Skærme
Fijala 3554
Sony HS73/B
Fra : MG

Dato : 05-06-04 08:31

Er på jagt efter en god 17 tommer fladskærm, evt erfaringer med den nævnte
sony HS73/B kan den anbefales ?
Læste lidt længere nede, noget om at sony havde to vandrette streger, hvad
er der lige der menes med det, det er vel ikke generelt på alle sony skærme
?

Med Venlig Hilsen

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-04 10:14

> Er på jagt efter en god 17 tommer fladskærm, evt erfaringer med den
nævnte
> sony HS73/B kan den anbefales ?

Det kan jeg desværre ikke svare på.

> [...]
hvad
> er der lige der menes med det, det er vel ikke generelt på alle sony

Det er kun et fænomen der kan ses på crt skærme, hvilket skyldes deres
trinitron billedrør. På fladskærme er der(så vidt jeg ved) ikke streger
eller anden finurligheder.

Fra : MG

Dato : 05-06-04 11:58

Ok det med stregerne gælder ikke fladskærme, tak for det svar,

Har ladet mig fortælle at, tolerancen for hvornår en fladskærm kan byttes
for pixels fejl, er lavere for sony end de fleste andre, altså bedre
service.

Synes mange indlæg går på om responstid, opløsning osv,
Synes et eller andet sted , det vil være sikrest at vælge en af dem , som
igennem en del år har været kendt for kvalitet ???

Venlig Hilsen

Fra : mikkel

Dato : 06-06-04 08:26

Hej
har en hx73
og det er nok den bedste skærm jeg har haft
og sony siger 0 pixel fejl v.levering
da kunne andre lære noget
m.m

Fra : Anders [8000]

Dato : 06-06-04 16:43

> og sony siger 0 pixel fejl v.levering
> da kunne andre lære noget

Nææ, er fx ikke interesseret i at betale dobbelt så meget for en skærm!

Fra : mikkel

Dato : 06-06-04 22:16

igen en et dumt svar fra anders
du svare på noget du igen ikke
aner en skid om

Fra : MG

Dato : 07-06-04 16:14

Ja det var godt nok en mærkelig usammenhængende kommentar, med at en Sony
skærm koster det dobbelte ??? det vil jeg give dig ret i Mikkel
Det dobbelte af hvad,
Det dobbelte af noget som er en tredjedel så godt ,
så må det da være et godt køb ,

Fra : Anders [8000]

Dato : 07-06-04 16:54

> Ja det var godt nok en mærkelig usammenhængende kommentar, med at en Sony
> skærm koster det dobbelte ???

Sorry formuleringen. Den skulle ha lydt lidt anderledes.

Men se svaret under Mikkels indlæg.

Fra : Anders [8000]

Dato : 07-06-04 16:53

> igen en et dumt svar fra anders

IGEN....det må forklares?

> du svare på noget du igen ikke
> aner en skid om

Hvis du undersøger HVORFOR at de fleste fladskærms producenter har en PIXEL
politik er det pga at skærmene ellers ville blive alt for dyre for
forbrugerne, da de så skulle kassere ca. hver anden skærm.

Så ta da selv lige og undersøg tingene. Og citer venligst under det du
svarer på.

Fra : Anders [8000]

Dato : 07-06-04 16:57

> har en hx73
>og det er nok den bedste skærm jeg har haft

Du har haft? Så må du jo specificere ud hvad du har haft, for vi kan bruge
det til noget og sammenligne.

Er det en gammel sort/hvid CRT skærm du tidligere har haft, siger det jo
ingenting.

Udover at Mikkel kunne risikere at blive skuffet hvis han køber ud fra dine
erfaringer (som vi jo som sagt ikke ved noget om).