Et molekylsæt
Fra : Maria Hansen

Dato : 03-06-04 06:45

Hej gruppe!

Jeg beklager, at jeg sådan forstyrrer med et OT spørgsmål, men jeg ved
simpelthen ikke, hvor jeg ellers har en chance for at få et ordentligt svar.

Jeg skal have købt mig et molekylsæt, men dem jeg har set på, er enten helt
små og nipsede a la "sugerør og plasticperler" eller også koster de omkring
400 kr. I sidstnævntes tilfælde kan man ikke engang se på æsken, hvordan
indholdet egentlig er.
Det var på DTU i Lyngby.

Jeg har prøvet at søge på "molekylsæt" på nettet, men får ingen hits. Hvad
kan man ellers søge under?
Hvad hedder sådan noget på engelsk?
Er der eventuelt nogen af jer, der kan komme med et godt råd til,
hvor/hvordan/hvorfra man får fat i et udmærket sæt - til en max. 250 kr?

Venlige hilsener, Maria

Fra : Jacob Ask

Dato : 03-06-04 08:11

Prøv at søg på Molecular Model Set

dette giver bl.a.

http://www.indigo.com/models/gphmodel/organic-chemistry-model-set-62053.html

http://sciencekit.com/category.asp?c=428211

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0205081363/102-6775252-3558517?v=glance

hilsen
Jacob

PS.: man bliver klart gladest for disse moddeller og ikke de der
sugerør-nogen

Fra : Maria Hansen

Dato : 06-06-04 10:36

Jacob Ask wrote:
> Prøv at søg på Molecular Model Set

> [...]
Tak! Jeg overvejer om jeg vil kaste mig ud i noget nethandel.

> PS.: man bliver klart gladest for disse moddeller og ikke de der
> sugerør-nogen

Ja, det tænker jeg også. Jeg har imidlertid købt en af de simple
sugerørssæt, og så vil jeg lede videre efter "et rigtigt"

Hej fra Maria

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 03-06-04 08:13

"Maria Hansen" <brevbakkenFJERNDETTE@yahoo.dk> skrev:

> [...]
>
> Jeg skal have købt mig et molekylsæt, men dem jeg har set på, er
> enten helt små og nipsede a la "sugerør og plasticperler"

Det er faktisk de bedste af slagsen, hvis du vil have min mening.
Bla. tager de også hensyn til vinklerne mellem bindinger og
bindingslængder som nogen kan have brug for. Jeg købte selv ét i sin
tid. Hvis du ikke vil give mere end 250,- så er det også eneste
mulighed.

Prøv nedenstående link i øvrigt:
http://www.google.com/search?q=molecular+building+set

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Maria Hansen

Dato : 06-06-04 10:39

Morten Bjergstrøm wrote:

> [...]
> bindingslængder som nogen kan have brug for. Jeg købte selv ét i sin
> tid. Hvis du ikke vil give mere end 250,- så er det også eneste

Jeg har selv købt et billigt et nu, men jeg er sgu mere hooked på Molymod.

> Prøv nedenstående link i øvrigt:
> http://www.google.com/search?q=molecular+building+set

Har du selv set, hvilke hits man får efter den henvisning!
Men tak for indsatsen da.

Mvh. Maria