Splinter Cell Pandora Tomorrow
Fra : David

Dato : 29-05-04 11:51

Hej NG

Som jeg tidligere har skrevet har jeg lige købt det nye Splinter Cell men
jeg kan ikke få det til at virke, det er lige når jeg vælger Single player
lukker den vinduet og den starter et nyt men den kommer ikke frem med andet
end denne meddelse:
CD/DVD emulation software has been detected. Please disable all CD/DVD
emulation software and re-start the game. Men jeg kan simpelthen ikke finde
ud af hvad det er jeg har både prøvet at slå CloneCD og InCD fra men jeg kan
ikke få det til at virke. Jeg håber at i kan hjælpe mig.

mvh.
David

(Jeg har Windows XP)

Fra : Per Nielsen

Dato : 29-05-04 12:36

David wrote:
> [...]
> finde ud af hvad det er jeg har både prøvet at slå CloneCD og InCD
> fra men jeg kan ikke få det til at virke. Jeg håber at i kan hjælpe

Har du ellers noget brændersoftware?

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-04 15:49

On Sat, 29 May 2004 12:51:20 +0200, "David" <david@tele2adsl.dk>
wrote:

> [...]
>ud af hvad det er jeg har både prøvet at slå CloneCD og InCD fra men jeg kan
>ikke få det til at virke. Jeg håber at i kan hjælpe mig.

Det lugter lidt af det samme problem, som der også er med Far Cry. Som
også er udgivet af Ubisoft. Løsningen med Far Cry er at afsintallere
CloneCD. Håber det hjælper.

Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's just the way I am.
- Homer Simpson

Fra : Mike

Dato : 30-05-04 02:43

<Claus Nielsen> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mvh, Claus
> --
> I never apologize! I'm sorry, but that's just the way I am.

Hej
Ja prøv lige at Uninstalle Clone CD , så skulle det virke...

Når vi nu er ved disse 2 spil der Åbenbart "Forlanger" at forekomsten af
visse
typer "Software" IKKE må værer der, for ellers vil "Spiludvikleren" ikke
lade
Brugeren Indstallerer "deres" spil.

Er det EGENTLIGT lovligt at DE gør dette ? (i danmark/EU)

Hvad med næste spil, vil de så heller ikke "tillade" forekomsten af f.eks
Deamon Tool /
NERO o.s.v. ???

Hvad har de NU gang i ???

En kan UNDRE sig *GG*

mvh
Mike

Fra : Gerner

Dato : 30-05-04 10:47

On Sun, 30 May 2004 03:42:52 +0200, "Mike" <noway@lol.com> wrote in
dk.spil.computer:

>Hvad har de NU gang i ???
>
>En kan UNDRE sig *GG*

Såh, beskyttelse mod piratkopiering er en vigtig ting, også for køberne af spil
og software.

--
Gerner
1266WU/6026hrs

Fra : Mike

Dato : 30-05-04 18:17

"Gerner" <nospamadresse@postkasse.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> dk.spil.computer:

> Såh, beskyttelse mod piratkopiering er en vigtig ting, også for køberne af

Og hvad er det lige du mener Gerner ??

Det er da også din "frihed" de tager fra dig i fremtiden, hvis dette
fortsætter.
(hvilket det garanteret gør)

De fleste mennesker KAN ikke lave en KOPI af deres SPIL der VIRKER, så
kopisikringen/erne på diverse spil er OK. (det at cracke en EXE-fil er ikke
for de svage)

Da der er tale om personer der har KØBT spillene og derefter IKKE kan FÅ lov
til at installerer dem
med mindre visse typer software fjernes fra brugerens maskine, det er DER
problemet ligger

Personer der har KOPIER af disse spil kan da IKKE klage over dette problem
*GG*
Det ville værer Tåbeligt af dem *GG* (de ville nok heller ikke brokke sig)

Og Gerner, det er et spørgsmål om hvad forbrugerne har RET til at have
installeret på deres maskiner, ifølge Dansk lovgivning OG IKKE
Spilfabrikanterne...

Mig bekendt er CloneCD ikke ulovligt at have installeret i danmark/alle
andre lande.

Det næste kunne blive at spilfabrikanterne tvinger forbrugeren til at
benytte
et bestemt grafikkort frem for et andet o.s.v. ( ja det er ret langt ude)

Andet eksempel kunne værer Microsoft der laver et spil og det kan så IKKE
installerer fordi du bruger ICQ i stedet for Messenger. (igen langt ude)

Kan du se problemet med det ??

mvh
Mike

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-05-04 19:50

"Mike" wrote

> Andet eksempel kunne værer Microsoft der laver et spil og det kan så IKKE
> installerer fordi du bruger ICQ i stedet for Messenger. (igen langt ude)

Det er faktisk ikke langt ude
En del MS programmer har svære problemer hvis man har fjernet IE6
Fordi disse programmer bruger funktioner i IE6 (sepcielt
hjælpeværtøjer/manualer

Dette kan sagtens blive til virkelighed hvis et MS MP spil benytter
Messenger funktionalitet

- Peter

Fra : René Lønstrup

Dato : 30-05-04 21:39

Mike <noway@lol.com> wrote:
> Det næste kunne blive at spilfabrikanterne tvinger forbrugeren til at
> benytte et bestemt grafikkort frem for et andet o.s.v. ( ja det er ret
> langt ude)

Tjah, jeg har da et par ældre spil liggende på hylden, der udelukkende vil
køre med et 3dfx kort i maskinen, så det har skam været virkelighed..

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-05-04 18:18

"Gerner" wrote

> Såh, beskyttelse mod piratkopiering er en vigtig ting, også for køberne af
spil
> og software.

