Bf1942 Lag eller hvad?
Fra : Jan Dahl

Dato : 17-05-04 15:44

Hej NG
Jeg spiller BF1942 online, men jeg kan ikke, efter at være gået over til
winXP, spille med Skype kørende samtidig længere. Selve adsl linjen kører
vistnok ok, bla. da det kørte perfekt med en barton2500 for ½år siden, men
nu med min egen PC hakker det helt vildt (ca 4-6fps noglegange). Det er en
amd2000+msi kort med 512ram og den kørte fint med bf secret weapons demoen
med win98 selvom pingen nogle gange var over 4-500 var det de andre spillere
der hakkede og ikke selve grafikken i min pc. Det hakker mest når der er
mange online + i nærheden af mig, og spillet kører fint offline i
singleplayermode, men det er ligemeget hvor god pingen er hvis skype kører
samtidig så 'lag' er ummidelbart svaret men ikke som 'lag' jeg kender.
Her virker det mere som om ens 'taste' komandoer ikke kan komme igennem,
trykker jeg feks 4=granat løfter 'han' bare geværet som om han vil tage den
men geværet kommer tilbage igen og jeg skal trykke 10 gange før den endelig
registrerer det? Samtidig hakker det ikke således at jeg feks. løber med
korrekt hastighed med forsinkede billeder. Men istedet løber/kører jeg meget
langsommere end de andre, som om den heller ikke her registrer alle
key-inputsne, et køretøj kan næsten stå stille og hakke frem og tilbage og
kun køre meget langsomt fremad :(
Kan det være skype der optager en vis cpu-kraft så det vil kunne køre på en
hurtigere PC eller kander nogle til problemet? På forhånd tak.

Mvh Jan

Fra : Erik

Dato : 17-05-04 16:22

"Jan Dahl" <jandal@hotmail-remove-.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG
> Jeg spiller BF1942 online, men jeg kan ikke, efter at være gået over til
> winXP, spille med Skype kørende samtidig længere.

Hvor stor er din ADSL linje?

--
Erik

Fra : Jan Dahl

Dato : 17-05-04 17:02

Det er en 512/128kb. Før var det en 256/128kb hvor det også kørte fint nok
fra ½år siden under win98' på samme pc i secwep. demoen (dog uden skype).
Jeg har udover bartonen kørt bf1942+skype også fra en amd2000+ som min, på
denne adsl linje, bare med anden xp version og Asus a7n8x istedet for mit
msi kt2 u2. Jeg har lige testet secretww2 demoen og den hakker også på denne
pc med skype kørende. Den kører bedre uden skype også i selve bf1942, men
når der er rigtig mange hakker den igen uden skype, hvor den slet ikke
hakkede før uden skype. Jeg har ringet til tdc for at få opfrisket linjen og
det har de gjort, men generelt synes jeg mine pings er noget højere ved
opdatering (dog ikke når jeg bagefter går manuelt ind og klikker på dem) fra
100-800 osv. hvor der før var en masse fra 40-65-100ping, men kørte jeg før
en eller anden japansk server med ping 400, hakkede det helt anderledes end
det gør nu. Dengang skrev den også connection problems hvor det stadig var
som om de andre spillere hakkede mere, hvor den idag hakker helt vildt og
som sagt når der er mange går den nærmest i stå. Jeg kan feks. også trykke e
en masse gange før den går ind i et køretøj. Men skulle tro jeg havde noget
spyware der en vis % af cpu'en, men jeg har scannet for vira osv.

Mvh Jan

Fra : Michael Lund

Dato : 17-05-04 18:11

Hmmm ... muligvis en virus der ligger beslag på cpu'en... hold øje med cpu
usage under performance i task manager... nogle virusser æder cpu kraft hver
20 sek fx...

I øvrigt er Skype langt fra det bedste program til online gaming - det
stinker faktisk. Brug hellere Teamspeak fra www.teamspeak.org eller Roger
Wilco. Det er begge superstabile programmer der bruger et minimum af
ressourcer...

Dit forbindelse er fin til bf...

Mere RAM vil garanteret ikke skade dig...

Michael

Fra : Aardvark

Dato : 17-05-04 22:12

Enig mht. tale programmerne.
Jeg har stor glæde af at bruge Ventrillo, det er også ret godt, og har
ret mange features.
Er enig mht. al den lag.
har næsten samme config, og har ingen lag eller andre problemer.
512/128 burde være alt rigeligt til BF.

/Aardvark[DK]

----------------

Fra : Silver

Dato : 18-05-04 02:34

"Aardvark" <AardvarkREMOVE@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ret mange features.
> Er enig mht. al den lag.
> har næsten samme config, og har ingen lag eller andre problemer.

DER var du jo aardvark!!, jeg har forsøgt at finde dig i et par dage nu da
du var interesseret i at joine vores klan SNAFU, skriv lige en mail til mig
om du stadig er interesseret.

Mvh
[SNAFU]DamnNation

Fra : Jan Dahl

Dato : 18-05-04 15:51

Cool nok, så må jeg droppe skype midlertidigt og prøve de andre i nævner.
Jeg har hørt om ventrillo så det glæder jeg mig til at prøve, men der er
åbenbart ved at komme flere ud (nogle komprimerer eller lign., vel også
bwdre end andre).
Det kan også være en virus, for når jeg noglegange går ud af spillet mens
det hakker fortsætter den med at hakke ude i xp 4-5min.. Trykker eg
ctrl-alt-del. kan jeg se noget det bruger 99%cpu power og lukker jeg nettet
ned går den i de tilfælde bare på igen med det samme, men nu prøver jeg det
andet først; har ellers brugt trand housecall virusscan.
Jeg bruger ikke firewall under bf, men har brugt ez-firewall og det var lidt
besværligt under bf men dengang hakkede det ikke så meget som nu, når jeg
endelig kom igang. Tak for svarende gutter, jeg skulle jo gerne nå at blive
bare lidt go' til fps

Mvh Jan

Fra : Brian Lund

Dato : 17-05-04 22:37

> [...]
> langsommere end de andre, som om den heller ikke her registrer alle
> key-inputsne, et køretøj kan næsten stå stille og hakke frem og tilbage og

Har du en firewall? - Og har du prøvet at slå den fra?

Brian