Navne søges på gamle spil
Fra : Stig Sørensen

Dato : 25-05-04 18:11

Hej gruppe.
Jeg søger navne på et par gamle spil. Spillet har været til Commadore 64/128
eller/og Amiga.

1. King Kong, Godzilla og et andet uhyre spiser mennesker fra højhuse og
slår dem i stykker i mens de bliver beskudt af helikoptere.

2. Igen et 2 playerspil, den ene er en helikopter den anden en jeep på
landjorden.

Typisk, nu kan jeg selvfølgelig ikke komme på flere så hvis du kan huske
andre gode gamle spil fra samme tid så skriv endelig.

På forhånd mange tak.
mvh
Stig Sørensen

Fra : S. Sørensen

Dato : 25-05-04 18:11

"Stig Sørensen" <ingen@mail.invalid> wrote in message
> [...]
>
> 1. King Kong, Godzilla og et andet uhyre spiser mennesker fra højhuse og
> slår dem i stykker i mens de bliver beskudt af helikoptere.

Rampage lyder som et godt bud..

> 2. Igen et 2 playerspil, den ene er en helikopter den anden en jeep på
> landjorden.

Silkworm perhaps?

Steinbjørn

Fra : Devast8or

Dato : 25-05-04 19:16

S. Sørensen wrote:
> "Stig Sørensen" <ingen@mail.invalid> wrote in message

> Rampage lyder som et godt bud..

Ja, helt sikkert. Det har jeg godt nok brugt lang tid på :)

> Silkworm perhaps?

Ja, det var det det hed. Jeg kunne genkende beskrivelsen men kunne ikke
huske titlen.

Devast8or

Fra : S. Sørensen

Dato : 25-05-04 21:32

"Devast8or" <invalid@invalid.invalid> wrote in message
> [...]
<snip>

> Ja, helt sikkert. Det har jeg godt nok brugt lang tid på :)

Ja det har jeg også. Så sent som for et par måneder siden fik den lige en
tur på emulatoren =)

> Ja, det var det det hed. Jeg kunne genkende beskrivelsen men kunne ikke
> huske titlen.

Det er jo også fra dengang hvor spillene ikke pr definition var i 3d =)

Steinbjørn

Fra : Peter Pan

Dato : 25-05-04 21:49

"S. Sørensen" <steinb[removethistogetavalidemail]@worldonline.dk> skrev i en
meddelelse news:c90ane$bfe$1@news.net.uni-c.dk...

> Ja det har jeg også. Så sent som for et par måneder siden fik den lige en
> tur på emulatoren =)

Rampage er skam også lavet i en PC udgave....jeg kan huske jeg spillede det
en del på min 286'er dengang.

Mvh
Anders

Fra : Sune Salminen

Dato : 25-05-04 23:13

Stig Sørensen wrote:
> [...]
>
> Typisk, nu kan jeg selvfølgelig ikke komme på flere så hvis du kan
> huske andre gode gamle spil fra samme tid så skriv endelig.

Her er nogle spil til C64 og Amiga jeg synes er gode:

C64:
Wizball
Dropzone
Hunter's Moon
Sacred Armour Of Antiriad
Citadel
Delta
Armalyte
Slap Fight
Bubble Bobble
Arkanoid
Retrograde
Microprose Soccer (C64's pendant til Sensible Soccer
Cauldron II
Krakout
Paradroid
Master Of Magic

Amiga:
Typhoon Thompson
Stunt Car Racer
The Sentinel
Datastorm
Super Frog
Sensible Soccer (den helt gamle med Laudrup)
Hybris
Arkanoid II - Revenge of DOH
Rainbow Islands - The Story of Bubble Bobble II
Buggy Boy
R-Type

Om lidt ser jeg på mit indlæg og kommer i tanker om 10 spil mere...

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Sp@cey

Dato : 26-05-04 20:50

> Amiga:
> Typhoon Thompson
> Stunt Car Racer
Kan jeg huske at man skulle ha' til sin "veninde"

> The Sentinel
> Datastorm
> Super Frog
En klassiker

> Sensible Soccer (den helt gamle med Laudrup)
Neeej SWOS var da langt bedre!! men jeg har Aldrig forstået hypen over kick
off, et spil med elendig grafik, dårlig lyd og en skidt boldkontrol.