Jeg vil formode at du ville larme lidt mere hvis MS besluttede at man ikke
kunne afvikle nogle af deres programmer hvis fx Netscape eller Mozilla blev
detected

Det er svjv ikke ulovligt at have installeret brænderprogrammer og/eller
emuleringssoftware

Det spiludviklerne har gang i er imho dybt tåbeligt og har kun til formål at
genere brugeren og det er ligeså let at omgå som at klø sig i nakken

- Peter

Fra : Mike

Dato : 30-05-04 18:26

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> genere brugeren og det er ligeså let at omgå som at klø sig i nakken

Er aldeles ENIG med dig Peter

mvh
Mike

Fra : Per Nielsen

Dato : 30-05-04 19:05

Mike wrote:
> Er aldeles ENIG med dig Peter

Og jeg tilslutter mig.

Fra : Gerner

Dato : 30-05-04 20:02

On Sun, 30 May 2004 20:04:50 +0200, "Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote
in dk.spil.computer:

>Og jeg tilslutter mig.

Og spiludviklerne er enige i at begrænse ulovlige kopier af deres spil.
Så i er i stort mindretal, for mange er enige i at sådan skal det gøres for at
vi kan få billige og bedre spil, også i fremtiden.

--
Gerner
1268WU/6036hrs

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-05-04 20:19

"Gerner" wrote

> Og spiludviklerne er enige i at begrænse ulovlige kopier af deres spil.

Jow, og MS vil gerne undgå andre produkter end deres egne

> Så i er i stort mindretal

Har du en statistik der kan påvise dette?

> for mange er enige i at sådan skal det gøres for at
> vi kan få billige og bedre spil, også i fremtiden.

Hehe, mon ikke der vil ske det at man ikke køber spil der begrænser ens brug
af computeren?

Forhåbentligt vil de fleste ikke bare hovedløst kaste deres spareskillinger
i grams men lige tjekke et par reviews først

Just my opinion

- Peter

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 31-05-04 15:22

"Peter Lykkegaard"

> [...]
>
> Forhåbentligt vil de fleste ikke bare hovedløst kaste deres
spareskillinger
> i grams men lige tjekke et par reviews først

Enig hele vejen...

Mvh.
Lars

Fra : Mike

Dato : 30-05-04 20:31

> [...]
for at
> vi kan få billige og bedre spil, også i fremtiden.

Gerner dog

Prøv at forstå at det er for den KØBTE udgave der sættes begrænsninger i
hvilken software DU må have på maskinen

Jeg taler SLET ikke om at det er KOPI'er

Hvis du nu selv har cloneCD installeret og har betalt for dette
Brændersoftware så
ville det da værer SUR RØV at du bare IKKE må have det på din maskine hvis
du vil installerer et af disse spil

kan du ikke fatte det ??

Du er da noget NAIV hvis du tror at spil ville værer billigere
hvis der ikke var folk der kopierede dem.

Spilfirmaer har 1 formål, nemlig at lave en varer og TJENE penge til
aktionærerne
hvilket er OK , men spil bliver SQU ikke billigere hvis der ikke fandtes
kopi'er af dem

Prøv nu at forstå hvad der menes og ikke bare fortælle os at det er helt OK
det
spilfabrikanterne gør FOR så bliver der MINDRE kopier og spillene bliver
Bedre/Billigere

mvh
Mike

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-05-04 20:40

"Mike" wrote

> Spilfirmaer har 1 formål, nemlig at lave en varer og TJENE penge til
> aktionærerne

Damn, her gik jeg og troede at det var fordi spiludviklerne elsker at lave
spil til deres trofaste fanskare og bare ikke kan lade være med at finde på
den ene fede feature efter den anden

Er der også penge i det?

- Peter

Fra : Mike

Dato : 30-05-04 20:48

> [...]
> spil til deres trofaste fanskare og bare ikke kan lade være med at finde

LOL

mvh
Mike

Fra : Gerner

Dato : 30-05-04 22:26

On Sun, 30 May 2004 21:30:39 +0200, "Mike" <noway@lol.com> wrote in
dk.spil.computer:

> [...]
>det
>spilfabrikanterne gør FOR så bliver der MINDRE kopier og spillene bliver

Din nedladende tone giver dig ikke ret. Heller ikke din højtråbende facon.
Jeg besvarer ikke din slags ordskvaller.

--
Gerner
1268WU/6036hrs

Fra : Mike

Dato : 31-05-04 13:57

> [...]
> >
> Din nedladende tone giver dig ikke ret. Heller ikke din højtråbende facon.
> Jeg besvarer ikke din slags ordskvaller.

LOL

Gerner du er Opgivet, er bare glad for jeg ikke skal opholde mig i dit
selskab

Ha det godt, det gør nok ikke ondt at værer i din tilstand (håber jeg)

mvh
Mike

Fra : David

Dato : 31-05-04 14:50

Efter jeg har uninstallet clonecd virker det stadig ikke jeg ved simpelthen
ikke hvad jeg skal gøre for jeg har snart prøvet alt.

mvh.
david

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 31-05-04 15:29

"Mike"

> [...]
> Brændersoftware så
> ville det da værer SUR RØV at du bare IKKE må have det på din maskine hvis

Hold tonen...

> Du er da noget NAIV hvis du tror at spil ville værer billigere
> hvis der ikke var folk der kopierede dem.

Æh, nej, det tror jeg faktisk ikke er naivt! Hvis der ikke var nogen
piratkopier, så ville spilbranchen vel tjene mindst dobbelt så meget?

OKAY det vil han SIKKERT prøve på SÅ!

Mvh.
Lars

Fra : David

Dato : 31-05-04 16:29

jeg har fundet ud af det, jeg skulle bare slette alt der havde med Clone CD
at gøre inde i registreringsdatabasen.

mvh.
David