MMS eller GPRS?
Fra : sls

Dato : 20-05-04 12:52

Hej NG!!

Jeg har fået en tlf. med Orange Go, og jeg vil gerne sende billeder fra
telefonen til andre telefoner.
Hvad kan bedst betale sig at bruge, MMS eller GPRS? GPSR skulle være gratis
at have med Go, og så koster det 25,- per MB. MMS koster 3,- stk.

Kan telefoner der kun er tilmeldt MMS og ikke GPRS, modtage MMS sendt via
GPRS?

Hvordan kan jeg tjekke min TDC mail (pop3) med telefonen(Nokia 6230)? Skal
jeg downloade en separat prg.?
Har også hørt at man kan få et prg. så telefonen virker som fjerncontrol til
nogle TV, hvad hedder dette prg.?

Mvh Sid

Fra : Anders Lund

Dato : 20-05-04 13:02

sls wrote:
> [...]
> Hvad kan bedst betale sig at bruge, MMS eller GPRS? GPSR skulle være gratis
> at have med Go, og så koster det 25,- per MB. MMS koster 3,- stk.

Jeg skrev til Telmore (ja, det er ikke Orange) og spurgte om man kom til
at betale for GPRS trafik, når man sendte en MMS besked. Her var svaret nej.

Om det samme gør sig gældende for Orange ved jeg så ikke, men jeg ville
tro det.

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : sls

Dato : 20-05-04 13:32

> [...]
nej.

> Om det samme gør sig gældende for Orange ved jeg så ikke, men jeg ville

Ja, en MMS koster 3,- alt inc. med GO. Men et billede fylder ca. 25k, så
hvis jeg sender 40 billeder, bliver det ca. 1 MB til de 25,- en MB koster,
og de ville koste 120,- med MMS.
Er jeg helt forkert på den??

Mvh Sid

Fra : Søren Christensen

Dato : 20-05-04 13:52

"sls" <sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvis jeg sender 40 billeder, bliver det ca. 1 MB til de 25,- en MB koster,

Ja for MMS virker ikke uden GPRS. Du behøver ikke et GPRS abb. Men når du
sender en MMS så låner du GPRS og det betaler du for.
Din MMS Vil koste 3 kr uanset hva. For der er ikke andre alternativer.

Venligst

Fra : sls

Dato : 20-05-04 14:04

"Søren Christensen" <Soren@webspeed.uk> skrev i en meddelelse
> sender en MMS så låner du GPRS og det betaler du for.
> Din MMS Vil koste 3 kr uanset hva. For der er ikke andre alternativer.

Ok takker, troede man kunne nøjes med gprs, men det kan jeg godt se at man
ikke kan.

Hvad med spørgsmålet om E-mail, nogen der kan hjælpe der? Jeg kunne også
godt tænke mig at kunne tjekke min mail hos sol.dk.

Mvh Sid

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-04 14:08

> Ja for MMS virker ikke uden GPRS. Du behøver ikke et GPRS abb. Men når du
> sender en MMS så låner du GPRS og det betaler du for.
> Din MMS Vil koste 3 kr uanset hva. For der er ikke andre alternativer.

MMS kan da sagtens sendes via GSM istedet for GPRS?

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg.

Fra : Søren Christensen

Dato : 20-05-04 21:12

"Jeppe Vestergaard" <Jeppe hos dailyrush.dk> skrev i en meddelelse

> MMS kan da sagtens sendes via GSM istedet for GPRS?

Den låner bare Gprs forbindelsen når den sender... Derfor behøver du ikke
gprs abb i de fleste tilfælde...

Venligst