> Arkanoid II - Revenge of DOH
> Rainbow Islands - The Story of Bubble Bobble II
Ja dem har jeg godt nok også fået en del tid til at gå med

Sp@cey

Fra : Sune Salminen

Dato : 26-05-04 21:08

Sp@cey wrote:
> Kan jeg huske at man skulle ha' til sin "veninde"

Man kunne linke to Amigaer sammen og køre mod hinanden. Desværre kan man
ikke linke en rigtig Amiga sammen med en Amiga emulator på PC fordi
timingen på serielporten ikke kan blive præcis nok!

> En klassiker

Ja, det er noget af det bedste i den stil til Amiga!

> Neeej SWOS var da langt bedre!! men jeg har Aldrig forstået hypen
> over kick off, et spil med elendig grafik, dårlig lyd og en skidt
> boldkontrol.

Jamen det er jo også SWOS jeg mener..!

> Ja dem har jeg godt nok også fået en del tid til at gå med

Jeg synes det var nogle af de bedste spillehals-konverteringer på Amiga,
især Rainbow Islands er helt perfekt.
Men jeg spiller hellere originalerne i MAME på min PC nu.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Stig Sørensen

Dato : 27-05-04 10:37

"Stig Sørensen" <ingen@mail.invalid> wrote in message

Hold da op der er kommet mange svar. Tusind tak for det.
Det var Silkworm og Rampage. Tusind tak for Rainbow Island. Det har jeg
brugt mange timer på i sin tid.

Et andet spil som jeg søger navn på (til c64/128):

Man bygger sin bil hos en bilforhandler, man kan fræse lidt rundt i byen
(altid set fra siden af). Pludselig opstår der brand et sted i byen og man
skal skynde sig hjem efter brandbilen for at slukke ilden.

Hvad heddet det nu? Tror faktisk jeg har brugt mest tid på dette spil af dem
alle - Jeg var så facineret af det kan jeg huske :)

Gode minder :)

Fra : Sune Salminen

Dato : 27-05-04 20:52

Stig Sørensen wrote:
> [...]
>
> Hvad heddet det nu? Tror faktisk jeg har brugt mest tid på dette spil
> af dem alle - Jeg var så facineret af det kan jeg huske :)

Jeg burde vide det men det gør jeg ikke. Du kan prøve at spørge her:
http://www.lemon64.com/forum/

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Stig Sørensen

Dato : 27-05-04 22:15

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> wrote in message
> Jeg burde vide det men det gør jeg ikke. Du kan prøve at spørge her:
> http://www.lemon64.com/forum/

Tak for linket Sune.

Vil registrer mig som bruger i morgen og læse lidt rundt derinde.
Men nu vil jeg i seng da jeg ihærdigt i fire timer har prøvet at få en c64
emulator til at virke.

Hvilken emultator vil du anbefale?
Skal man have et joystick? keyboard vil ikke være nok?

Jeg har prøvet en 4-5 emulatore nu uden pænt resultat.

Mvh
Stig Sørensen

Fra : Sune Salminen

Dato : 28-05-04 00:00

Stig Sørensen wrote:
> [...]
>
> Hvilken emultator vil du anbefale?
> Skal man have et joystick? keyboard vil ikke være nok?
>
> Jeg har prøvet en 4-5 emulatore nu uden pænt resultat.

Jeg har altid selv brugt CCS64. Du kan bruge tastaturet (som emulatoren
så oversætter til C64 joystick-input), men et joystick/gamepad er mere
autentiskt efter min mening.

Start CCS64 og tryk F9. Herfra kan du navigere rundt i menusystemet med
piletasterne, esc og return, indstille lyd, skærmopløsning og sætte et
..d64 image i det emulerede diskdrev eller et .t64 tape-dump i den
emulerede datasette. Under menupunktet 'input' kan du konfigurere
keyset, skifte joystickport, kalibrere joystick/gamepad osv osv. Så
snart man har vendt sig til den måde menusystemet fungerer på er det
faktisk ret nemt.

En hurtig google søgning på "CCS64 tutorial" fandt denne side:
http://www.southwest.com.au/~lmarsh/tequila/ccs64.html

God fornøjelse!

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk