Jedi Knight 2: OpenGL bøvl
Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 03-06-04 20:56

Har just købt Star Wars Jedi Knight 2 på tilbud, og efter at have
installeret skidtet vil det ikke starte. På skærmen kommer en konsol med
noget teknisk snak, og en rød linie blinker aller øverst med teksten:
"GLW_StartOpenGL() - could not load OpenGL subsystem".

Hvad hulen betyder det? Er ikke stødt på udtrykket OpenGL før. Er det
grafik-kort snak eller er det noget software? Hvis det er et grafikkort,
hvordan checker jeg om mit grafikkort evt. kan bringes til at snakke med
programmet? (Jeg har i øvrigt en bærbar, det er ikke så nemt at opgradere
skidtet...)

--
CITIZEN ANTI-TERROR READINESS
Should you be standing in a tall building looking out the window and see a

Fra : Mads

Dato : 04-06-04 00:25

On Thu, 3 Jun 2004 21:55:38 +0200, "C. H. Engelbrecht"
<chrisengeldk@dkik.dk> wrote:

> [...]
>programmet? (Jeg har i øvrigt en bærbar, det er ikke så nemt at opgradere

Det er netop "grafikkorts snak".
OpenGL er den ene af de to mest brugte måder at lave
3D grafik på. Den anden hedder DirectDraw.

Måske dit grafikkort ikke understøtter OpenGL, men
det kan også være at du bare skal have lagt en
lidt nyere grafikkorts driver ind for at det vil fungere.
Umuligt at sige nærmere uden at kende mere til
maskinen og især hvilket grafikkort den er udstyret med.

mvh Mads

Fra : Martin Johansson

Dato : 04-06-04 01:25

"Mads" <mads@nomorespam.com> skrev i en meddelelse

> Det er netop "grafikkorts snak".
> OpenGL er den ene af de to mest brugte måder at lave
> 3D grafik på. Den anden hedder DirectDraw.

Det hedder nu Direct3D.
DirectDraw er 2D.

> [...]
> Umuligt at sige nærmere uden at kende mere til
> maskinen og især hvilket grafikkort den er udstyret med.

Ja ofte skulle det kunne løses med en driveropdatering.
Det kan dog også være et kort der ikke er understøttet.
Der er mere information her:
http://forums.lucasarts.com/thread.jspa?threadID=64&tstart=0

Fra : Mads

Dato : 04-06-04 08:55

On Fri, 4 Jun 2004 02:24:55 +0200, "Martin Johansson"
<martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> wrote:

>Det hedder nu Direct3D.
>DirectDraw er 2D.

Det har du helt ret i. Undskyld, men det
var sent og jeg halvsov.

mvh Mads