whiskey in the jar - hvem er ophavsmand??
Fra : sniper_Nolight

Dato : 04-06-04 16:36

en ven siger metallica har lavet den - jeg griner og siger nej - thin lizzy
har lavet den bedste, men er det deres?
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Staldfræser

Dato : 04-06-04 16:42

words and music traditional i følge denne side:

http://thebards.net/music/lyrics/A_Faire_To_Remember/Whiskey_In_The_Jar.shtml

:)

Fra : sniper_Nolight

Dato : 04-06-04 17:23

> words and music traditional i følge denne side

finno - tak for det

Fra : Christer Holte

Dato : 04-06-04 23:39

Nu er den bedst version jo altså med The dubliners...De er ophavsmændene
)

--
Huske at fjerne "FJERN" i min mailadresse

Fra : Poul Erik

Dato : 05-06-04 00:26

On Sat, 5 Jun 2004 00:39:09 +0200, "Christer Holte"
<nospamFJERN@christerholte.dk> wrote:

>Nu er den bedst version jo altså med The dubliners...De er ophavsmændene
>)

Nu er det altså en gammel irsk trationel melodi og sang, og det
nærmeste The dubliners kommer til at være ophavsmændene til den er, at
de MÅSKE er de første der har inspillet den på plade, og det er jeg
ikke engang sikker på.
Men måske nok de første der har fået et hit med den.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.cykeldk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-06-04 08:20

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@c.dk> skrev i en meddelelse
> en ven siger metallica har lavet den - jeg griner og siger nej - thin
> [...]
The Seekers indspillede den engang i starten af 60'erne, og var vel langt
fra de første. Ellers er oprindelsen vel det nærmeste man kommer på ukendt
..

M.V.H.....Benny..

Fra : sniper_Nolight

Dato : 05-06-04 17:00

jeg er osse selv kommet frem til det ukendte ophav - men jeg holder nu på at
lizzys er den bedste - tak til alle for info!