Konvertering af lyd til mobil
Fra : Claus

Dato : 02-06-04 17:03

Hej

Er der nogen som kender et program, således at jeg kan konvertere wav eller
mp3 filer om til mmf eller mid?

Hvis ja hvor kan jeg downloade det (gratis), da jeg ønsker at prøve og
komponere nye ringetoner til min mobil?

Jeg har prøvet at søge på tidligere tråde, men synes ikke at være blevet
klogere.

På forhånd tak
Claus

Fra : Anders Lund

Dato : 02-06-04 17:13

Claus wrote:

> Er der nogen som kender et program, således at jeg kan konvertere wav eller
> mp3 filer om til mmf eller mid?

Dette er ikke muligt, da MP3 og wave indeholder musik/lyd, hvorimod mid
indenholder "noderne" for de instrumenter som bliver spillet.

Og jeg tvivler meget på at der findes programmer som kan finde ud af
hvilke instrumenter og dertilhørende noder, der bliver spillet.

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : Claus

Dato : 02-06-04 17:20

"Anders Lund" <spam2004@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Og jeg tvivler meget på at der findes programmer som kan finde ud af
> hvilke instrumenter og dertilhørende noder, der bliver spillet.

OK hvad så med et program som kan optage i MID eller MMF?
Jeg vil gerne prøve med min mikrofon (i første omgang) at indspille noget,
for der efter at overføre til mobil.

Claus

Fra : Anders Lund

Dato : 02-06-04 17:27

Claus wrote:

> OK hvad så med et program som kan optage i MID eller MMF?
> Jeg vil gerne prøve med min mikrofon (i første omgang) at indspille noget,
> for der efter at overføre til mobil.

Det er nøjagtig det samme ... og faktisk er tale endnu værre, da der
slet ikke er mulighed for at lave det om til midi, da der ikke er et
instrument som hedder "menneske stemme" (eller noget i den retning).

Du kan fx heller ikke finde nogen midi filer, hvor der bliver sunget ..
det nærmeste er at den sang som ellers var i nummeret er erstattet af et
instrument.

Jeg har ellers ingen erfaring eller kendskab til at lave midi filer.

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : Qbic - [6400]

Dato : 02-06-04 19:37

Hvilke musikstykker mangler du ???

Fra : Claus

Dato : 02-06-04 20:20

"Qbic - [6400]" <info@qbic.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilke musikstykker mangler du ???

Egentlig ikke noget specielt. Jeg er bare interesseret i at "rode" lidt med
konceptet og om det overhovedet er muligt.
Yderligere at kunne optage egne kompositioner, men må nok indse at det ikke
er helt muligt.

Claus

Fra : Peter

Dato : 02-06-04 21:18

"Claus" <mobilmania@mailfjern.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> komponere nye ringetoner til min mobil?
>
> Jeg har prøvet at søge på tidligere tråde, men synes ikke at være blevet

Jeg har engang set et program, der påstod at det kunne konvertere til
MID-filer. Jeg tror ikke jeg fik testet det, men en søgning på Google
http://www.google.dk/search?q=mp3+too+mid&ie=UTF-8&hl=da&meta= gav ca.
216.000 hits på 0,19 sekunder. Umiddelbart tror jeg dog at du vil være
skuffet over outputtet....

PEter

Fra : Lars Koch - Odense

Dato : 03-06-04 06:03

> Er der nogen som kender et program, således at jeg kan konvertere wav
eller
> mp3 filer om til mmf eller mid?

Det kan sagtens lade sig gøre !!!

Du kan ikke lave det om til mid, da forholdene er som beskrevet i andre
svar, men du kan godt lave wav/mp3 om til MMF. Jeg har foreksempel McHammers
Can't Touch This, og DireStraits Money for Nothing, som ringetoner på en
Samsung e700.

Jeg har lagt dem her:
Du skal vist være medlem af gruppen, men der er fri medlemstilgang. Der
ligger også en del andre.

mht programmet så har jeg brugt PsmPlay5.0, som også ligger på ovenstående
link. Det er ikke så svært når man først får det lært, men det kan godt tage
nogle forsøgt at blive helt god. og så er det vist noget med at grænsen er
16 sek, eller noget i den stil - men det kan lade sig gøre...

Held og lykke

Lars

Fra : Anders Lund

Dato : 03-06-04 08:25

Lars Koch - Odense wrote:

> eller

> Det kan sagtens lade sig gøre !!!

Ok, så beklager jeg at jeg direkte skrev at det ikke kunne.. jeg skulle
nok ha' været mere præsis med at skrive at man ikke kunne med MIDI.

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : Qbic - [6400]

Dato : 03-06-04 09:26

Har programmet, men det lyder nærmest
som en kat der skriger hjælp hjælp, eller Opera....

/ Qbic