Telmore eller CBB?
Fra : Irene

Dato : 02-06-04 13:40

Hej!
Jeg kan ikke helt blive enig med mig selv om, hvilket af de to selskaber,
der er det bedste.
Jeg har pt Telmore, men overvejer at skifte til CBB blandt andet pga.
billigere minuttakst. Dog er jeg glad for Telmores supportchat.
Hvad er Jeres erfaringer med de to selskaber?

Fra : Lars Koch - Odense

Dato : 02-06-04 13:51

Har været telmore mand altid, og er lige skiftet til TDC (pga af telefon
køb), men jeg har kun positive erfaringer med telmore. Jeg fik endda gratis
nyt simkort (64kb) da mit gamle ikke funkede i min nye telefon - uden nogen
som helst problemer... så ingen problemer der - og er ligesom dig glad for
deres support chat :D

Held og lykke

Fra : Fischer

Dato : 02-06-04 14:02

> Jeg kan ikke helt blive enig med mig selv om, hvilket af
> de to selskaber, der er det bedste.

Efter min mening er Telmore klart det bedste. De tager deres kunder seriøst,
og man føler at man får en fair behandling i tvivlstilfælde. Hos Telmore er
de professionelle købmænd med kunden i centrum.

CBB er (igen efter min mening) et mere 'pop-smart' firma, der følger de
vinde der blæser hen over stenbroen. Der har været nogle uheldige episoder,
hvor jeg ikke synes at CBB's kunder har fået en fair behandling.

Ovenstående er delvist baseret på fornemmelser / følelser som er svære at
konkretisere. Det er også ofte svært at forklare hvorfor man bedre kan lide
visse butikker frem for andre.
Jeg har dog haft 4-5 numre hos CBB. Der er 1 tilbage - resten er porteret
til Telmore.

Men da CBB jo er billigere end Telmore, er det noget man må tage med i sine
overvejelser.
Så havde jeg haft et højere forbrug end jeg har, ville jeg overveje at kigge
mere seriøst på CBB. Men da det ikke er tilfældet for mig, er Telmore mit
klare valg.

*Fischer

Fra : John

Dato : 03-06-04 20:17

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> visse butikker frem for andre.
> Jeg har dog haft 4-5 numre hos CBB. Der er 1 tilbage - resten er porteret

Hej Fischer

Så må du kunne svare på et lille spørgsmål...

Modtager man hos CBB en SMS der fortæller hvem der har haft ringet, hvis man
ikke lige får taget telefonen, lige som man gør hos Telmore?

Mvh

John

Fra : David Holm

Dato : 04-06-04 06:51

> Modtager man hos CBB en SMS der fortæller hvem der har haft ringet, hvis man
> ikke lige får taget telefonen, lige som man gør hos Telmore?
Ja hvis folk lægger på uden at lægge en besked på telefonsvareren.
Telefonsvarer med forskellige velkomsthilsner til forskellige numre,
aflytning af tlfsvarer via nettet osv følger gratis med... (se mere på
http://www.cbb.dk/pqz/cbbMobilSvar.jsp)

Må sige at det eneste jeg savner fra telmore er support chat. Ud over
det kan CBB varmt anbefales.

mvh

David

Fra : Anders Lund

Dato : 04-06-04 07:24

John wrote:

> Modtager man hos CBB en SMS der fortæller hvem der har haft ringet, hvis man
> ikke lige får taget telefonen, lige som man gør hos Telmore?

Hvor slår man det til henne? Jeg modtager i hvert fald ikke nogen SMS.
Og er det ikke fint nok at telefonen kan fortælle dette? Jeg kan kun se
at det kan bruges, hvis ens telefon har været slukket.

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 05-06-04 15:27

Anders Lund griflede i news:c9p4je$j67$1@news.cybercity.dk:
> Hvor slår man det til henne? Jeg modtager i hvert fald ikke nogen SMS.
> Og er det ikke fint nok at telefonen kan fortælle dette? Jeg kan kun
> se at det kan bruges, hvis ens telefon har været slukket.

Det er også kun når telefonen har været slukket at man modtager omtalte sms!
Og den virker også kun når man har slået omstillingen til telefonsvaren
fra.....

--
Hygge...
Daniel

Fra : Anders Lund

Dato : 05-06-04 16:31

Daniel Alstrup wrote:
> Det er også kun når telefonen har været slukket at man modtager omtalte sms!
> Og den virker også kun når man har slået omstillingen til telefonsvaren
> fra.....

Ok.. det forklare jo noget. Tak for forklaringen.

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : Fischer

Dato : 04-06-04 07:44

> [...]
> Modtager man hos CBB en SMS der fortæller hvem der
> har haft ringet, hvis man ikke lige får taget telefonen, lige

Desværre ikke.
Det er heldigvis lykkedes mig at slippe uden om den funktion - jeg tror den
kan slåes til og fra på en eller anden måde?
Jeg bruger kun mobilsvar. Hvis nogen har noget vigtigt, lægger de en besked.
Derudover er jeg ikke interesseret i at vide hvem der har haft ringet.

*Fischer

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 02-06-04 14:52

> [...]
> billigere minuttakst. Dog er jeg glad for Telmores supportchat.
> Hvad er Jeres erfaringer med de to selskaber?

Jeg eller min kæreste har aldrig haft problemer med hverken Telmore eller
deres service - det tæller som et pluds.

Derudover bruger Telmore TDC's net hvad der har været meget vigtigt i mit
valg. TDC dækker væsentligt bedre på landet (ihvertfald de steder hvor jeg
kommer). CBB bruger vist primært Sonofon.

--
/Steen

Fjern alt til og med sidste underscore i domænedelen for email

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-04 18:47

> [...]
> billigere minuttakst. Dog er jeg glad for Telmores supportchat.
> Hvad er Jeres erfaringer med de to selskaber?

Jeg ville vælge Telmore - CBB er en anelse for discount til mig - hellere
give lidt mere, og få de ekstra services som Telmore tilbyder.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Lars Koch - Odense

Dato : 03-06-04 07:32

helt enig

Fra : Irene

Dato : 03-06-04 09:30

Tak for jeres svar!

Fra : Anders

Dato : 03-06-04 09:50

Jeg vil nok blive hos Telmore, hvis jeg var dig.
- Der er bedre dækning af telenetværket hos Telmore, da de benytter TDC's
net. Hvor CBB bruger Sonofon's, som er knapt så godt.

Er selv Telmore kunde, og er yderst tilfreds med deres services.

/Anders

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 03-06-04 11:43

Anders griflede i news:c9momv$1917$1@news.cybercity.dk:
> Jeg vil nok blive hos Telmore, hvis jeg var dig.
> - Der er bedre dækning af telenetværket hos Telmore, da de benytter
> TDC's net. Hvor CBB bruger Sonofon's, som er knapt så godt.

Hmm... ikke helt enig. Jeg bliver også hos Telmore pga deres gode service
osv.
Men Sonofon dækker ligeså meget af Danmark som TDC gør. Det er bare ikke de
samme steder. Jeg har da mange gange været ude for, at jeg ikke havde noget
signal med med TDC, hvor folk med Sonofon havde... Jeg har selvfølgelig også
oplevet det omvendt.....

--
Hygge...
Daniel

Fra : Anders

Dato : 03-06-04 11:53

Til D.A.

Noget af det har du måske lidt ret i.
Men jeg har haft problemer med Sonofon's dækningsevne i skovområder, hvis
TDC gik rent igeneem....

/ Anders