geometri spml
Fra : fish.iddx.net

Dato : 24-05-04 20:05

Hej,

Hvis for eks. en retvinklet trekant har et størrelsesforhold(eller en
forstørrelsesfaktor) der hedder 1:1 eller er lig med én, har det et "smart"
navn der starter med K.... Nogen der kan huske hvad det hedder?

På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Martin Larsen

Dato : 24-05-04 20:15

"fish.iddx.net" <NOSPAMg4@mail.dk> skrev i en meddelelse news:40b24761$0$3047$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> forstørrelsesfaktor) der hedder 1:1 eller er lig med én, har det et "smart"
> navn der starter med K.... Nogen der kan huske hvad det hedder?

Kongruens??

Mvh
Martin

Fra : Jan Baggesen

Dato : 24-05-04 20:28

> [...]
"smart"
> navn der starter med K.... Nogen der kan huske hvad det hedder?

Jeg gætter på du tænker på to trekanter der er lige store og ensvinklede? I
så fald kaldes de kongruente...

// Jan Baggesen

Fra : fish.iddx.net

Dato : 25-05-04 08:06

Præcis" Takker

/Thomas

Fra : news

Dato : 24-05-04 20:38

"fish.iddx.net" <NOSPAMg4@mail.dk> wrote in message
> [...]
"smart"
> navn der starter med K.... Nogen der kan huske hvad det hedder?

tjaaa i første omgang vil jeg ikke kunne se forskel på om der er en eller 2
trekanter, da de jo ligger oven i hinanden med den forstørrelses faktor
))

men ud over den lille fejl - så tror jeg du mener kongruente

Hilsen tr