|
| M1 telefonselskab --- kan d Fra : L O O K |
Dato : 26-05-04 17:51 |
|
Ville lige ud med dette!
Jeg får min regning hver måned som jeg altid har gjort fra M1, uden at
der har været problemer på noget tidspunkt.
Men så kom jeg til at kigge på regningen fra denne måned, og så at der
stod en ydelse som hedder "FUN-BOX" (extra ydelse - java, spil m.m.)
til 35 kr.
Jeg ringede til M1 for at fortælle at jeg ikke har valgt denne extra
ydelse og at det måtte være en fejl, da det er første gang den står på
min regning.
-------------------------------------------------------
Udkast fra telefonsamtalen:
Mig:
Jeg kan se på min regning at jeg skal betale for en extra ydelse
"FUN-BOX" jeg ikke har valgt, og vil gerne have det rettet.
M1:
Jamen så sletter jeg den lige, så du ikke får den på regningen mere
fremover.
Mig:
Det lyder godt. Sender I så en ny regning hvor "FUN-BOX" ikke står på,
som jeg kan betale her til den 1 juni?
M1:
Nej, vi kan ikke sende en ny regning.
Mig:
Nå, modregner I så de 35 kr på den næste regning for næste måned?
M1:
Nej, vi kan ikke modregne beløbet. Du skal betale de 35 kr.
Mig:
Jeg skal da ikke betale for noget jeg ikke har valgt?
M1:
Jo, det står I dine abonnement betingelser.
Mig:
Jamen, det er jo en extra ydelse. En ydelse som man normalt selv
tilvælger til sit abonnement. Denne "FUN-BOX" ydelse som jeg har fået
har jeg ikke selv valgt og har ikke noget at bruge den til...så
hvorfor skal jeg betale 35 kr for noget jeg ikke har brug for?
M1:
Fordi det står der I dine abonnement betingelser.
Mig:
Man skal da ikke betale for en ydelse man ikke selv har valgt at få
tilknyttet sit abonnement, man vælger da selv om man er interesseret i
at få denne ydelse sammen med sit abonnement.
M1:
Det har du sagt ja til I dine abonnement betingelser.
Mig:
Så der er ikke noget at gøre?
M1:
Nej!
Mig:
Farvel!
M1:
Farvel!
-------------------------------------------------------
Kan telefonselskaberne virkelig bare smide extra ydelser på ens
regning (som man SKAL betale) ydelser som man ikke selv har valgt
eller sagt ja til.
Venlig hilsen
OM
| |
N. Christensen (26-05-2004)
| Kommentar Fra : N. Christensen |
Dato : 26-05-04 18:02 |
|
> Kan telefonselskaberne virkelig bare smide extra ydelser på ens
> regning (som man SKAL betale) ydelser som man ikke selv har valgt
> eller sagt ja til.
Nej, det kan de som sådan ikke. Og dog, mener der er noget med de skal
melde det ud 45 dage direkte til kunden og i dagspressen.
Men en funpack, er jo ikke ligefrem noget man har brug for.
Jeg ville anbefale du hoppede den her vej:
https://www.telmore.dk/signup/signup_flow/tilmelding.jsp
(Bonus: Ekstra taletid for 200 kr.)
| |
Lars Koch (26-05-2004)
| Kommentar Fra : Lars Koch |
Dato : 26-05-04 18:01 |
|
Du skal huske at læse hvad der står med småt... man binder sig nemlig til
diverse "ekstra" ydelser når man opretter abonnementet ... desværre...
"L O O K" <lookfrance@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:48aa658d.0405260850.69b68095@posting.google.com...
> Ville lige ud med dette!
>
> Jeg får min regning hver måned som jeg altid har gjort fra M1, uden at
> der har været problemer på noget tidspunkt.
> Men så kom jeg til at kigge på regningen fra denne måned, og så at der
> stod en ydelse som hedder "FUN-BOX" (extra ydelse - java, spil m.m.)
> til 35 kr.
> Jeg ringede til M1 for at fortælle at jeg ikke har valgt denne extra
> ydelse og at det måtte være en fejl, da det er første gang den står på
> min regning.
>
> -------------------------------------------------------
>
> Udkast fra telefonsamtalen:
>
> Mig:
> Jeg kan se på min regning at jeg skal betale for en extra ydelse
> "FUN-BOX" jeg ikke har valgt, og vil gerne have det rettet.
> M1:
> Jamen så sletter jeg den lige, så du ikke får den på regningen mere
> fremover.
