Ridser væk ??
Fra : Jens E

Dato : 30-05-04 17:12

Hej

Jeg har en gammel 3310er med et par ridser i displayet. ikke noget vildt,
men de er der. Jeg har set at Thansen har noget "displex display polish",
som skulle kunne fjerne sådanne ridser... er der nogen der har erfaring med
at bruge dette produkt ? eller virker det ikke.... Hvad hvis man har en
nyere telefon (med kun 1 enkelt ridse) risikerer man så at "ridse"
yderligere, eller virker det ved at fylde huller ud...

På forhånd tak

Jens Erlundsen
Vordingborg

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-04 18:22

> [...]
> nyere telefon (med kun 1 enkelt ridse) risikerer man så at "ridse"
> yderligere, eller virker det ved at fylde huller ud...

Jeg har prøvet det på en SE T68i med gode resultater.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Jens E

Dato : 30-05-04 18:27

Hvad med display af glas ? f.eks. 8850 el. e700, hvor der ikke er plastik
cover foran... virker det også fint her ?

Jens

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-04 18:42

> Hvad med display af glas ? f.eks. 8850 el. e700, hvor der ikke er plastik
> cover foran... virker det også fint her ?

Jeg har ikke prøvet, men tvivler på at det hjælper særlig meget - der skal
et rimelig groft slibemiddel til at fjerne ridser fra glas. Displex Dispay
Polish er kun en anelse kraftigere end almindeligt tandpaste.

Fra : Anders Lund

Dato : 30-05-04 21:46

Jens E wrote:
> [...]
> nyere telefon (med kun 1 enkelt ridse) risikerer man så at "ridse"
> yderligere, eller virker det ved at fylde huller ud...

Jeg har været ude for det samme med en Nokia 6600. Her prøvede jeg netop
det omtalte "displex display polish". Det virker ved at slibe hele
displayet "ned" til samme højde, så ridserne "forsvinder". Det store
spørgsmål er bare hvormange behandlinger det kan klare før man går
igennem.

Resultatet var faktisk ret pænt, efter at have pudset på displayet i
over 15 minutter, med reglmæssigt kontrol af resultatet.

Hvis displayet er larkeret, skal hele displayet pudses, for at få alt
larkken af. Dette står også i den instruks man får med (på fakturaen).

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 30-05-04 22:55

Nu har jeg givet min telefon en omgang til, dog uden at gøre det færdig,
da jeg ikke gider mere i aften. Men jeg har taget et par billeder, hvor
man rent faktisk godt kan se hvad det forstiller på nogle af dem.

Se dem her: http://www.andersonline.dk/stuff/pudsning/

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : Anders [8000]

Dato : 30-05-04 23:35

> Se dem her: http://www.andersonline.dk/stuff/pudsning/

Lækkert med lidt billeder Takker...

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-04 09:06

> Se dem her: http://www.andersonline.dk/stuff/pudsning/

Cool nok, tror dog billederne vil blive væsentligt bedre hvis telefonen er
slukket.

Fra : Anders Lund

Dato : 31-05-04 12:45

Jeppe Vestergaard wrote:

> Cool nok, tror dog billederne vil blive væsentligt bedre hvis telefonen er
> slukket.

Jeg har nu pudset videre og taget billeder, hvor telefonen var slukket.
Dog er jeg ikke færdig med det hele.

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : Lars Koch - Odense

Dato : 31-05-04 10:03

Risikerer man ikke at ridse glasset ved at bruge disse slibe midler... ?

Fra : Anders Lund

Dato : 31-05-04 12:09

Lars Koch - Odense wrote:

> Risikerer man ikke at ridse glasset ved at bruge disse slibe midler... ?

Jeg bruger en ren bomuldsklud til at pudse med og det slibe midlet her
er meget fint. Som jeg også skrev har tog det mig 20 minutter i går
aftes og i dag fortsætter jeg, hvor jeg renger med at bruger 15 minutter.

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk