeg har været ved dyrlægen med Knud, (killingen), og det
blev konstateret at han havde høj feber, muligvis efter at være blevet bidt
eller revet af en af vores voksne katte. Vi kunne dog ikke se nogen sår på
killingen, men dyrlægen sagde at sådan lukker meget hurtigt til, så det kan
være svært at få øje på. Vi har tre voksne kastrede hankatte, og den ene har
været lidt aggresiv overfor killingen, den har slået ham men ikke bidt. De
har kun været lukket sammen mens vi har overværet det. Han fik en
indsprøjtning med antibiotika og smertestillende middel, og skal tage
penicillin i 5 dage. Dyrlægen var sikker på at Knud nok skulle blive frisk
igen, heldigvis. Vi bor på en gård, har 4 børn og 4 katte

--
Mendoza