MS Windows
briani 27239
Win 2000 pro -> XP home
Fra : Langkjær

Dato : 05-06-04 10:02

Hej,

Jeg er som 2. person, ved at hjælpe noget familie med genopretning af pc
efter nedbrud.

Maskinen er en 1.7Ghz, 512mb RAM og 1 HDD som er delt i C:\, D:\ og E:\,
plus div. drev...

Normalt har den kørt med XP home. 1. person har så installeret Win 2000 pro,
og umiddelbart fået den op at kører igen. Nu ville jeg så gerne installere
XP home igen så maskinen bliver helt som før.

Jeg har gjort følgende:

Bootet op på XP home cd'en, og kørt installationen, ved at overskrive win
2000 pro på C:\ partitionen.
Efter installation når maskinen booter, så kommer der nu et dos billede hvor
jeg kan vælge XP home el. Win 2000 pro. Hvorfor det, og hvordan slipper jeg
helt af med win 2000 pro?

Hvis jeg vælger XP home, så starter den op. Men når skrivebordet er på, så
er der kun en papirkurv og intet andet. Hvor er "Denne computer", "Explorer"
etc.?

Jeg har prøvet flere gange, men med samme resultet.

Hvordan kan jeg formatere C:\, således jeg kan lave en ren installation af
XP home? Det skal selvf. KUN være C:\, da der er vigtige data på D:\ (dem
har jeg dog allerede også brændt på cd).

Please help.....

/Langkjær

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-04 10:14

"Langkjær" <langkjaer@nospam.newmail.dk> wrote in message
> [...]
billede hvor
> jeg kan vælge XP home el. Win 2000 pro. Hvorfor det, og hvordan

Under installation skal du vælge at slette C partionen og derefter
oprette denne igen, formatere m.v. Du skal med andre ord starte forfra
med at boote fra cd'en. Husk på forhånd at flytte evt. dokumenter m.v.
til D eller E drevet.

Jeg har selv lige været igennem samme situation med W2K server, hvor jeg
også endte med 2 installationer og var nødt til at starte forfra.

hilsen
Uffe

Fra : Langkjær

Dato : 05-06-04 10:35

> [...]
> oprette denne igen, formatere m.v. Du skal med andre ord starte forfra
> med at boote fra cd'en. Husk på forhånd at flytte evt. dokumenter m.v.

Når jeg vælger C:\ partitionen til XP, så siger installationen at der ligger
et styresystem - og om jeg vil vælge en anden partition eller slette og
overskrive. Her har jeg hver gang valgt slet og overskriv. Men jeg får ikke
noget "tilbud" om at kunne formatere C:\?

Senere i installationen spørger den om filsystem, her har jeg valgt at
beholde det aktuelle system (NTFS). Der skal jeg måske vælge et nyt NTFS?

/Langkjær

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-04 11:57

> Senere i installationen spørger den om filsystem, her har jeg valgt
at
> beholde det aktuelle system (NTFS). Der skal jeg måske vælge et nyt
NTFS?

Det vil jeg gætte på, men kan ikke huske detaljerne. Som sagt var det
også W2K jeg arbejdede med, så der kan være forskelle.

hilsen
Uffe

Fra : Langkjær

Dato : 05-06-04 17:41

> Det vil jeg gætte på, men kan ikke huske detaljerne. Som sagt var det
> også W2K jeg arbejdede med, så der kan være forskelle.

OK, så er den oppe igen!

TAK for hjælpen.

/Langkjær

Fra : Edmund

Dato : 06-06-04 14:10

Langkjær skrev:

> Når jeg vælger C:\ partitionen til XP, så siger installationen at der

Det er inden du vælger C at du skal slette partition.

Der hvor du vælger om det skal være C, D eller E står der øverst på
skærmen, at man skal trykke L for at slette den markerede partition

--
Mvh Edmund

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 05-06-04 15:10

Langkjær skrev i en meddelelse...
[snip]
> Hvis jeg vælger XP home, så starter den op. Men når skrivebordet er
> på, så er der kun en papirkurv og intet andet. Hvor er "Denne
> computer", "Explorer" etc.?
[snip]

Det komme an på hvilket tema du kører med og som standard så starter man
med et tema hvor disse ikoner er skjult.

Hvis du vil have den til at ligne Win 2000:
Højreklik på skrivebordet
Fanebladet "Temaer" -> "Windows Klassisk"
Nu skulle det gerne ligene Win2000

og hvis du også vil have den gamle startmenu tilbage:
Højreklik på proceslinien
vælg Egenskaber
Fanebadet "Menuen Start" -> "Klassisk version....."
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix: http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : preben nielsen

Dato : 05-06-04 15:41

"Torben Greve Otzen" <TorbenGreveOtzenSLET@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:Kukwc.8490$Vf.431885@news000.worldonline.dk...

> Det komme an på hvilket tema du kører med og som standard så
starter man
> med et tema hvor disse ikoner er skjult.

Nej, det afhænger ikke af temaet.

Skærm->Egenskaber->Skrivebord->Tilpas Skrivebordet->Generelt, Vælg
de ikoner, som skal være der.

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk