3 mobil
Fra : kristoffer

Dato : 17-05-04 13:24

Hej

Jeg overvejer at købe en 3 mobil
Er der nogle der har haft dårlige erfaringer med dem?
lyder jo meget positivt at man kan ringe gratis til andre 3 mobiler. (Hvis
man kender nogle der har sådan en...)

Mvh
Kristoffer

Fra : THOMAS SCHREIBER

Dato : 17-05-04 13:55

> [...]
> Er der nogle der har haft dårlige erfaringer med dem?
> lyder jo meget positivt at man kan ringe gratis til andre 3 mobiler. (Hvis

Hvis du læser lidt mere(søger på 3) om 3 telefoner her i gruppen, vil du
hurtig se at 3 er noget man skal holde sig fra. Jeg har endnu ikke hørt
nogen sige noget positivit om dem.

--

På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Bo Bach Jensen

Dato : 17-05-04 14:15

"THOMAS SCHREIBER" <NOSPAMg4@mail.dk> wrote in message

> Hvis du læser lidt mere(søger på 3) om 3 telefoner her i gruppen, vil du
> hurtig se at 3 er noget man skal holde sig fra. Jeg har endnu ikke hørt
> [...]

Telefonerne er nu fede nok, også uden et 3 abo. Personligt har jeg lige
udskiftet min motorola A835 med en Motorola A920, og kører helt uden 3 abo.
Selvf. mister man visse funtioner, så som videotelefoni, og andre af 3's
services.

Jeg må så dog sige, at der faktisk findes mange glade og tilfredse kunder
hos 3, og at du bestemt ikke bare skal tro på alt hvad du hører. Uden at
komme et øjeblik i tvivl, vil jeg påstå at 3 hverken er bedere eller værer
end så mange andre teleselskaber, det skal dog lige siges at her med regner
jeg ikke deres dækning :) Der skal du jo nærmest bo i en af de 5 store byer
her i landet for at få en dækning der bare er nogenlunde :)

Men opsøg diverse forums rundt omkring på nettet, og følg lidt med i
debatterne der, det bliver du 10 x klogere af end at der sidder to
klaptorske herinde og siger for og imod :)

Venlige hilsner

Bo Bach Jensen

Fra : Per Kofod Hansen

Dato : 17-05-04 17:35

Den Mon, 17 May 2004 15:15:24 +0200. skrev Bo Bach Jensen:

> [...]
> lige siges at her med regner jeg ikke deres dækning :) Der skal du jo
> nærmest bo i en af de 5 store byer her i landet for at få en dækning

UMTS dækning vel og mærke. De dækker til samme pris hele danmark med
GPRS og man mærker ikke det vilde til at hastigheden falder.

Jeg er selv meget tilfreds med 3 og min A920 telefonen, telefonen er nok
den mest tekniske telefon man kan få til billige penge, den indeholder
alt hvad man kan finde på at nævne.

--

Mvh Per K. Hansen, Civil-elektronik DTU,
Kampsax Kollegiet - 3004 | ICQ #15737244

Fra : CogCo

Dato : 18-05-04 00:48

> Jeg er selv meget tilfreds med 3 og min A920 telefonen, telefonen er nok
> den mest tekniske telefon man kan få til billige penge, den indeholder
> alt hvad man kan finde på at nævne.

Jeg savner nu ind imellem tilsyneladende ligegyldige funktioner som stopur,
nedtælling, IR og det at kunne installere spil og programmer mm.

Ellers er jeg også meget tilfreds med min A920'er

Er der forresten nogen der ved, om jeg uden problemer vil kunne gå ud og
købe f.eks. et 256mb hukommelseskort og skifte det ud med det på 32 mb, som
fulgte med telefonen?

mvh
Claus

Fra : s?ren christensen

Dato : 18-05-04 06:35

"CogCo" <cogco@aub.dk> wrote in message news:<40a94f3e$0$269$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net>...

> Jeg savner nu ind imellem tilsyneladende ligegyldige funktioner som stopur,
> nedtælling, IR og det at kunne installere spil og programmer mm.

Hvorfor kan du ikke det? Du tror ikke bare det er en opdatering der
skal til?
Jeg har f.eks ingen problemer med at installere spil og prog på min
NEC.
Ved da andre der har installeret et Gps program så de kan se
kordinater og hastigheden man bevæger sig med på deres A920.
Prøv at kigge på Mobildebat.dk under 3G.

> Ellers er jeg også meget tilfreds med min A920'er

Forståeligt!

> Er der forresten nogen der ved, om jeg uden problemer vil kunne gå ud og
> købe f.eks. et 256mb hukommelseskort og skifte det ud med det på 32 mb, som
> fulgte med telefonen?

Skulle der ikke være problemer i.

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 18-05-04 18:52

On Tue, 18 May 2004 01:48:22 +0200, CogCo wrote:

> Er der forresten nogen der ved, om jeg uden problemer vil kunne gå ud og
> købe f.eks. et 256mb hukommelseskort og skifte det ud med det på 32 mb, som
> fulgte med telefonen?

Jeps! Det har jeg kørende uden problemer!

Lars Bo Wassini
http://www.wassini.dk

Fra : Søren Christensen

Dato : 17-05-04 15:38

"THOMAS SCHREIBER" <NOSPAMg4@mail.dk> skrev i en meddelelse

(Hvis

> Hvis du læser lidt mere(søger på 3) om 3 telefoner her i gruppen, vil du
> hurtig se at 3 er noget man skal holde sig fra. Jeg har endnu ikke hørt
> nogen sige noget positivit om dem.

Nå!! Jeg er da ganske glad for mit 3 abb!!

Venligst

Fra : GrillBillerDK

Dato : 17-05-04 16:46

> Hvis du læser lidt mere(søger på 3) om 3 telefoner her i gruppen, vil du
> hurtig se at 3 er noget man skal holde sig fra. Jeg har endnu ikke hørt
> nogen sige noget positivit om dem.

Nå.. Jeg er ganske posetiv over at have en 3. mobil med 3abb.

men hvor tit læser du også at et topic fra en som skriver at "Tellmore eller
whatever" abb. bare funger perfekt osv...
det er jo generalt kun det negative folk skriver om og det er jo det man
husker.

hvis lortet virker .. så logger man jo ikke ind og skriver det.

men ellers.
Jo det er fedt at have en 3Mobil.
jeg kan personligt godt lide nogle af de nye funktioner som en 3mobil kan
som agps og videotelefoni.

hehe.. ang dækning.
så var jeg forleden på en lille biltur forbi ejer baunehøj... og der så jeg
at der var 3dækning der oppe på toppen, selv om der kun var 1 streg på
antennen.
selv troede jeg at det var en fejl.. så jeg ringede til en ven med
videotelefoni.. og jo .. sjovt nok virkede det.

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 18-05-04 19:06

On Mon, 17 May 2004 14:54:58 +0200, THOMAS SCHREIBER wrote:

> Hvis du læser lidt mere(søger på 3) om 3 telefoner her i gruppen, vil du
> hurtig se at 3 er noget man skal holde sig fra. Jeg har endnu ikke hørt
> nogen sige noget positivit om dem.

Jeg har for sjovt købt 2 stk A920 til mig og min kæreste. Dog har jeg ikke
fået brugt dem endnu da:

1) Venter på en opdatering så jeg kan installere programmer selv (Har et
hack, men venter på en "officiel" fra 3 selv)

2) Venter på at BT og IR bliver slået til. (Opdatering?)

3) Der er nogle børnesygdomme med A920'eren. Bl.a. kan den ikke kalibreres,
så man kan bruge pennen ordentligt i både højre og venstre side.
(Opdatering?)

4) Der er ikke meget dækning i Odense på 3's egen net. Jeg arbejde i
nærheden af Voldsmose (stadig i Odense C) men der har jeg ikke oplevet at
der er dækning. Og der er slet ikke UTMS dækning på landet

5) Det er ikke lykkedes mig at få AGPS til at virke overhovedet. (Betaler
jeg så 3 kr. pr. forsøg?)

6) Telefonen er ret stor at slæbe rundt med.

7) Batteritiden er MEGET kort.

8) Den er ufattelig langsom til at tænde og starte op

9) Den SKAL åbenbart spille en hel symfoni når man tænder eller slukker
den. Derfor er den ikke så smart at have med, når man som jeg render til en
masse møder, hvor man altid først husker at slukke telefonen midt i mødet
(=larm)

10) Det er ikke muligt at skrive direkte på skrærmen som på f.eks. min Palm
eller min P800. Man skal trykke på Keyboard knappen hver gang.

11) Der er en masse knapper på, men de kan ikke bruges til andet end det de
een gang er forudprogrammeret til. F.eks. ville det være smart, hvis
volumeknappen i venstre side kunne bruges som scroll knap i internet
browseren.

12) Det lykkedes kun 1 ud af 5 gange at få den til at koble på til min
computer via USB.

13) Jeg kan ikke finde en samlet prisliste over hvad de forskellige
services koster. Derfor holder jeg mig fra det meste!

Pyh ha - det var mange ting, men jeg er overbevist om at mange af
ovenstående punkter er begynderproblemer, som 3 (og Motorola) nok skal få
rettet i fremtiden.

Lars Bo Wassini
http://www.wassini.dk

Fra : Morten K. Nielsen

Dato : 18-05-04 20:07

> 1) Venter på en opdatering så jeg kan installere programmer selv (Har et
> hack, men venter på en "officiel" fra 3 selv)

Så du vil ikke tage telefonen i brug endnu, fordi du ikke kan bruge nogle
bestemte programmer? Telefonen virker da fint uden ekstra SW...

> 2) Venter på at BT og IR bliver slået til. (Opdatering?)

Samme som nr. 1

> 3) Der er nogle børnesygdomme med A920'eren. Bl.a. kan den ikke
kalibreres,
> så man kan bruge pennen ordentligt i både højre og venstre side.
> (Opdatering?)

Det har jeg, og de tre andre jeg kender der har én, aldrig haft problemer
med. Måske du skulle have den til rep i stedet.

> 4) Der er ikke meget dækning i Odense på 3's egen net. Jeg arbejde i
> nærheden af Voldsmose (stadig i Odense C) men der har jeg ikke oplevet at
> der er dækning. Og der er slet ikke UTMS dækning på landet

Det er ikke så godt... Jeg har også sjældent 3-dækning der hvor jeg befinder
mig. Men fonen virker stadig fint, dog uden video-telefoni og streaming af
video klip (men de kan stadig downloades)

> 5) Det er ikke lykkedes mig at få AGPS til at virke overhovedet. (Betaler
> jeg så 3 kr. pr. forsøg?)

Hmm.. Det burde man i hvertfald ikke gøre! Ring ind og fejlmeld servicen hos
3, det hjalp hos mig.

> 6) Telefonen er ret stor at slæbe rundt med.

Smag og behag

> 7) Batteritiden er MEGET kort.

Ja, men der er to batterier med Jeg har altid den ene i laderen, på den
måde skal telefonen aldrig sluttes til stikkontakten. Og det er faktisk
dejligt!

> 8) Den er ufattelig langsom til at tænde og starte op

Jeg tænder den kun om morgenen og slukker den om aftenen.

> [...]
en
> masse møder, hvor man altid først husker at slukke telefonen midt i mødet

Hmm... Ja, det har du ret i.

> 10) Det er ikke muligt at skrive direkte på skrærmen som på f.eks. min
Palm
> eller min P800. Man skal trykke på Keyboard knappen hver gang.

