"uafsendt" sms?
Fra : Peter T.

Dato : 23-05-04 21:55

Et lille problem, som jeg og en af mine bekendte netop oplever;

Hvis en smsrapport melder "uafsendt" kan der så være andre grunde, end når
nummeret ikke eksisterer? Med andre ord - kan jeg få rapporten "Uafsendt",
selvom nummeret, som jeg har sendt smsen til, eksisterer?

--
Rigtige samfundstabere kører Harley

Fra : Mr bob

Dato : 23-05-04 22:16

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse
> [...]
"Uafsendt",
> selvom nummeret, som jeg har sendt smsen til, eksisterer?

Ja! der er en tidsfrist for hvor lang tid beskederne bliver liggende på
"centralen"! man kan f.eks selv ændre det i de fleste telefoner om hvor lang
tid de skal være tilgængelige!

Hvis den telefon du har sendt en besked til ikke har været tændt i den
normale tid, der vidst er en uge, så bliver den ærklæret som uafsendt!

Jackie

Fra : Peter T.

Dato : 23-05-04 22:19

Mr bob wrote:

> Ja! der er en tidsfrist for hvor lang tid beskederne bliver liggende

Ja, det ved jeg. Men jeg får "uafsendt" netop når den er sendt.

--
Rigtige samfundstabere kører Harley

Fra : Mr bob

Dato : 23-05-04 22:28

> Ja, det ved jeg. Men jeg får "uafsendt" netop når den er sendt.

Hmm, det har jeg godt nok aldrig hørt om før! Det kunne godt tyde, som du
selv siger, på at nummeret er lukket!
men jeg ved det ikke!

Jackie

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-05-04 22:43

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote in

> [...]
> grunde, end når nummeret ikke eksisterer? Med andre ord - kan
> jeg få rapporten "Uafsendt", selvom nummeret, som jeg har sendt

Det kan vist lade sig gøre hvis man sætter en for lang "holdbarhed"
på beskeden.

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/blog/ ::...
'Veni, Vidi, Velcro' - I came, I saw, I stuck around.

Fra : Ped

Dato : 24-05-04 11:54

Peter T. wrote:
> [...]
> nummeret ikke eksisterer? Med andre ord - kan jeg få rapporten "Uafsendt",
> selvom nummeret, som jeg har sendt smsen til, eksisterer?

Jeg fik for nylig "uafsendt" (på min hedder det dog "ikke sendt") da jeg
sms'ede til et nummer, hvis ejer var i udlandet. Hun har taletidskort,
som ikke virker i udlandet, men havde alligevel taget mobilen med. Hvis
nu netværket har registreret mobilen som ikke værende i landet kunne det
måske være derfor?

Jens

--
Fjern "handicappet" i min mailadresse ved svar.

Fra : Peter T.

Dato : 24-05-04 18:12

Ped wrote:

> Jeg fik for nylig "uafsendt" (på min hedder det dog "ikke sendt") da
> jeg sms'ede til et nummer, hvis ejer var i udlandet.

Hende her er ikke i udlandet, men i Odense. :)

--
Rigtige samfundstabere kører Harley

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 24-05-04 13:13

Peter T. griflede i
> [...]
> end når nummeret ikke eksisterer? Med andre ord - kan jeg få
> rapporten "Uafsendt", selvom nummeret, som jeg har sendt smsen til,

Tjae... De gange jeg har fået den besked, har jeg startet beskeden med *0#
så får man (hos TDC/Telmore i hvert fald) en udvidet statusrapport med
grunden til hvorfor den ikke kan afsendes...

--
Hygge...
Daniel

Fra : Peter T.

Dato : 24-05-04 18:13

Daniel Alstrup wrote:

> Tjae... De gange jeg har fået den besked, har jeg startet beskeden med
> *0# så får man (hos TDC/Telmore i hvert fald) en udvidet statusrapport
> med grunden til hvorfor den ikke kan afsendes...

Uhm. Jeg er selv Telmore-kunde, men fik ikke en udvidet rapport. Men jeg
skriver mig lige koden bag øret. Takker. :)

--
Rigtige samfundstabere kører Harley