Køb af mobiltelefon i udlandet
Fra : AdamH

Dato : 26-05-04 22:48

Hej. Et newbie-spørgsmål:

I forbindelse med en rejse har jeg nogle dag i Bangkok. Jeg tænker at man
der sikkert kan købe mobiltelefoner til lave priser - sikkert fakes i lange
baner - men nok også den ægte vare.

Hvad skal sådan en telefon overholde for at virke herhjemme? Den skal vel
kunne tage SIM-kort.. og så ikke så meget andet, forestiller jeg mig. Tager
jeg helt fejl?

Jeg er kunde hos TDCmobil og har i øjeblikket en SiemensS55. Jeg vil gerne
have en tlf med større skærm, bedre kalenderfunktion og evt. kamera.

Mvh AdamH

Fra : Peter Herzberg

Dato : 27-05-04 09:51

For mange års siden gik min nokia 3210 i stykker og i Schweiz købte jeg en
ny Ericsson og satte TDC simkortet i den nye Ericsson.
Den virkede på stedet!

Så jeg vil da anbefale at teste din nye telefon først, også selvom det
koster kroner, da snyd er værre.

Fra : AdamH

Dato : 27-05-04 11:33

Men rent teknisk: Kan jeg regne med, at hvis bare telefonen
understøtter SIM-kort - så vil den fungere herhjemme med mit
TDC-mobil-abb?
AdamH

Fra : Nicky Precht

Dato : 27-05-04 12:54

AdamH wrote:
> Men rent teknisk: Kan jeg regne med, at hvis bare telefonen
> understøtter SIM-kort - så vil den fungere herhjemme med mit
> TDC-mobil-abb?
> AdamH

Tag dit SIM kort med.
Hvis telefonen accepterer kortet og finder net, så burde der ikke være
nogen problemer.
Den skal dog understøtte netværket i DK :) (gsm 900/1800)

/Nicky

Fra : Morten Christensen

Dato : 27-05-04 17:21

Du skal være ekstremt opmærksom på detaljerne for at kunne afsløre, om der
er tale om en original eller en kopi. I Vietnam gik jeg ind i en forretning,
som havde masser af Nokia skilte uden for osv. og kiggede på telefoner. De
lå også i æsker som var magen til dem man får herhjemme, men min chauffør
som vidste noget om det sagde, at han kunne se et eller andet sted bag
batteriet at det var en fake...

Så man skal sgu være sikker i sin sag før man køber noget af dem, for jeg
havde aldrig selv opdaget det der...

--
Hilsen Morten Christensen

Husk at fjerne noget i min adresse, hvis du vil svare direkte...

Fra : \(2791\) Peder

Dato : 27-05-04 18:43

Du kan helt roligt købe en ny telefon i Bangkok , gå ind til en autoriseret
forhandler og få demonstreret den telefon du kunne tænke dig!
Har selv sidste år købt en Nokia 8250 ( 8210 herhjemme) 8250´eren har bare
blåt lys i display og nogle flere funktioner - der fulgte verdensgarati
bevis med og det hele - tag dit sim kort med - sæt det i telefonen dernede
og lad den finde net - finder den net - virker den også herhjemme !