MS Windows
briani 27239
Problem med WIN.INI
Fra : Bente & Erik Kock

Dato : 05-06-04 17:15

Når jeg starter Win 98 op kommer der et problem med at den spørger efter en
fil (WPSHRC.EXE) som den efterspørger i WIN.INI, jeg har prøvet at lægge den
i de tre mapper som der står at den skal ligge i ifølge WIN.INI, men ved
opstart spørger den stadig efter filen. Kan jeg så bare slette linien i
WIN.INI eller nogle forslag til hvad jeg skal gøre??

Stykket ser sådan ud i WIN.INI:
[windows]
load=C:\PROGRA~1\PANDAS~1\PANDAA~1\WPSHRC.EXE;C:\WINDOWS\WPSHRC.EXE;C:\WINDO
WS\COMMAND\WPSHRC.EXE;C:\WINDOWS\SYSTEM\WPSHRC.EXE
run=
NullPort=None
Spooler=yes
device=EPL-5500W,WPSE1,LPT1:

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 05-06-04 18:21

On Sat, 5 Jun 2004 18:15:04 +0200, "Bente & Erik Kock"
<bekock@get2net.dk> wrote:

> [...]
>load=C:\PROGRA~1\PANDAS~1\PANDAA~1\WPSHRC.EXE;C:\WINDOWS\WPSHRC.EXE;C:\WINDO
>WS\COMMAND\WPSHRC.EXE;C:\WINDOWS\SYSTEM\WPSHRC.EXE

Filen er (vistnok) en del af Windows Printing System, WPS.

Det ser ud til, at der er installeret en Epson-printer, EPL-5500W.

Prøv evt. at
- afinstallere printeren
- checke linien load= i win.ini.
Fjern eventuelle henvisninger til wpshrc.exe.
- genstart maskinen
- installér printeren igen

--
<fjern to fra email-adressen>