ADSL hvem og hvor
Fra : Nenad

Dato : 03-05-01 15:50

Hejsa

Jeg skal bruge ADSL gerne 256/128 men kan ikke bruge TDC da jeg ikke er
kunde hos dem. Jeg har 1001 som min ambonemments udbyder (isdn) og Cybercity
(internet). Cybercity er for dyre med deres ASDL og ny er spørgesmålne.:

Hvor kan jeg bestille ADSL uden at skulle skifte mit telefon ambonement
(mobilix og TDC kræver dette)?
Hvem tilbyder en router løsning hvor flere maskiner kan være på nettet (evt.
router leje med i prisen, som TDC har det)
Hvem er mest fornuftig når det gælder kunde service?

På forhånd tak
Nenad Dragic

Fra : Henning Birch

Dato : 03-05-01 16:52

Hej

Nenad wrote:
> [...]
> (internet). Cybercity er for dyre med deres ASDL og ny er spørgesmålne.:

Hvis cybercity er for dyre må du nok vente 5-10 år - jeg har hørt at
priserne er lavere til den tid.
Du får det ikke meget billigere.

--
Henning

Man skal ikke kaste med æbler når man selv er et skrog.

Fra : Nenad

Dato : 03-05-01 19:00

Hejsa

Jeg har lige snakket med CC og der er en fejl i deres svar til mig, man skal
ikke betale 1995,- i oprettelse så det bliver dem. Deres ventetid er kun 4-6
uger og tdc 1 - 3måneder.

Tak for jeres svar.

Nenad

Fra : Mark Beaumont

Dato : 03-05-01 17:06

"Nenad" <nenad@dragic.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> deres ASDL og ny er spørgesmålne.:

> Hvor kan jeg bestille ADSL uden at skulle skifte mit telefon ambonement

CyberCity og WOL, men da du har valgt CC fra, er der kun WOL tilbage.

> Hvem tilbyder en router løsning hvor flere maskiner kan være på nettet
(evt.
> router leje med i prisen, som TDC har det)

Det gør de vist alle sammen (mere eller mindre). WOL tilbyder dog ikke
router,
på den hastighed du ønsker

Prøv evt at se på http://www.mint.dk

Vh Mark

Fra : Bent skohorn

Dato : 03-05-01 18:14

"Nenad" <nenad@dragic.com> wrote
> [...]
> (internet). Cybercity er for dyre med deres ASDL og ny er spørgesmålne.:
> Hvor kan jeg bestille ADSL uden at skulle skifte mit telefon ambonement

Ud af de 4 'landsdækkende' adsl leverandører har du valgt 3 fra, tdc -
mobilix - cc. Så er der een tilbage. WOL.

> Hvem tilbyder en router løsning hvor flere maskiner kan være på nettet
(evt.
> router leje med i prisen, som TDC har det)

Det gør teledanmark, cybercity, og worldonline. tdc og cc er fravalgt, så
der er wol tilbage. De leverer ikke router med til den fart du kunne tænke
dig.

> Hvem er mest fornuftig når det gælder kunde service?

Det må vist siges at variere kraftigt. Forskellige folk har haft forskellige
oplevelser hos de forskellige udbydere.. du vil kunne finde folk der har
noget grimt at sige om alle danske udbydere.. og folk der aldrig har haft
problemer, sært nok bruger de de samme udbydere.. så det kan man vist ikke
svare på. Dog er der en del snak i gruppen om at både tdc og mobilix
'mister' ordrer i forbløffende høj grad.. Bestil mandag, vær glemt 100%
tirsdag.. bestil igen, vær glemt dagen efter.. det er riiimelig skidt må man
sige.. så hvis det er seriøs kundepleje du leder efter skal du nok ikke gå
efter tdc/mobilix, ihvertfald ikke lige for tiden..

> På forhånd tak
> Nenad Dragic

Bent

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-05-01 07:59

"Nenad" <nenad@dragic.com> wrote in message
> [...]
(evt.
> router leje med i prisen, som TDC har det)
> Hvem er mest fornuftig når det gælder kunde service?

Oki, noget jeg ikke lige fatter. Du påstår CC er for dyre?!?! Deres 256/128
produkt koster 345,- hvor TDC tager 349,-.

Så er der WOL som tager 295,-, dette er dog en USB løsning der ikke må deles
ud overhovedet.

Mobilix kører slet ikke så lave hastigheder.

Har du så overvejet at kigge på TDC WebSpeed? Der er bare en heftig
startpris.

Ellers må du vente til Get2Net leverer noget på banen.

--
Bjarke Andersen

Fra : Nenad

Dato : 04-05-01 17:35

Hej Bjarke

Det hele kom an på om cc skulle have 1995,.- i oprettelses gebyr. Jeg fik en
mail hvor i det ståd, derefter undersøgte jeg det igen og fik at vide at det
er noget de er gået væk fra igen. Så det blev dem. TDC vil ikke have nogle
kunder der ikke har telefon ambonemet hos dem. Get2Net kommer også med noget
ADSL inden længe sagde deres medarbejder.

Mvh
Nenad