Ja...

> [...]
> een gang er forudprogrammeret til. F.eks. ville det være smart, hvis
> volumeknappen i venstre side kunne bruges som scroll knap i internet

Det gi'r jeg dig også ret i, har dog aldrig tænkt på det som et problem.

> 12) Det lykkedes kun 1 ud af 5 gange at få den til at koble på til min
> computer via USB.

Mit kører perfekt..

> 13) Jeg kan ikke finde en samlet prisliste over hvad de forskellige
> services koster. Derfor holder jeg mig fra det meste!

Der står eks. 5 kroner ud fra den service du vil bruge. Med Mobil Bredbånd
abonnement er alt gratis de første tre måneder.

> Pyh ha - det var mange ting, men jeg er overbevist om at mange af
> ovenstående punkter er begynderproblemer, som 3 (og Motorola) nok skal få
> rettet i fremtiden.

Som du sikkert kan læse mellem linierne, så er jeg meget glad for min

Vhils Morten

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 18-05-04 21:36

On Tue, 18 May 2004 21:06:41 +0200, Morten K. Nielsen wrote:

> Så du vil ikke tage telefonen i brug endnu, fordi du ikke kan bruge nogle
> bestemte programmer? Telefonen virker da fint uden ekstra SW...

Jo jo - den virker skam også fint - som telefon! Men jeg har kun købt den
for at lege med alle de funktioner, der ikke findes i min almindelige
telefon (P800). Til almindelige samtaler bruger jeg min firmatelefon - det
er billigere

> Samme som nr. 1

Integration er alfa og omega for mig!
Igen - legebarnet vinder

> kalibreres,
>
> Det har jeg, og de tre andre jeg kender der har én, aldrig haft problemer
> med. Måske du skulle have den til rep i stedet.

Hmmm... Har 2 telefoner her med det problem!

> Det er ikke så godt... Jeg har også sjældent 3-dækning der hvor jeg befinder
> mig. Men fonen virker stadig fint, dog uden video-telefoni og streaming af
> video klip (men de kan stadig downloades)

Se svar til pkt 1

> Hmm.. Det burde man i hvertfald ikke gøre! Ring ind og fejlmeld servicen hos
> 3, det hjalp hos mig.

Jeps! Når jeg får tid...

> Smag og behag

Når jeg i forvejen har 2 telefoner + min Palm - så fylder det hele ret
meget *GG* (Technonørd!)

> Ja, men der er to batterier med Jeg har altid den ene i laderen, på den
> måde skal telefonen aldrig sluttes til stikkontakten. Og det er faktisk
> dejligt!

Jo jo - men så skal man jo også huske at slæbe laderen med alle de steder
man opholder sig. Hvorfor laver telefonproducenterne ikke bar een standard
lader? Nå - det er jo ikke kun Motorolas skyld!

> Jeg tænder den kun om morgenen og slukker den om aftenen.

....og når du skrifter batteri!

> Palm
> Ja...

Synd! Kunne laves meget mere fikst!

> Mit kører perfekt..

Tja - kan godt være at begge mine er defekte! Må prøve at genistallere (på
begge PCere)

> Som du sikkert kan læse mellem linierne, så er jeg meget glad for min

Godt! Jeg brokker mig heller ikke - synes bare der er noget, der kunne
være bedre!

Lars Bo Wassini
http://www.wassini.dk

Fra : Per Kofod Hansen

Dato : 18-05-04 21:46

Den Tue, 18 May 2004 22:36:13 +0200. skrev Lars Bo Wassini:

> [...]
> for at lege med alle de funktioner, der ikke findes i min almindelige
> telefon (P800). Til almindelige samtaler bruger jeg min firmatelefon - det

Du betaler jo 150 kr for 150 minutter om måneden.. for mig er det i
praksis "gratis" telefoni fra telefonen, jeg når aldrig 150 min / md.