> Mig:
> Det lyder godt. Sender I så en ny regning hvor "FUN-BOX" ikke står på,
> som jeg kan betale her til den 1 juni?
> M1:
> Nej, vi kan ikke sende en ny regning.
> Mig:
> Nå, modregner I så de 35 kr på den næste regning for næste måned?
> M1:
> Nej, vi kan ikke modregne beløbet. Du skal betale de 35 kr.
> Mig:
> Jeg skal da ikke betale for noget jeg ikke har valgt?
> M1:
> Jo, det står I dine abonnement betingelser.
> Mig:
> Jamen, det er jo en extra ydelse. En ydelse som man normalt selv
> tilvælger til sit abonnement. Denne "FUN-BOX" ydelse som jeg har fået
> har jeg ikke selv valgt og har ikke noget at bruge den til...så
> hvorfor skal jeg betale 35 kr for noget jeg ikke har brug for?
> M1:
> Fordi det står der I dine abonnement betingelser.
> Mig:
> Man skal da ikke betale for en ydelse man ikke selv har valgt at få
> tilknyttet sit abonnement, man vælger da selv om man er interesseret i
> at få denne ydelse sammen med sit abonnement.
> M1:
> Det har du sagt ja til I dine abonnement betingelser.
> Mig:
> Så der er ikke noget at gøre?
> M1:
> Nej!
> Mig:
> Farvel!
> M1:
> Farvel!
>
> -------------------------------------------------------
>
> Kan telefonselskaberne virkelig bare smide extra ydelser på ens
> regning (som man SKAL betale) ydelser som man ikke selv har valgt
> eller sagt ja til.
>
> Venlig hilsen
> OM
| |
Fischer (26-05-2004)
| Kommentar Fra : Fischer |
Dato : 26-05-04 18:09 |
|
> Ville lige ud med dette!
Forståeligt.
> Udkast fra telefonsamtalen:
<klippet>
Den slags er så møgirriterende!
Men beløbet taget i betragtning, kan det nok ikke betale sig at gøre mere.
Ikke andet end at pakke sit mobilnummer og flytte til et selskab med mere
tålelige forretningsmetoder og som tager sine kunder mere alvorligt.
*Fischer
OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.
| |
Søren Christensen (26-05-2004)
| Kommentar Fra : Søren Christensen |
Dato : 26-05-04 18:16 |
|
"L O O K" <lookfrance@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:48aa658d.0405260850.69b68095@posting.google.com...
> Ville lige ud med dette!
>
> Jeg får min regning hver måned som jeg altid har gjort fra M1, uden at
> der har været problemer på noget tidspunkt.
> Men så kom jeg til at kigge på regningen fra denne måned, og så at der
> stod en ydelse som hedder "FUN-BOX" (extra ydelse - java, spil m.m.)
> til 35 kr.
> Jeg ringede til M1 for at fortælle at jeg ikke har valgt denne extra
> ydelse og at det måtte være en fejl, da det er første gang den står på
> min regning.
>
Jeg læser dette i deres abb betingelser:
9. Kunden kan abonnere på en eller flere af de nævnte funktioner og
faciliteter ved at rette henvendelse til M1. Ved bestilling, bekræfter M1
bestillingen ved at sende en ordrebekræftelse via e-mail til kunden. Har
kunden ikke inden for 7 arbejdsdage gjort indsigelse mod bestillingen anses
bestillingen for accepteret af kunden, og kunden hæfter herefter for
betaling af eventuelle gebyrer for de bestilte funktioner og faciliteter.
Dette kan jeg så forstå du ikke har....
2. Ændringer af priser og abonnementsvilkår vil blive annonceret på m1.dk og
ved e-mail til kundens e-mail adresse. Kunden varsles med mindst 1 måned før
ikrafttrædelse således, at kunden har mulighed for at opsige aftalen inden
ændringerne træder i kraft. Kunden kan i uopsigelighedsperioden, jvf. pkt.
L.1 , i forbindelse med ændringer, der er til ugunst for kunden, uanset
uopsigeligheden opsige aftalen med et skriftligt varsel på 14 dage, dog skal
opsigelsen være M1 i hænde senest på ikrafttrædelsesdagen for ændringerne.
Ændringer af ren begunstigende karakter herunder prisnedsættelser kan ske
uden forudgående varsel.
Har du modtaget noget fra dem?
Det er det eneste jeg kunne finde i deres abb betingelser, så for mig at se
kan de ikke. Det er ikke en egentlig prisstigning men en tillægsydelse du
ikke selv har sagt ja til.
Venligst
| |
|
|