Spørgsmål om Nokia 6230
Fra : Jan

Dato : 28-05-04 08:26

Hejsa

Hvor kan man få sådan en Nokia 6230 til den billigste penge og er det en god
telefon.
Har den polyfoniske ringetoner og er der andre relevante ting at vide om
den - både for og imod.

Mvh

Jan

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 28-05-04 09:12

Jan griflede i news:40b6e9a2$0$229$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
> Hvor kan man få sådan en Nokia 6230 til den billigste penge og er det
> en god telefon.

Ved ikke om den kan fås billigere, men ifølge http://www.mobilpriser.dk er
Telmore faktisk den billigste (når man tager eks.gebyr og fragt med) UDEN
abonnement. Der koster den kr. 3015,- alt i alt...

Og ja, efter hvad jeg har hørt, og afprøvet, så er det en rigtig fed
telefon! Jeg har fundet et fint program, så jeg kan konvertere alle mine
filmklip på computeren til .3gp. Så kan man jo tage alverdens film med sig
til bussen, toget osv Fx kommer et 52 MB divX klip ned på 4,1 MB i
..3gp-format.... Så en hel spillefilm burde fylde ca 60-70 MB - alt afhængig
af bitrate og kompression ....

> Har den polyfoniske ringetoner og er der andre relevante ting at vide
> om den - både for og imod.

Ja, den har polyfoniske ringetoner! se evt. http://www.nokia.dk/phones/6230/
for det, og meget andet om den...

HSK skrev 25. maj om den :

"Her er mine klagepunkter, til en ellers god telefon alt i alt !

1) Det er ret besværligt at få BT til at fungere med PC Suite - man skal
væbne sig med tålmodighed.
2) I SMS beskeder kan den finde på at vise en anden besked end den man
trykker på. Meget irriterende fænomen!
3) Det tager lidt tid at vænne sig til den store menu/navigationsknap. Nogle
gange skal man trykke på den, andre gange på venstre menu-knap for at vælge
noget. Gid man kunne vælge/konfigurere det
4) Man kan ikke vælge Musikafspiller til Gå-til menuen - det er meget trist.
Man kan godt vælge Radio...

Derudover skal jeg lige sige, at lydkvaliteten på speakeren er utrolig god.
Jeg har ikke prøvet den særlig meget i støjende omgivelser, tror ikke der er
den store forskel på 6230 og tidligere modeller (?)"
citat slut.

Og de fejl er for mig i småtingsafdelingen... Det bliver sikkert rettet i
næste firmware-version.....

--
Hygge...
Daniel

Fra : Anders

Dato : 28-05-04 10:05

Telekæden i Viborg er en lille smule billigere.
- Desuden har Telmore ingen på lager ifølg. mobilpriser.dk

/ Anders

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 28-05-04 19:58

Anders griflede i news:c96vbq$1k8b$1@news.cybercity.dk:
> - Desuden har Telmore ingen på lager ifølg. mobilpriser.dk

Ja ifølge mobilpriser er de ikke på lager, og var heller ikke når man
prøvede at bestille.
Men idag kunne man sagtens bestille den, så de har åbenbart bare glemt at
opdatere mobilpriser...
Men øh, nu skriver Telmore igen at den ikke er på lager..... Måske skulle
jeg lige ringe og høre om det så var en fejl at jeg godt kunne bestille
den.... Gider ikke vente 100 år, når man kan købe den andre steder.

--
Hygge...
Daniel

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 28-05-04 20:08

Mig selv griflede i
> [...]
> skulle jeg lige ringe og høre om det så var en fejl at jeg godt kunne
> bestille den.... Gider ikke vente 100 år, når man kan købe den andre

Nå, ringede lige - fedt at man kan ringe indtil kl 22 !
Den flinke mand sagde at det ret sandsynligt var fordi at den er udsolgt, og
de så lige har fået nogle stykker igen, som så er blevet solgt meget hurtigt
igen. Dvs. jeg skulle meget gerne få en fin pakke med posten senest på
tirsdag

--
Hygge...
Daniel

Fra : Brian S Jensen

Dato : 28-05-04 10:53

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
god
> telefon.
> Har den polyfoniske ringetoner og er der andre relevante ting at vide om

Den er KANON !

Du kan bruge MP3 filer som ringetoner - f.eks. spiller min lige starten
af Barcode Brother's "I'm sending you an SMS" hver gang der er en SMS
og lydkvaliteten er helt i top via den indbyggede højttaler

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 28-05-04 19:59

Brian S Jensen griflede i news:c9725t$1mki$1@news.cybercity.dk:
> Du kan bruge MP3 filer som ringetoner

Sejt! Syntes jeg også jeg havde hørt, men det står ikke på Nokias
hjememside at den også kan dét....

--
Hygge...
Daniel