Mexoryl beskytter mod UVA
Fra : Sorgenfri

Dato : 30-05-04 09:17

Hej

Jeg spørger både her og i sundhedsdebatterne - selvfølgelig i håb om at få
så mange gode svar som muligt.

Hvad er Mexoryl egentlig for noget?

I USA er der for tiden bevågenhed omkring et derovre endnu ikke godkendt
stof, Mexoryl, som skulle have gode evner til at forhindre uva-stråling, og
altså derfor være et godt indholdsstof at have i en solcreme.
Men hvad ved man reelt om stoffet?

På PubMed er det sparsomt med informationen. Tilmed står L'Oreal
bag en del af forskningen. Tankevækkende i og med at det netop er L'Oreal,
der forhandler de Mexoryl-holdige solprodukter.

Mon der overhovedet er forsket i, hvad Mexoryl i øvrigt gør ved os?

Hvor kan man mon søge yderligere information om Mexoryl?

Mvh. Sorgenfri

Fra : Jakob M

Dato : 30-05-04 11:25

> Hvad er Mexoryl egentlig for noget?

Et kemisk solfilter.

> På PubMed er det sparsomt med informationen. Tilmed står L'Oreal
> bag en del af forskningen. Tankevækkende i og med at det netop er
> L'Oreal, der forhandler de Mexoryl-holdige solprodukter.

Hvorfor er det tankevækkende ?

> Hvor kan man mon søge yderligere information om Mexoryl?

Du får masser af hits på Google, f.eks
http://www.nicnas.gov.au/PUBLICATIONS/CAR/NEW/NA/NASUMMR/NA0300SR/na399.htm

Mvh
Jakob

Fra : Sorgenfri

Dato : 31-05-04 13:55

Jakob M wrote:

> Hvorfor er det tankevækkende ?

Det ved jeg ikke. Min tanker har det bare med at vågne brat op indimellem.

> Du får masser af hits på Google,

men også rigtig meget skidt!

> f.eks

http://www.nicnas.gov.au/PUBLICATIONS/CAR/NEW/NA/NASUMMR/NA0300SR/na399.htm