Java-kursus (nok lidt off-topic!)
Fra : Henry Vest

Dato : 03-05-01 17:47

Dette indlæg er nok lidt off-topic, men da det trods alt handler om
Java, prøver jeg alligevel. Endvidere er spørgsmålet nok lidt vagt...
så er I advaret!

Men til sagen: lad os sige der skal afholdes et 5-dages kursus der
omfatter følgende:

Dag 1: Grundlæggende Java og OOP
Dag 2: Servlets og Apache-server med Tomcat
Dag 3: JSP - grundlæggende
Dag 4: JSP - "avanceret"
Dag 5: JSP og databaser.

Kursisterne har ingen forkundskaber til Java, men derimod til andre
programmeringssprog (C++, Delphi, mv.)

Underviseren har pt. disse forudsætninger: godt kendskab til
grundlæggende Java (svarende til Sun Cerfied Java Programmer), lidt
viden om Apache (konfigurering), grundlæggende viden om databaser og
SQL. Ingen viden om servlets og JSP (men om ASP og PHP).
Og så kommer spørgsmålet (endeligt): hvor lang tid må være realistisk
for underviseren at bruge til forberedelse? Forberedelse inkluderer
læsning af litteratur, udarbejdelse af programeksempler,
PowerPoint-plancher og opgaver.

Kommentarer modtages med tak!

Henry

Fra : James Olsen

Dato : 03-05-01 18:56

Well, min holdning - lad ikke den mand undervise i andet end dag 1.

Fra : Theo Stidsen

Dato : 03-05-01 19:03

"James Olsen" <james_olsen@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Well, min holdning - lad ikke den mand undervise i andet end dag 1.

Eller afsæt en måned!

Mvh.
--
Theo Stidsen
Cancer Research Project - Team Denmark Against Cancer

Fra : Henry Vest

Dato : 03-05-01 19:39

James Olsen skrev:

> Well, min holdning - lad ikke den mand undervise i andet end dag 1.

Hvilket også er min egen holdning. Rart at se at andre er enige.

Henry