> Hmmm... Har 2 telefoner her med det problem!

Er du sikker på du har kørt kaliberingen rigtig ? .. du har set med
begge øjne åbne og haft telefonen nogenlunde midtfor dig når du gjorde
det ? .. der er ca. 1-2 mm fra overfladen ned til billedlaget, hvis du ser
skråt ind på billedet når du trykker, vil du få sådan en forskydning.

> Jeps! Når jeg får tid...

Den trækker ikke hvis du ikke får en position. Desuden er 3 Guru gratis
for tiden.. ved ikke hvorfor, de har ikke anonceret det.

AGPS virker kun rigtigt, hvis du står ude under åben himmel, du kan se
den kører ved at det lille sattelit icon på linien bliver grønt.

Jo, den er nok stor for de fleste.. Men den er egentlig ikke større end
en palm eller en ipaq og den erstatter jo både sådan en og en telefon.

> Når jeg i forvejen har 2 telefoner + min Palm - så fylder det hele ret
> meget *GG* (Technonørd!)

det er jo nok ikke så mange der har den slags luxus problemer.

Opstarts og nedluknings symfonien forsvinder, hvis du slår vibrator eller
lydløs til.

> Tja - kan godt være at begge mine er defekte! Må prøve at genistallere (på
> begge PCere)

Det kører også fint her.. husk desktop suite på telefonen skal startes.

--

Mvh Per K. Hansen

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 18-05-04 22:15

On Tue, 18 May 2004 22:46:02 +0200, Per Kofod Hansen wrote:

> [...]

> det ? .. der er ca. 1-2 mm fra overfladen ned til billedlaget, hvis du ser
> skråt ind på billedet når du trykker, vil du få sådan en forskydning.

Ja - har forsøgt mange gange *S* Samme resultat hver gang på begge
telefoner.. Den højre side rammer præcist, men jo længere jeg kommer over
til den venstre kant - jo mere trækker den til højre. Det betyder f.eks. at
når jeg skal trykke på uret, skal jeg ramme med pennen på tastaturikonet.
Desunde burde det være det samme, hvis jeg kalibrerer "skævt" så burder den
også virke "skævt" når jeg bruger den.

> AGPS virker kun rigtigt, hvis du står ude under åben himmel, du kan se
> den kører ved at det lille sattelit icon på linien bliver grønt.

Regnede jeg også med. Har ikek set den skifte til grøn - men engang vil
jeg tage den med uden for *GGG*

> Det kører også fint her.. husk desktop suite på telefonen skal startes.

Har lige prøvet at geninstallerer - ingen forskel... Stadig ikke
forbindelse. Når jeg sætter telefonen i biper min computer (hardware
found), men når jeg trykker på "Tilslut" på telefonen skriver den bare at
den ikke kunne få forbindelse med PCen... Men som sagt så virker der 1 ud
af 5 gange... Man skal bare blive ved med at genstarte computeren og hive
telefonen ud og ind i dockingstationen et par hundrede gange - så virker
det skam fint!

Lars Bo Wassini
http://www.wassini.dk

Fra : Andrew

Dato : 17-05-04 14:31

> [...]
> Er der nogle der har haft dårlige erfaringer med dem?
> lyder jo meget positivt at man kan ringe gratis til andre 3 mobiler. (Hvis

Go for it. Jeg har købt en NEC e616 for en uges tid siden, og jeg kan kun
sige godt om telefonen og 3. Har endnu ikke oplevet noget at klage over.
Detn eneste er at standbytiden er lav, men det er jo pga alle de funktioner
telefonerne har.

Jeg synes helt klart at 3 er fedt. Har selv et 3 Boom guld abonnement, og
jeg bruger 3 portalen meget, og især 3mail, er en fed funktion!

Se iøvrigt www.mobildebat.dk og kig under 3G forummet !
DER finder du AL den info du har brug for, MEGA godt debatforum!

Mvh Anders