Siemens S55 Firmware V20
Fra : Ukendt

Dato : 21-05-04 09:03

Hejsa NG!

På utallige opfordringer har jeg igen lagt Firmware V20 til Siemens S55 op i

Se tråd news:40adb887$0$289$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

Helmut Lotti

Fra : Kim S

Dato : 21-05-04 14:18

"Helmut Lotti" <HelmutL(SnabelA)ofir(Prik)dk> skrev i en meddelelse

> På utallige opfordringer har jeg igen lagt Firmware V20 til Siemens S55 op

Godt initiativ, Helmut.
Hvad sætter man porthastigheden til ?
Jeg satte den ned til 9600 for at være sikker, men hold
da op, hvor er den længe om det.....
Den har nået 50% upload af ny firmware på godt ½ time....
Men den bliver vel færdig nån gång

Mvh, Kim

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-04 14:28

"Kim S" <No@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad sætter man porthastigheden til ?
> Jeg satte den ned til 9600 for at være sikker, men hold
> da op, hvor er den længe om det.....

Jeg plejer at sætte den til 115200!

> Den har nået 50% upload af ny firmware på godt ½ time....
> Men den bliver vel færdig nån gång

Forhåbentlig!

Helmut Lotti

Fra : Kim S

Dato : 21-05-04 14:48

> Jeg plejer at sætte den til 115200!

Jeg var nervøs ved, om telefonen kunne følge med...

Mvh,Kim

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-04 15:35

> Jeg var nervøs ved, om telefonen kunne følge med...

Det er jo heller ingen skade til at være på den sikre side!

Helmut Lotti

Fra : Kasper Nielsen

Dato : 21-05-04 15:59

Hej,

Jeg har netop forsøgt at opdatere min s55 med det omtalte program.
Efter at have slettet flash-hukommelsen, gik den tilsyneladende i stå
ved 17% ved overførselen af det nye firmware.
(Kabel: org. medflg. seriel; OS: Win98 SE)

Og herfra gik det så galt. Da jeg blev træt at vente og formodede, at
der nok var gået et eller andet galt, lukkede programmet.
(Og dette var formentligt MEGET, MEGET dumt). Programmet brokkede sig ikke
og lukkede fint ned. Men da jeg kørte programmet igen, kunne den ikke
finde telefonen. Det samme galt ved Siemens officielle FW update-program
(v.16). Telefonen kan (selvfølgelig) ikke tændes nu, og måske er det
derfor, at programmerne ikke virker.

Så..
Findes der et andet tilgægeligt program, der kan redde en s55, der enten
har et defekt eller ikke-eksisterende FW og som følge heraf ikke kan
tænde?
(Jeg har ud over det org. kabel også et uorg. seriel kabel og et
Bluetooth-dongle. Styresystemer: Debian GNU/Linux testing/unstable samt
Win98SE. Jeg vil nok godt kunne skaffe mig adgang til en WinXP pc om
nødvendigt.)

Eller er den eneste mulighed at sende den på værksted?
I så fald, hvor er det nemmest/hurtigst/billigst?
Vil dette dækkes af garantien?
Telefonen er købt online hos NETget.dk m. ordredato: 24/11-03 (dvs. 6
mnd. på mandag)

Håber virkeligt at nogen kan hjælpe!

Mvh.
Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-04 15:58

"Kasper Nielsen" <Kasper@FJERNpokerface.dk> skrev i en meddelelse
> Håber virkeligt at nogen kan hjælpe!

Hej Kasper!

Indlever telefonen til reparation. Sig at su selv ahar fosøgt at opdatere
den, men at det ikke lykkedes. Der er omfattet af reklamationsretten.
Jeg kan kun beklage dit uheld, men jeg har selv opdateret 5 S55'ere uden
problemer!

Helmut Lotti

Fra : Kasper Nielsen

Dato : 21-05-04 16:16

On Fri, 21 May 2004 16:57:41 +0200, Helmut Lotti wrote:
> [...]
> den, men at det ikke lykkedes. Der er omfattet af reklamationsretten.
> Jeg kan kun beklage dit uheld, men jeg har selv opdateret 5 S55'ere uden

Tak for dit meget hurtige svar!
Som antydet før var det nok til dels min egen skyld, at det gik galt.
Jeg vil smutte ned i en Telecare Walk-In butik med den og se, om de kan
fixe den.

/Kasper

Fra : Kim S

Dato : 21-05-04 16:21

Jeg har osse lige opdateret med Helmut's software, og det
gik (laaangsomt) fint. Du har nok været utålmodig )

Mvh,Kim

Fra : Frank W.

Dato : 21-05-04 16:16

On Fri, 21 May 2004 16:58:49 +0200, Kasper Nielsen
<Kasper@FJERNpokerface.dk> wrote:

>Eller er den eneste mulighed at sende den på værksted?
>I så fald, hvor er det nemmest/hurtigst/billigst?

Jeg plejer at bruge Telecare i Lyngby. De laver stort set telefonen
med det samme og har kun oplevet een gang at skulle vente til dagen
efter. De skulle efter sigende også ligge i Ålborg & Århus samt på
Københavns Hovedbanegård.

Hilsen
Frank W.
remove an X for email

Fra : Michael Petersen

Dato : 21-05-04 16:34

skal man købe kablet til opdateringen, eller følger det med telefonen
??? -der var ikke noget kabel i min pakke.

Fra : Kasper Nielsen

Dato : 21-05-04 17:35

On Fri, 21 May 2004 17:34:06 +0200, Michael Petersen wrote:

> skal man købe kablet til opdateringen, eller følger det med telefonen
> ??? -der var ikke noget kabel i min pakke.

Mærkeligt. Der fulgte kabel med min pakke, men jeg købte også et
uorginalt kabel fra Cellshoppen.dk, da det unlock-software, jeg havde
fundet, kun fungerede med et uorg.

Nogen der ved, hvad forskellen på de to kabler er, og hvorfor et org.
kabel ikke fungerede med unlock-softwaren?

/Kasper

PS.
Michael: Evt. vil jeg gerne sælge dig det uorg. kabel, hvis du er
interesseret.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 21-05-04 18:46

<hl@mail.tdcadsl.dk> wrote:

>skal man købe kablet til opdateringen, eller følger det med telefonen
>??? -der var ikke noget kabel i min pakke.

Jeg mener ikke at det er stadardudstyr, selv om der åbenbart er nogen
som har fået kablet med ved køb af telefon.

/Knud

Fra : ht

Dato : 21-05-04 20:37

"Helmut Lotti" <HelmutL(SnabelA)ofir(Prik)dk> wrote in

> P† utallige opfordringer har jeg igen lagt Firmware V20 til
> Siemens S55 op i news:dk.binaer!

Det får jeg ikke til at virke med Xnews. Er de rikke en url til
firmwaren?

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Dennis Lange

Dato : 22-05-04 08:30

Helmut Lotti wrote:
> På utallige opfordringer har jeg igen lagt Firmware V20 til Siemens
> S55 op i news:dk.binaer!

Tak for det.

Hvordan er det nu med softwareopdateringer? Bliver ens data (kontakpersoner,
kalenderemner etc.) slettet eller bevaret?
--
Mvh.
Dennis Lange

- Brugte fagbøger: www.pensum.dk www.bogbiz.dk

Fra : Dennis Risvad Nielse~

Dato : 22-05-04 11:56

"Dennis Lange" <dblng3@hotmail.com> wrote in message

> Tak for det.
>
> Hvordan er det nu med softwareopdateringer? Bliver ens data
(kontakpersoner,
> kalenderemner etc.) slettet eller bevaret?

Alle mine data blev bevaret, både ved opdateringen til version 16 og til
version 20.

-Dennis