Outlook 2000: Import wizard schedule -> ca~
Fra : Lars Kim Lund

Dato : 03-05-01 18:23

Lige en ting mere. Jeg har disablet den der auto-wizard, hvor man
laver profil og evt. importere schedule info automatisk fra en
eksiterende schedule på exchange serveren.

Der er jo så meget der kan gå galt og svære spørgsmål der skal svares,
så det er meget bedre det foregår automatisk. Det er ikke problemet,
mit problem er at jeg ikke kan finde den dersens wizard og starte den
manuelt.

Givet at man har en mailbox med eksiterende schedule, hvordan migrerer
man det, uden at skulle eksporte det til en fil først?

Den der wizard må jo hedde et eller andet, men kan ikke lige finde
navnet, og synes ikke der stod noget på of2k res kittet, da jeg
checkede.

Anyone?

P.S.
Også crosspostet, sæt evt. followup til mest relevante gruppe.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 04-05-01 23:15

Hej Lars Kim Lund <larskim@mail.com>

>Givet at man har en mailbox med eksiterende schedule, hvordan migrerer
>man det, uden at skulle eksporte det til en fil først?

You don't. Det er åbenbart den eneste måde (jf. nogle docs jeg fandt
hos microsoft), så jeg har installeret schedule på serveren. Metoden
er som følger:

1. Bruger logger på - og modprof opretter automatisk profil etc.
2. Bruger åbner schedule+ og laver lokal fil
3. Bruger åbner outlook og starter import wizard og schedule7
4. Outlook foreslår selv lokal kalender-fil, importerer og spørger
om server-kopi skal slettes.

Men øv, det er ikke automatisk. Man kan desværre ikke køre vbscript
mod Schedule (gammelt skrammel), men overvejer at bruge
keyboard-makroer med kix. Bedre forslag?

P.S.
Det er i øvrigt ikke ret genialt at man skal have en schedule
installeret for at kunne migrere - men de regner måske med at man
altid bruger lokale kopier?

Jeg fatter ikke at Microsoft ikke har lavet Outlook således at den
bare detekterer scheduledata på serveren og prompter for import (eller
gør det muligt uden at skulle via en fil) - men sådan er der jo så
meget.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/